Rankomat Boomerang Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

Celica 1,8 143km 1zz wymiana rozrządu

Własnoręczne naprawy i przeróbki naszych czterech kółek, zdjęcia, opisy oraz porady... Jeśli rozwiązałeś jakąś usterkę lub masz poradę dla innych, opisz to tutaj krok po kroku - przyda się innym.

Moderator: raptus1984

Awatar użytkownika
czester
User
User
Posty: 18
Rejestracja: 2014-02-22, 19:46

2014-02-27, 16:58

Witam. Oto post dla innych użytkowników. Może komuś się przyda.
1.Wymiana rozrządu:
Wykręcamy-zdejmujemy:
-luzujemy koło pasowe
-Pasek klimy,altern.
-alternator
-napinacz paska
-łapa silnika cała
-pompa wspomagania
-pompa wodna
-odkręcamy pokrywę zaworów
-nie zapomnijcie podeprzeć silnika

2.Ustawienie rozrządu
-są znaki na kole ust. na 0
-wałki mają kropki ustawiamy kropkę z EX z kropka na kole faz rozrządu tam jest kropka
-Warto przed poluzowaniem napinacza zaznaczyć w jakim położeniu są wałki ustawione
-Napinacz jest z tyłu w pokrywie przykręcony na 2 nakrętki na klucz 10 jego najpierw luzujemy i wyjmujemy
-odkręcamy pokrywę rozrządu
-odkręcamy ślizgi
-wymiana kół i łańcucha

3. Montaż
-zakładamy koła, łańcuch
-przykręcamy ślizgi
-zakładamy pokrywę
-wkładamy napinacz
-spr czy koła na wałkach są dokręcone
-przekręcamy wałem ok 4 obr. i spr czy wszysktko jest ok


2 Wymiana panewek:
-spuszczenie oleju
-demontaż miski
- wym. panewek


3. Remont silnika
-Wszystko jak do rozrządu tylko nie odkręcamy pokrywy
-odłączamy przewody wodne i podciśnienia
-wyjmujemy akumulator i podstawę
-odkręcamy kolektor ssący i wydechowy
- odkręcamy rozrusznik
-śruby mocujące skrzynie i silnik
-wyjmujemy i odkręcamy pół oś prawa-długa
-silnik wyjmujemy-uwaga dobrze trzymają tulejki skrzyni

Mam nadzieje, że komuś to pomoże.
Załączniki
1a.jpg
1b.jpg
1c.jpg
2a.jpg
2b.jpg
Efekt końcowy
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez czester, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty: 1688
Rejestracja: 2010-03-11, 13:54
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

2014-02-27, 18:25

Z pewnością komuś się przyda piwko się należy :)
Awatar użytkownika
czester
User
User
Posty: 18
Rejestracja: 2014-02-22, 19:46

2014-03-08, 22:23

Dodam jeszcze,żeby uważać na przegrzanie bloku(jest aluminiowy) podczas odpowietrzania układ.chłodzenia.Bardzo ciężko go odpowietrzyć od razu.Najlepiej odpalić auto trochę je rozgrzać odpowietrzyc odpowietrznikiem ,spr. czy we wszystkich przewodach jest płyn ,znowu odpalic na chwilę i zgasić.Oczywiście nawiew na ciepłe powietrze.Następnie zostawić auto na 2-3godz.
Druga sprawa to trzeba uważać na to jak wymieniamy olej lub go braknie w silniku.Ponieważ silniki 1,8często zacierają
na 4panewce, następnie zaczyna stukać i w końcu się zaciera.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”