Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Falujące obroty na ciepłym - Seat Ibiza 1.2 + LPG

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
szymonkosecki
User
User
Posty:1
Rejestracja:2019-05-08, 17:36

2019-05-08, 17:40

Pomocy..
Odświeżam stary temat bo nadal jest nie rozwiązany.

Gaz sekwencyjny założony w 2016. W czerwcu 2017 generalny remont silnika ze względu na spalanie oleju i gaśnięcie silnika kiedy auto jest na luzie. Wtedy auto wypijało olej i płyn chłodniczy.
Został więc przeprowadzony gruntowny remont silnika przez pana Radka mechanika poleconego od znajomego. Pan Radek policzył 6600zł za szlif wału, regenerację głowicy, panewki, tłoki, rozrząd, uszczelkę głowicy, zimeringi, uszczelniacze, śruby głowicy, pompę wody, katalizaor, sondę lambda, czujnik ciśnienia oleju, świece, olej i zestaw sprzęgła.

Po remoncie silnika pozostał jednak problem falowaniu obrotów i gaśnięcia silnika na luzie czy sprzęgle (po chwili jak muszę się zatrzymać), ). Dzieje się tylko tak na rozgrzanym silniku zarówno na LPG jak i benzynie (na LPG szybciej wariuje, dalsze testy robione tylko na benzynie). Obroty falują też po włączeniu świateł czy podkręceniu wentylacji. Mechanik Radek który wykonywał remont silnika stwierdził, że to w takim wypadku elektryka a on się na tym nie zna. Odjechałem bo potrzebowałem już tego samochodu, ale nie dojechałem daleko bo auto zaczęło gasnąć na luzie po kilku kilometrach.
Zatrzymałem się u mechanika który miał warsztat w pobliżu. W warsztacie "B" zregenerowali alternator i wymienili przepustnicę na zamiennik.. problem pozostał.
Skorzystałem z pomocy dobrymechanik i oddałem auto do warsztatu "C" gdzie poradzili sobie z czymś innym niż z tym co przyszedłem. Tutaj przynajmniej dostałem diagnozę:
"Po diagnostyce ustalono przestawiony rozrząd. Niepoprrawne nastawy rozrządu objawiają sięniepoprawnąpracąsilnika po osiągnięciu temperaury roboczej 90*C. Przy obecnym stanie wariator nie uzyskuje poprawnych nasaw stąd falowanie obrotów oraz gaśnięcie silnika. Usterka występuje tylko na rozgrzanym silniku. Zalecamy wymianę komplenego rozrządu wraz z kółkami oraz wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem. Koszt 1693zł.

Auto wróciło więc do mechanika A - p. Radka. bo rozrząd na gwarancji. Ten odbija piłeczkę "
Odnośnie wątpliwości drugiego warsztatu co do prawidłowości ustawienia rozrządu i rzekomego za niskiego ciśnienia sprężania muszę stwierdzić, że nie znalazłem żadnych nieprawidłowości.
Ustawienie rozrządu prawidłowe (blokady zakładane kontrolnie na rozgrzanym silniku, poparte zdjęciami).
Ciśnienie sprężania mierzone przy temperaturze roboczej odpowiednio:
Cylinder 1: 11bar
Cylinder 2: 10bar
Cylinder 3: 12bar
Załączam wydruk z instrukcji serwisowej, w której zaznaczone są minimalne i maksymalne wartości ciśnienia sprężania dla danego silnika.
W związku z powyższym stwierdzam, że przyczyna nieprawidłowej pracy tego silnika musi leżeć gdzieś indziej i wymagana jest dodatkowa diagnostyka."

Dzwoni do mnie p. Radek i mówi, że kompletnie nie wie co jest.
Proszę o pomoc, jeśli ktoś mógłby podjechać do Redy obejrzeć auto - zwrócę koszty..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”