Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Problem z wymianą płynu chłodzącego !

Forum opel

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
qbson1337
User
User
Posty:1
Rejestracja:2013-11-23, 11:08

2013-11-23, 11:11

Witam wszystkich, Dzisiaj postanowiłem wymienić w mojej Astrze H 1,6 105kM płyn w układzie chłodniczym. Do mojego układu wchodzi około 6L. Postępowałem zgodnie z instrukcjami w ksiązke Sam naprawiam Astra H/Zafira B, czyli spuściłem stary płyn, następnie wlewałem płyn chłodniczy do dolnego przewodu odpowietrzającego i weszło mi około 4 L ( zajęło mi to sporo czasu bo przewód nie chciał wciągać zbyt szybko). Następnie zakręciłem korek na zbiorniczku wyrównawczym i chciałem odpowietrzyć układ. Zapaliłem samochód ( pozostawiając przewód odpowietrzająćy niepodłączony do zbiorniczka wyrównawczego bo tak wywnioskowałem z instrukcji w tej książce, żeby powietrze przez niego uciekło. Ale po chwili nawet nie zdążył mi się nagrzał do 30 stopni zaczął wylewać się z niego płyn. Próbowałem inaczej, założyłem przewód na zbiorniczek i odkręciłem zamiast przewodu korek od tego zbiorniczka (żółty). Czy taki sposób pozwoliłby mi na odpowietrzenie układu chłodniczego? Czy mogę rozgrzewać silnik do temperatury 90-95 z tak założonym przewodem i odkręconym korkiem? Czy nieód? stanie się nic dla mojego silnika?? Pierwszy raz wymieniam płyn chłodniczy, a instrukcja w ksiazce Sam naprawiam jest zbyt ogólna. Z góry dziękuję za pomoc, proszę o szybką odpowiedz, gdyź samochód stoi na kanale i jest unieruchomiony:( :(ozdrawiam. Czy mogę bez obaw odpalić ten samochód? Robił już to ktoś w Astrze H 1,6 Z16XEP
zico

2013-11-23, 13:51

Nie czytaj takich głupich instrukcji. Korek ma być zawsze zakręcony jak silnik pracuje. Wątpię czy spuściłeś cały płyn bo z tym jest trochę zabawy.
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2013-11-28, 18:20

jak nie będzie zakręcony korek to nie wytworzy się ciśnienie w układzie a jest to układ ciśnieniowy więc dzięki wytworzonemu ciśnieniu przepycha płyn i odpowietrza się sam
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”