Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

Mercedes klasa C 2,5 TD od 120 km/h traci moc

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator: raptus1984

Awatar użytkownika
dawide
User
User
Posty: 5
Rejestracja: 2012-05-19, 09:56

2012-05-19, 09:59

Witam mam problem ze swoim Mietkiem W 202 97r 2,5 turbo... A mianowicie tak jak to ująłem w temacie,auto zbiera się w dobrze ale jak wskazówka dochodzi do 120 to chu... go strzela,uczucie tak jakby kaganiec miał założony nic juz nie idzie nie czuć ciągnięcia charakterystycznego przy niższych prędkościach...Nieważne czy to 4 bieg i 3,5 tys obrotów czy 5 i 2,5 tys obrotów. Wydaje mi się że trzeba wykluczyć turbinę bo przy niższych prędkościach auto tak jak mówiłem zbiera się dobrze i poprostu ją "czuć",poza tym jak stoi na wolnych obrotach i się go przegazuje nic nie kopci,ale tutaj też ciekawostka wkreca się tylko do 3,5 tys obrotów i ani deko więcej
aa jeśli chodzi o spalanie to 8,5-9 tylko miasto

Czekam na wasze sugestie i opinie...
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 713
Rejestracja: 2012-02-17, 20:22
Lokalizacja: PZ

2012-05-19, 10:33

układ paliwowy zapewne przytkany musisz szukać czy nie ma jakiegoś małego sitka na pompie albo smoku no i filtr nowy załóż
Poza tematem miło by było gdybyś się przywitał w powitalni i uzupełnij profil.
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-05-19, 16:44

A podłączałeś auto pod komp??? Mi to wygląda jakby auto przeszło w tryb awaryjny . A jak z odpalaniem ???
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
dawide
User
User
Posty: 5
Rejestracja: 2012-05-19, 09:56

2012-05-20, 10:49

a powiedzcie mi jak sprawdzić czy turbina działa bądź nie... bo niby nie kopci nic ale może faktycznie coś z turbiną? Gadałem ze znajomym i podobną sytuację miał w Golfie 1,9TDI i okazało się że rozebrał turbinę i wyczyścił i było ok
Awatar użytkownika
mafija1996
User
User
Posty: 16
Rejestracja: 2012-05-19, 13:19
Lokalizacja: Przytoczno

2012-05-20, 10:56

Prawdopodobnie siada ci pompa wtryskowa, gadałem z kumplem którego kolega w mercedesie miał to samo...
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-05-20, 19:49

Na wiele z tych pytań można by odpowiedzieć podłączając auto pod komp
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
mafija1996
User
User
Posty: 16
Rejestracja: 2012-05-19, 13:19
Lokalizacja: Przytoczno

2012-05-20, 19:55

słuchaj komp to niewszystko, mój kumpel miał sprintera na gwarancji, zaczą zwankować no poprostu tracił moc po przejechaniu kilkudziesięciu metrów noi gościu podłanczał auto do kompa, komp mu wskazywał że ma wymienić jakieś tam przewodu. ale auto nadal tak reagowało, wkońcu podszedł pewien starszy mechanik i kazał mu zmienić filter noi problem zniką..jak widzisz maszyny też się mylą...lepiej zabrać auto do specjalisty...
Awatar użytkownika
carlos223223
Automistrz
Posty: 371
Rejestracja: 2012-02-19, 12:48
Lokalizacja: Włocławek

2012-05-20, 21:02

Proponuję sprawdzić wlot powietrza do filtra.....bo przy pewnej prędkości może go coś zatykać... miałem już taki przypadek.
Kto pyta, nie błądzi :)
http://diagnostyka.abc24.pl/
Awatar użytkownika
mafija1996
User
User
Posty: 16
Rejestracja: 2012-05-19, 13:19
Lokalizacja: Przytoczno

2012-05-20, 21:23

no moze i masz rację bo jak jest przytkany to przy dużej ilości powietrza może wszystko nieprzechodzić i wtedy traci na mocy tak samo jak powinno też się sprawdzić filtr paliwa...
Awatar użytkownika
dawide
User
User
Posty: 5
Rejestracja: 2012-05-19, 09:56

2012-05-22, 11:40

filtr paliwa wymieniłem i bez rezultatu... filtr powietrza nie jest tragiczny... troche olej kapie z EGR i węża który wychodzi z niego do Turbiny... ale jakos nie widac zeby sama turbina ciekła...
Znajomy mechanik mowi ze trzeba sprawdzić węże wychodzące z turbiny bo może któryś jest dziurawy...
Mówił że sama turbina przełącza,ale jak łapał jakiś górny wąż to mówił że "nie daje" (sorki za takie prymitywne wytłumaczenie ale jestem zielony) Czy jego hipoteza może być słuszna? Czy poprostu wywale kase za daremne grzebanie?

Czy idzie w jakiś prosty sposób sprawdzić czy turbina jest sprawna i jakie są objawy siadania tej pompy wtryskowej???
Awatar użytkownika
mafija1996
User
User
Posty: 16
Rejestracja: 2012-05-19, 13:19
Lokalizacja: Przytoczno

2012-05-22, 21:11

Jeżeli chcesz to pogadam z wujkiem on jest bardzo dobrym specjalistą...dokładnie nie wiem jak to sprawdzić ale jutro po szkole z nim pogadam to najwyżej na pw bym ci podał jego numer to byś zadzwonił, on z pewnością by ci coś doradził ja jestem aktualnie jego uczniem więc wystarczy , że byś się na mnie powołał to by wiedział o co chodzi z tym , że no wiesz najpierw muszę zagadać czy mogę podać numer...aktualnie zajmuje się on teraz naprawą nissana 2.0 noi motorem mz251 ale sądzę że by znalazł chwilę by bynajmnie telefonicznie rozwiązać twój problem...wchodzisz w to...?
Awatar użytkownika
dawide
User
User
Posty: 5
Rejestracja: 2012-05-19, 09:56

2012-05-23, 14:05

a czy EGR moze miec na to wpływ?
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-05-26, 07:35

mafija1996 pisze:słuchaj komp to niewszystko, mój kumpel miał sprintera na gwarancji, zaczą zwankować no poprostu tracił moc po przejechaniu kilkudziesięciu metrów noi gościu podłanczał auto do kompa, komp mu wskazywał że ma wymienić jakieś tam przewodu. ale auto nadal tak reagowało, wkońcu podszedł pewien starszy mechanik i kazał mu zmienić filter noi problem zniką..jak widzisz maszyny też się mylą...lepiej zabrać auto do specjalisty...
Kolego prawda jest taka że nawaliło się mnóstwo " fachowców" którzy kupili kabel za 100 i potrafią tylko błędy odczytać . A auto posiada tyle czujników i parametrów że naprawde może wiele o sobie powiedzieć tylko trzeba wiedzieć co ile powinno wynosić. A bez tego gto można sobie wróżyć z fusów może wtryski może pompa może turbo a no przecież EGR też może być i tak bez końca . Gdy masz czym jedziesz sprawdzasz ciśnienie na pompie i wtryski i wiesz czy jest ok tak samo ciśnienie doładowania i już wiesz jak zachowuje sie turbo itd
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”