Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

Golf III 1.9 TDI nie grzeją świece

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator: raptus1984

Awatar użytkownika
golfinowo
User
User
Posty: 23
Rejestracja: 2012-07-23, 09:59

2014-02-21, 19:39

Golf III 1.9 TDI 110 km AFN 98r przy odpalaniu kontrolka pojawia się tylko na sekundę i bardzo ciężko odpalić, gdy odepnę czujnik temperatury cieczy odpala o wiele lepiej i kontrolka świeci się prawie 20 s. W czym problem czujnik tem. do wymiany czy jakiś przekaźnik ??
Awatar użytkownika
Du-Di
Automistrz
Posty: 143
Rejestracja: 2012-04-16, 17:15
Lokalizacja: Lublin

2014-02-22, 11:00

Może podmień wyłącznik stop-u. Nie jestem pewien czy to w podobnym modelu i typie ale miałem kiedyś takiego gościa ale wymiana włącznika pomogła .
Akurat tej informacji nie traktuj jako pewne ... ale może to być przyczyną .
Awatar użytkownika
bee1q1
VIP/Mechanik
VIP/Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-25, 14:15
Lokalizacja: Wrocław

2014-02-22, 13:22

Moim zdaniem pierwsze co to powinieneś:
-podczepić się kompem sprawdzić czy w układzie są jakieś błędy .
-Wykręcić czujnik temperatury znaleźć gdzieś w necie charakterystykę czujnika temp. dla twojego modelu no i bierzesz nalewasz do naczynia wrzątek (100*) no i mierzysz multimetrem parametry jeśli zgadzają się z tymi na wykresie czujnik jest ok . No chyba że jesteś z tych ludzi co wolą kupić nowy czujnik :D

Powodzenia !

P.S.

http://www.sendspace.com/file/80ycae

Tu ci wysyłam charakterystykę pobierz to sobie <cwan>
Awatar użytkownika
golfinowo
User
User
Posty: 23
Rejestracja: 2012-07-23, 09:59

2014-02-22, 17:39

Du-Di pisze:Może podmień wyłącznik stop-u. Nie jestem pewien czy to w podobnym modelu i typie ale miałem kiedyś takiego gościa ale wymiana włącznika pomogła .
Akurat tej informacji nie traktuj jako pewne ... ale może to być przyczyną .
Gdzie jest ten wyłącznik ?? i co on ma do świec ?? nie znam się na tym.

PS Czujnik już wymieniony ale bez zmian :)
Awatar użytkownika
palio45
Automistrz
Posty: 140
Rejestracja: 2012-07-29, 17:47
Lokalizacja: lubelskie

2014-02-23, 08:36

Sprawdzałeś przekaźnik 103?
Awatar użytkownika
golfinowo
User
User
Posty: 23
Rejestracja: 2012-07-23, 09:59

2014-02-23, 08:51

zdjąłem jego budowę i obserwowałem kiedy się zwiera i zwiera się dopiero w fazie dogrzewania czyli jak już odpali.Przed tym nic się nie dzieje.
Awatar użytkownika
palio45
Automistrz
Posty: 140
Rejestracja: 2012-07-29, 17:47
Lokalizacja: lubelskie

2014-02-23, 08:54

A czujnik temperatury cieczy chłodzącej odpinałeś? Znajduje się w głowicy.
Awatar użytkownika
golfinowo
User
User
Posty: 23
Rejestracja: 2012-07-23, 09:59

2014-02-23, 08:57

Tak pisałem w pierwszym poście gdy go odepnę odpala lepiej.Ale już wymieniłem go na nowy.
Awatar użytkownika
golfinowo
User
User
Posty: 23
Rejestracja: 2012-07-23, 09:59

2014-02-23, 17:49

Mam jeszcze pytanie czy kąt wtrysku sprawdzać na zimnym czy ciepłym silniku ?? bo na ciepłym jak odpala dobrze wynosi ok 050 - 060 czyli chyba dobrze ale tak jest po wejściu w bloki pomiarowe bo gdy kliknę nastawy podstawowe zmienią się charakterystyka pracy silnika i jest chyba ponad 200. Proszę o info na jakim silniku to sprawdzać i w którym miejscu w programie ?
Awatar użytkownika
palio45
Automistrz
Posty: 140
Rejestracja: 2012-07-29, 17:47
Lokalizacja: lubelskie

2014-03-02, 09:43

Kąt sprawdzamy na ciepłym rozgrzanym silniku. Vag ma pokazywać minimum 80*.

vag - silnik - nastawy podstawowe - grupa 000 drugie okienko od lewej.
Jak wejdziesz w nastawy podstawowe to ma mrugać kontrolką świec żarowych.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”