Dziś wymieniałem z killerem kompletne sprzęgło i łozysko oporowe w corsie 20xe.
Stawiamy lewą stronę auta na jakiejś kobyłce(nie mam kanału, więc musiałem tak).
Koło lewe przednie out.
I widać zewnętrzny dekiel skrzyni, skrywający koła 5 biegu (to ten czysty :wesoly:)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/133/41915d05d78a62b7m.jpg)
Odkręcamy go od skrzyni(klucze 11mm i 13mm), uwaga na olej wyleje się około 0,5l.
I ukazują nam się koła zębate.
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/133/a89cf1d645014ac8m.jpg)
Strzałka pokazuje wałek sprzęgłowy, który jest zabezpieczony pierścieniem seggera.
Pierścień wyjmujemy i tu jest kłopot....
Trzeba torxem 40 odkręcić z tego wałka śrubkę.
Jak już odkręcimy, wkręcamy w to miejsce śrubę M7, za pomocą której wyciągamy wałek do siebie, aż do oporu
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/133/e4527e7f02edfa55m.jpg)
Napisałem, że kłopot, bo w naszym przypadku nie udało się odkręcić śruby z wałka.
Pomógł torx 45 "zaostrzony i wbity w śrubkę.
Wałek wyszedł, uffff :wesoly:
Z tej strony mamy już na razie koniec roboty.
Teraz trzeba udać się pod auto.
Nie zrobiłem fotki tej przestrzeni rewizyjnej, może wystarczy taka
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/133/3221491358c475b3m.jpg)
Blaszka zaślepiająca ten otwór jest na 4 śrubach na klucz 11mm.
Teraz trzeba poświęcić 3 klucze płaskie 15mm.
Już pokazuję po co
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/129/ed2a4873ba3a4143m.jpg)
Trzeba nimi "złapać" sprężyny docisku, żeby docisk był cały czas w trybie pracy.
Tak trzeba "zablokować zdejmowany docisk.
jedna osoba naciska pedał sprzęgła, druga zakłada na sprężynę klucz.
Obrót wału o 1/3 obrotu i taka sama operacja.
Sprężyn do zablokowania jest 3.
Teraz można spokojnie odkręcić docisk (6 śrub na klucz 11mm) i kompletne sprzęgło nam wylatuje samo :wesoly:
Lewa strzałka pokazuje, gdzie jest śruba(klucz 13mm) trzymająca łapę sprzęgła.
Do wymiany łozyska musimy ją wykręcić, bo inaczej łapy(prawa strzałka) nie pozwolą wyjąć łożyska.
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/134/9cb12aaac1c4d883m.jpg)
Montaż w odwrotnej kolejności.
Pamiętajcie o nowej uszczelce na dekiel skrzyni, albo dobrym silikonie.
Przy okazji można zmienić V bieg na "dłuższy"
![:)](https://forum-mechaniczne.pl/images/smilies/icon_biggrin.gif)