Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando Recepta online | E-recepta przez internet na e-recepta.net

Alfa 156 1.9 JTD Wysokie spalanie - Pomoc z problemem

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
refresh
User
User
Posty:1
Rejestracja:2016-05-28, 21:55

2016-05-28, 21:57

Witam, jestem tutaj świeży ale tylko z daty rejestracji
Panowie mam problem ze swoim samochodem - pacjent to alfa 156 1.9 JTD 105km SW 2000r.
Od momentu wyczyszczenia czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze alfa zaczęła spalać kosmiczne ilości paliwa (być może to tylko zbieg okoliczności z tym czujnikiem) - miasto z 3 ostatnich tankowań 10-11L. Teraz w trasie przy 120-140 wyszło mi 7 litrów. Zaraz po zakupie ( a mam go około 2-3 miesięcy ) spalała mi około 5.5 w trasie i 6.5 w mieście.
Nie dałem rade ogarnąć FES'a, wszystkie testy robiłem za pomocą Autocom/CDP+.
Wartości jakie pokazuje przepływomierz to:
Wartość zadana - 260
Wartość aktualna - od 400 do 650

Z tym że - po odpaleniu przez chwilkę pokazuje właściwe wartości - żadną pokrywa się z aktualną, w tym czasie słychać buczenie elektrozaworu podciśnienia do EGR na grodzi silnika.
Po wypięciu i wpięciu wtyczki od czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze samochód znowu zaczyna pracować troszeczkę inaczej, elektrozawór buczy i znowu przechodzi w stan w którym pokazuje dwukrotnie wyższe wartości przepływającego powietrza. Po otworzeniu elektrozaworu ( nierozbieralny, nie ma czego myć ) i wymyciu czujnika ciśnienia doładowania w benzynie wartości te są niezmienne czy się wypnie i wepnie czujnik czy nie. Temperatura zasysanego powietrza jest ok, dziś pokazywało ok. 26 st.C. czyli ok.
Egr jest zaślepiony, wywala zresztą błąd P0404, podejrzewam że to ten elektrozawór ale tego narazie nie ruszam.

Ciekawa informacja jest też taka że czas wtrysku zadany to ( nie pamiętam dokładnie ) 250 us a rzeczywiste to od 300 do 500 us.
Po wypięciu jednego wtryskiwacza wartość ta wzrasta do ok 750us.

Tak do sedna - szukać przepływki czy usterki gdzieś głębiej ?

Dodam że próbowałem przegonić dziś alfę po autostradzie i to rozpędzanie szło jej opornie, przy 180 nie działo się już nic oprócz wzrostu temperatury do 3/4 skali. W ogóle wydaje mi się że coś jest z tą temperaturą nie tak, bo wcześniej nie przechodziła 90st. teraz jest lekko po prawej stronie 90st. - może to mieć jakiś zwązek ze spalaniem ?


Z góry dziękuję za pomoc )
Awatar użytkownika
Guns77
User
User
Posty:5
Rejestracja:2016-12-23, 21:03

2017-01-02, 13:55

Ja miałem bardzo podobny problem w moim Audi 100. Wizyta u kilku mechaników nie dawała żadnych sensownych rezultatów... Dopiero tutaj auto zostało zdiagnozowane i naprawione http://mechanikwroclaw.ovh/ :)
Życie jest piękne!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”