Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

Kasowanie luzu wybieraka biegów Corsa B

Własnoręczne naprawy i przeróbki naszych czterech kółek, zdjęcia, opisy oraz porady... Jeśli rozwiązałeś jakąś usterkę lub masz poradę dla innych, opisz to tutaj krok po kroku - przyda się innym.

Moderator: raptus1984

Awatar użytkownika
ja37
User
User
Posty: 21
Rejestracja: 2011-10-26, 19:03
Lokalizacja: Ziemia Obiecana

2012-03-30, 06:31

Na początek bolec wybieraka.
Jako, że oryginalne bolce u mnie wystarczają na pół roku :wesoly: , postanowiłem wymyślić inny sposób.
Niektórzy zakładają po prostu śrubę M6.
Ale wtedy jednak tam też jest luz.
Wymysliłem, że zrobię sobie śrubę M8 z gwintem M6 :wesoly:
Obrazek
Obrazek

Końcówkę śruby objechałem na szlifierce i nagwintowałem.
Nakrętka musi być oczywiście samokontrująca.

Teraz kilka rad, co wymieniać, jak sa jeszcze luzy.

Pierwszą przeważnie do wymiany rzeczą jest bolec na wybieraku (19)
Obrazek
Jeśli nie pomaga, trzeba zakupić zestaw naprawczy, czyli części 9, 10, 11, 12, 13 całość w ASO kosztuje 65zł.
Dobrze jest też zakupić łącznik (15), koszt około 35zł.

Jeśli po wymianie tych rzeczy nie jesteśmy usatysfakcjonowani, trzeba się zabrać za część przy lewarku.
Ja dziś postawiłem na gumę (7) która jest na kulce dźwigni, nie powiem, jest mniejszy luz na gałce :wesoly:
Obrazek
Można ty wymienić jeszcze części 9, 11, 12, 16, 17 i biegi powinny być jak w nówce :wesoly:
Pokażę pokrótce proces wymiany gumy:
Należy zdjąć mieszek, po prostu złapać tam, gdzie ja, tylko z obu stron i pociągnąć do góry
Obrazek

Teraz ukazuje nam się bardzo brudna komora ( to właśnie starta guma ze smarem) :mrgreen:
Od razu zaznaczyłem kołek z zabezpieczeniem, który musimy wyjąć.
Palcami odpiąć go z drążka i wyjąć
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz możemy wyjąć drążek, zaznaczona guma do wymiany i nowa, dziś zapłaciłem w ASO 16,50
Obrazek

Śrubokręcik i guma jest nasza
Obrazek

Oczyścić rowek, założyć nową gumę Oczyścić drążek ze starego smaru, posmarować nowym (może być pewnie każdy, ja użyłem ŁT 43)
Obrazek

Montaż w kolejności odwrotnej i już mamy sprawne biegi :wesoly:

Całość z fotkami zajęła mi jakieś 10 minut :wesoly:

Może dodam sposób regulacji biegów.
Wykorzystam fotkę Darka, chyba mnie nie zabije :wesoly:
Żółta strzałka pokazuje zaślepkę, którą trzeba wyjąć.
Obrazek
Szykujemy sobie kołeczek, wiertło, coś, co ma 4,5-5mm średnicy.
Ustawiamy lewarek na luzie , wkładamy kołeczek w miejsce zaślepki, przekręcamy lekko wybierak w prawo, aż kołeczek nam 'wskoczy" w blokadę.
Niektóre skrzynie mają gotowy kołeczek, który poznamy po sprężynce na nim założonej.Taki wystarczy wcisnąć i gotowe.
Teraz luzujemy śrubę łączącą mechanizm "pająka" wybieraka z dźwignią zmiany biegów (klucz 13mm), dostępna jest od spodu auta.
Teraz by się przydał jeszcze ktoś, kto nam przytrzyma drążek.....za browara pewnie ktoś się skusi :wesoly:
Ustawiamy drążek w pozycji "luz", w linii biegów 1 i 2, czyli ma dotykać lewej strony obudowy mechanizmu.
Tu można zablokować drążek wkładając bolec 4,5mm w otwory zaznaczone z lewej strony
Obrazek
Teraz nurkujemy pod auto i dokręcamy śrubę.
Kołeczek out, założyć zaślepkę i mamy ustawione biegi.
Nie zapominajcie o zaślepce, ja zapomniałem i ponad litr oleju zgubiłem :/

Są skrzynie w których na zaślepce jest sprężynka, tych się nie wyjmuje, to jest gotowa blokada skrzyni, to się wciska.

Przy historiach z "zaciętym" biegiem, "zniknieciem" kilku biegów trzeba poluzować połączenie drążka z samolotem w pierwszej kolejności.
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty: 1682
Rejestracja: 2010-03-11, 13:54
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

2012-03-30, 15:27

Dzisiaj wieczorem wgrywam ponownie modyfikacje z piwami i KM więc jak tylko wgram to będą dla cb piwa :D
Awatar użytkownika
kiko
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 2012-03-20, 20:27
Lokalizacja: tychy

2012-03-30, 17:52

Dobrze zrobiony tutek :)
Pozdrawiam Kiko
Awatar użytkownika
ja37
User
User
Posty: 21
Rejestracja: 2011-10-26, 19:03
Lokalizacja: Ziemia Obiecana

2012-03-31, 06:54

Dzięki.
Jeszcze poszukam na starym dysku, bo kilka powinno jeszcze być.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”