Klepanie popychaczy hydraulicznych - kilka przyczyn:
1. Zużycie popychacza - dość rzadkie zjawisko.
2. wybite gniazdo w głowicy - jeszcze rzadziej.
3. Zachwiany bilans olejowy na popychaczach - więcej jest wyciskane niż jest doprowadzone - najczęstsza przyczyna.
Co najczęściej jest tego przyczyną?
Odkłady z oleju w kanałach - powstają gdy olewamy wymiany oleju a także z olejów mineralnych. Tworzą osady (swego rodzaju cholesterol zwęglonego oleju).
Jak z tym "walczyć"?.
Jest praktycznie jedna droga - wymiana oleju z dodatkami czyszczącymi wprowadzonymi przed wymianą. Celem jest przywrócenie możliwie pełnej drożności kanałom olejowym.
Jest to pierwszy etap.
Nawet dzisiaj miałem takie pytanie telefoniczne - wymienione popychacze stukają - co robić?
[problemy techniczne] Nadal stukający popychacz pomimo wymia
Moderator:raptus1984
tritech, Tak tylko jak dolejesz do oleju minerelnego jakiegos dodatku co ma wyczysciic silnik to mozesz sie liczyć z uszczelnieniem silnika zaczynajac od głowicy konczac na uszczelniaczu wałka przy skrzyni.
A czy sprawdzał ktoś wałek ? może krzywka już nie istnieje albo jest na tyle zniszczone że nie przylega płaszczyzną do szklanki.
A czy sprawdzał ktoś wałek ? może krzywka już nie istnieje albo jest na tyle zniszczone że nie przylega płaszczyzną do szklanki.
Pozdrawiam Kiko
Ad 1:Poproszę o sprawdzone przykłady owego rozszczelnienia(pomijam tu stare merce i nyski gdzie uszczelnienie wału przy kole zamachowym było robione sznurem łojowym).kiko pisze:tritech, Tak tylko jak dolejesz do oleju minerelnego jakiegos dodatku co ma wyczysciic silnik to mozesz sie liczyć z uszczelnieniem silnika zaczynajac od głowicy konczac na uszczelniaczu wałka przy skrzyni.
A czy sprawdzał ktoś wałek ? może krzywka już nie istnieje albo jest na tyle zniszczone że nie przylega płaszczyzną do szklanki.
Czyszczenie takowe wykonywałem dziesiątki razy, moi koledzy mechanicy również - NIC takiego nie nastąpiło. Jeżeli uszczelniacz się poci to znak że kończy swój żywot i tylko wymiana go ratuje.
Temat jest znacznie szerszy i wiąże się z szeregiem dziwnych sugestii w zakresie olejów.
Klepanie w znakomitej większości aut zanikało - gdzieś w przedziale 90%.
Ad2:
Zjechana krzywka to de facto połówka elipsy - jako taka nie wywoła głośnego stukania nawet przy luzie rzędu 3 milimetrów(było to możliwe przy regulowanych mechanicznie luzach).
To akurat jest dość dobrze znane.
Wiedza skończona nie istnieje.
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
widziałeś coś takiego już? bo ja widziałem w oplu astrze bodajże 1.4, wytartą krzywkę i przez to stukotjako taka nie wywoła głośnego stukania
Ostatnio zmieniony 2012-05-17, 12:00 przez arnipoznań, łącznie zmieniany 1 raz.
jako taka nie wywoła głośnego stukaniaarnipoznań pisze:
jak najbardziej wytarta krzywka robi sporo larma ..widziałeś coś takiego już? bo ja widziałem w oplu astrze bodajże 1.4, wytartą krzywkę i przez to stukot
Ostatnio zmieniony 2012-05-17, 12:02 przez kiko, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam Kiko
- kasia25760
- User
- Posty:6
- Rejestracja:2012-03-01, 14:53
Otóz Witam problem został rozwiązny po sciagnieciu głowicy okazało sie ze kanał olejowy był tak przypchany ze nie było wogóle cisnienia na popychaczach i były nie nabite olejem!Pozdrawiam
Witam.Mam podobny problem.Silnik tdi 1z.Na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach pojawia się metaliczne stukanie.Gdy zacznie stukać wystarczy że przejadę kilkaset metrów i wszystko cichnie.Ale wystarczy że zatrzymam się na minutę to zaczyna klepać.Ciśnienie na wolnych 0,9-1 bar.Popychacze wymienione.Sprawdzone wtryski kąt wtryski 45.Olej nowy 10w40.Co może być przyczyną stuków?