Witam !!
Mam problem z suzuki swift 2007r. Otóż wyskakuje błąd przedniego lewego "przyspieszeniomierza". Co to kurka wodna jest przyspieszeniomierz ?? Domniemywam, że jest to to, co napinacz pirotechniczny pasów ale pewności nie mam. Poruszałem kablami przy napinaczu i od nowa się zapaliło, może to to?? Proszę o jakąś podpowiedź.
Dokładnie brzmi to tak:
B1074 podzespół lub linia do lewego przedniego czujnika przyspieszeń; ma zwarcie do bieguna dodatniego/na masę
B1071 przedni lewy przyspieszeniomierz
suzuki swift błąd B1074 i B1071
Moderator:raptus1984
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez carlos223223, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Mam tutaj dla cb mały artykuł o akcelerometrach :
Czujniki evSAT, to scalone akcelerometry, które są skonstruowane w celu detekcji silnych wstrząsów, jakimi poddawany jest samochód podczas wypadku. Ten z kolei ma przesyłać sygnał, który ma całkowicie wyłączyć zasilanie w samochodzie, odcinając akumulatory dające wysokie napięcie. Jest to szczególnie ważne w samochodach elektrycznych, w tym także hybrydowych.
Tam silnik elektryczny napędzany jest zwykle z wysokiego napięcia prądu stałego. W tradycyjnych akumulatorach napięcie wynosi około 12V. Jest one za małe, by wywołać niebezpieczne przepięcia czy też powstawanie łuków elektrycznych. W nowych samochodach napięcia te są znacznie wyższe, gdyż tego wymagają silnik elektryczne o wysokich mocach (napięcia nawet 400V).
W trakcie wypadku może nastąpić uszkodzenie izolacji, które mogłoby powodować przebicie napięcia, co w konsekwencji może narazić ludzi w pojeździe na niebezpieczne porażenie. Człowiek mógłby w takim przypadku przeżyć sam wypadek, lecz zginąć od porażenia prądowego. Niemieccy producenci mają zamiar wprowadzić ten system do swoich nowo produkowanych samochodów jak najszybciej. Mówi się o roku 2012, jednakże niewykluczone, że tego typu zabezpieczenie będzie instalowane także w tym roku. Informacje od akcelerometru do układów zasilania ma być przesyłane za pomocą protokołu CAN.
Czujniki evSAT, to scalone akcelerometry, które są skonstruowane w celu detekcji silnych wstrząsów, jakimi poddawany jest samochód podczas wypadku. Ten z kolei ma przesyłać sygnał, który ma całkowicie wyłączyć zasilanie w samochodzie, odcinając akumulatory dające wysokie napięcie. Jest to szczególnie ważne w samochodach elektrycznych, w tym także hybrydowych.
Tam silnik elektryczny napędzany jest zwykle z wysokiego napięcia prądu stałego. W tradycyjnych akumulatorach napięcie wynosi około 12V. Jest one za małe, by wywołać niebezpieczne przepięcia czy też powstawanie łuków elektrycznych. W nowych samochodach napięcia te są znacznie wyższe, gdyż tego wymagają silnik elektryczne o wysokich mocach (napięcia nawet 400V).
W trakcie wypadku może nastąpić uszkodzenie izolacji, które mogłoby powodować przebicie napięcia, co w konsekwencji może narazić ludzi w pojeździe na niebezpieczne porażenie. Człowiek mógłby w takim przypadku przeżyć sam wypadek, lecz zginąć od porażenia prądowego. Niemieccy producenci mają zamiar wprowadzić ten system do swoich nowo produkowanych samochodów jak najszybciej. Mówi się o roku 2012, jednakże niewykluczone, że tego typu zabezpieczenie będzie instalowane także w tym roku. Informacje od akcelerometru do układów zasilania ma być przesyłane za pomocą protokołu CAN.
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Ok no rozumiem. Tylko jak mam ugryźć mój problem z tym swiftem. Nawet wujek google nie daje rady. Proszę o głębsze podpowiedzi. Dziękuję.
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Jeśli te czujniki są od bezpieczeństwa to może tak być jak pisałeś od napinaczy musisz przejrzeć kable może coś nie łączy samochód klient ma już spory czas czy może dopiero sprowadził i możliwe że był po wypadku i wtedy czujnik mógł się uszkodzić.
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Klientka ma samochód od nowości. Będę grzebał jak coś ustalę od razu napiszę, może się komuś przyda.
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
kolego niewiem jakim ty sprzętem diagnozujesz auto ale według kts to B1074 to czujnik uderzenia bocznego strona pasażera zakłócenie działania
a tego drugiego nie mam w opisach
a tego drugiego nie mam w opisach
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Ja pracuję na autocom cdp pro. Według tego sprzętu ten błąd to jak pisałem wcześniej to przyspieszeniomierz ale od strony kierowcy.
NIe wiem co o tym myśleć.
Dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam.
NIe wiem co o tym myśleć.
Dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam.
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
ja jestem pewien że chodzi o czujniki uderzenia jeśli chcesz podam ci opis [pomierzysz instalacje i wtedy wszystko będzie wiadome jeśli instalacja ok to czujniki zdechły po dzwonie i trzeba je wymienić cudów nie ma
ja sie w życiu nie spotkałem z czymś takim jak przyśpieszomierz no chyba że w ESP cz. przesunięcia poprzecznego i wzdłużnego
ja sie w życiu nie spotkałem z czymś takim jak przyśpieszomierz no chyba że w ESP cz. przesunięcia poprzecznego i wzdłużnego
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
no właśnie ja też się nie spotkałem z czymś takim dlatego mnie zdziwko hapło.
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Wow a co to takiego ??
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
no powiem ci ze przegrzebałem całe auto podkładałem sterowniki i nic aż tu nagle oglądam kość od sterownika a ona delikatnie zatrzask rozwalony a wniej dwa schowane piny które gdy sie wepnie kostkę mają wchodzić w zworę przez co sterownik miał wiedzieć że kostka jest dobrze dopięta wystarczyło odrobine cyny i po sprawie
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Czasami najprostsze bywa najtrudniejsze:)
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Oj kolego dokładnie muszę Ci przyznać rację ! Z elektroniką nic nigdy nie wiadomo ! Tylko jeszcze klienci to rozumieli byłoby ok. :-)
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/