Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

Audi A3 8L - kierownica ciężko się kręci i myszkowanie.

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator: raptus1984

Awatar użytkownika
sokrates
User
User
Posty: 2
Rejestracja: 2014-02-08, 08:47

2014-02-08, 08:49

Witam. Posiadam Audi A3 8L 2001r.

Mam problem najprawdopodobniej z zawieszeniem. Bynajmniej tak myślę.

Kierownica w moim aucie chodzi dosyć ciężko. Wspomaganie jest, można kręcić jedną ręką ale trzeba włożyć w to siłę większą niż kiedyś. Na początku obstawiałem pompę. Wymieniona, zalany płyn i bez różnicy. Byłem u mechanika ... ten stwierdził jedynie wybite tuleje wahaczy przednich. O dziwo po odebraniu samochodu kierownica chodziła leciutko. Jednak potrwało to 1 dzień. Po lekturze na forum, wymieniłem poduszki i łożyska McPershon. Efekt? Żadnej, ale to żadnej różnicy. Dodatkowo auto myszkuje na koleinach (tak jakby koła latały prawo-lewo) oraz mokrej nawierzchni. Nie ważne czy jeździlem na letnich 16' czy na zimowych 15'. Ponad to nie ma żadnej różnicy w rozmiarze kół jeśli chodzi o kręcenie kierownicą. Zachowuje się tak samo na letnich i zimowych. Jest sztywna, dosyć mocno odbija na zakrętach. Jakoś tak nienaturalnie. Jeździłem Astrą bez wspomagania i śmiem twierdzić, że kierownica w Audi chodzi podobnie mając wspomaganie.

Po podniesieniu samochodu i zakręceniu kołem słychać lekki szum. Ruszając kołem lewo,prawo słychać lekkie ... cykanie?. W pionie i poziomie nie zauważyłem luzów. Z maglownicy nie widać żadnych wycieków. Na kierownicy lekki luz, lecz nie na tyle duży, żeby podczas jazdy nie reagowała od razu. Piszę tutaj, gdyż na co dzień przebywam w DE, a koszta związane z jakimkolwiek "spojrzeniem" mechanika są dosyć sporawe, dlatego chciałbym spróbować chociaż z waszą pomocą zdiagnozować problem.



Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez sokrates, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
stanisław 1946
User
User
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-06, 18:37

2014-02-08, 10:38

Tuleje na wahaczach do wymiany.
Periculum in more
Awatar użytkownika
xaw
User
User
Posty: 12
Rejestracja: 2014-01-21, 15:23

2014-02-09, 00:01

"Byłem u mechanika ... ten stwierdził jedynie wybite tuleje wahaczy przednich. O dziwo po odebraniu samochodu kierownica chodziła leciutko."

Ale co w końcu wymienił ?
Tuleje... Zestaw... Nic...

Jak nic nie wymienił tylko pogrzebał to przez chwilę może być uczucie polepszenia... Zanim wszystko się dotrze i wróci do poprzednich parametrów ;)

Sorry za sceptycyzm, ale takie czasy
"Kto widzi słońce i księżyc nie jest uznawany za wybitnie spostrzegawczego" - Sun Tzu, Sztuka Wojny
Awatar użytkownika
sokrates
User
User
Posty: 2
Rejestracja: 2014-02-08, 08:47

2014-02-10, 09:57

Sorki, źle to sprecyzowałem. Tuleje wymienione, Lemfordera.

Wczoraj zauważyłem, że płynu wspomagania na miarce jest minimum. Ubyło go tyle od wymiany czyli minęło ok. 10 miesięcy. Nic w tym czasie nie dolewałem, a przy wymianie mechanik nie wlewał całego litra febiego. Troche mi zostało. Płyn ucieka czy płyn sie odpowietrzał w trakcie ?

Samochód cały czas ściąga w prawo.

Może to kwestia geometrii?
Awatar użytkownika
Majonez850
Automistrz
Posty: 179
Rejestracja: 2012-05-27, 10:48
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle

2014-02-10, 22:13

Może układ niebył dobrze odpowietrzony i dlatego ciężkosię kreci
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”