Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando Recepta online | E-recepta przez internet na e-recepta.net

[pomoc samochodowa] Dziwna praca silnika Honda accord 1.8 16

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:771
Rejestracja:2012-02-25, 17:07
Lokalizacja:Kielce

2012-06-01, 22:35

Musisz sprawdzić tak
Zawór regulacji biegu jałowego reguluje przepływ powietrza na boczniku.

napięcie zasilania: 12 V
opór cewki: 10 - 15 omów
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zaworu.
Zmierzyć opór pomiędzy dwoma wtykami zaworu. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zaworu.
Pokręcić silnikiem przy pomocy korby i zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik(i) i przekaźnik, jeśli są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zaworu i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy jedną z dwóch końcówek złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uruchomienie zaworu:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i porównać z pokazanym obrazem.



Jak znajde czas podrzucę ci jescze opisy innych elementów które przychodzą mi na myśl ( bo dziś już jestem za bardzo zje.any) Sprawdz to co pisałem wcześniej i opisz
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
piotrek693374
User
User
Posty:10
Rejestracja:2011-05-07, 16:47
Lokalizacja:z nienacka

2012-06-02, 15:12

podczas pracy silnika odpinałem sonde lambde, po odłączeniu nie było żadnej reakcji, po odpięciu czujnik położenia przepustnicy różnica była, przy wciskaniu gazu wogóle obroty nie zwrastały a tylko mocno sie dusił i walił w tłumik, miałem problem z czujnikiem map, ponieważ nie mogłem go zlokalizować pomyliłem go z innym czujnikiem w kolektorze, gdy silnik chodził na benzynienagle zapalał sie check, i silnik gasł, nie wyłączając zapłonu odrazu zczytałem błąd "5" i wyszło iż to właśnie czujnik MAP, na allegro znalazłem owy czujnik więc teraz nie bd miał problemu z lokalizacją i spróbuje go odpiąć. Dla pewności wrzuce link z allegro żeby mieć pewność, że to właśnie to http://allegro.pl/podcisnienie-map-sens ... 51588.html
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:771
Rejestracja:2012-02-25, 17:07
Lokalizacja:Kielce

2012-06-02, 18:18

Tak i sprawdz dokładnie czy te wszystkie wężyki nie są pęknięte lub zapchane
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
piotrek693374
User
User
Posty:10
Rejestracja:2011-05-07, 16:47
Lokalizacja:z nienacka

2012-06-04, 19:40

wszystkie wężyki są szczelne, po odłączeniu nie ma prawie wogóle różnicy w pracy silnika, czy ewentualnie można ten czujnik jakoś przeczyścić?
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:771
Rejestracja:2012-02-25, 17:07
Lokalizacja:Kielce

2012-06-05, 19:00

Czysczenie raczej nic nie da chyba nic nie wymyslę tak na odległość
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
InRed
Mod pogaduchy
Mod pogaduchy
Posty:531
Rejestracja:2012-05-28, 21:06
Lokalizacja:Bydgoszcz

2012-06-05, 19:24

To sie umówcie :D
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:771
Rejestracja:2012-02-25, 17:07
Lokalizacja:Kielce

2012-06-07, 09:08

Przez najbliższe 3 miesiące pracuje w delegacji w krakowie więc nie mam jak pracować po godzinach . Przed hotelem nie wypada bo kierownik spi z nami w hotelu
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
grzesiek132
User
User
Posty:20
Rejestracja:2012-03-25, 11:59
Lokalizacja:Straszęcin

2012-06-07, 12:55

Witam proponuje sprawdzic czujnik temperatury silnika. Pomierz opory. 2000-3000 omów/20stopni 200-300 omów/ 90stopni.
Awatar użytkownika
InRed
Mod pogaduchy
Mod pogaduchy
Posty:531
Rejestracja:2012-05-28, 21:06
Lokalizacja:Bydgoszcz

2012-06-08, 21:21

i co Piotrek, sprawdziles ? ;>
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”