Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

Nissan Primera nie mogę odpalić .

Elektronika samochodowa - Tematy elektroniczne elektryczne itp.

Moderator: raptus1984

Awatar użytkownika
Du-Di
Automistrz
Posty: 143
Rejestracja: 2012-04-16, 17:15
Lokalizacja: Lublin

2012-09-26, 05:44

No cóż , pogratulowałem pomysłu .Akumulator odłączyli bo odpalili z innego i na czas podmiany trzymał go na obrotach a drugi koleś wymienił akumulatory. Tak że wszystko jest możliwe. Myślę że przyśpieszyli złomowanie auta , mam co prawda trochę elektroniki na podmianę , może coś uda się podmienić na nieuszkodzone.
Awatar użytkownika
carlos223223
Automistrz
Posty: 371
Rejestracja: 2012-02-19, 12:48
Lokalizacja: Włocławek

2012-09-26, 07:38

Ludzie to mają pomysły. Jak coś ustalisz daj znać bo to ciekawy temat.
Kto pyta, nie błądzi :)
http://diagnostyka.abc24.pl/
Awatar użytkownika
Du-Di
Automistrz
Posty: 143
Rejestracja: 2012-04-16, 17:15
Lokalizacja: Lublin

2012-09-26, 18:09

Są tacy co tak sprawdzają , a powiem więcej tą metodę podobno podpowiedział mu jakiś elektryk tylko kazał mu włączyć światła drogowe , dmuchawę . Na chwilę obecną w wiązce znalazłem ukryty bezpiecznik , wyjście z kompa , i idący do wtryskiwaczy . Z pierwszego wtrysku jakieś odejście 2 przewody , cały czas pali ten bezpiecznik.
zico

2012-09-26, 18:42

Tak można było robić, ale 100 lat temu jak samochody miały prądnice nie alternatory. Ten "elektryk" pewnie utknął mentalnie w tamtych czasach.

Teraz po pozbieraniu wszystkich informacji których tak skąpisz wiem dopiero jaki masz tam silnik - GA16DE.
Awatar użytkownika
Du-Di
Automistrz
Posty: 143
Rejestracja: 2012-04-16, 17:15
Lokalizacja: Lublin

2012-09-26, 19:30

Ja nie skąpię , ot tak wyszło ale obiecuję poprawę .
Następny problem będzie opisany dokładniej , marka, model, rocznik , po prostu więcej danych po których łatwiej będzie identyfikować auto.
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-09-26, 20:13

Na początek sprawdź czy masz łączność z sterownikiem silnika . Możliwe że jest już po nim. i stąd bark iskry . Co do odpinania aku teoretycznie przed podwyższeniem napięcia powinien uchronić regulator napięcia ale z reguły sa zbyt wolne albo podczas takiej operacji same zostają uszkodzone a bez niego to już szok
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
zico

2012-09-26, 20:45

Łączność? Ten rocznik to jeszcze pewnie tylko kody błyskowe ma, ale spróbować odczytać nie zaszkodzi. Będzie wiadomo czy coś tam jeszcze żyje w sterowniku.
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 713
Rejestracja: 2012-02-17, 20:22
Lokalizacja: PZ

2012-09-29, 18:00

Nie można! Napięcie ładowania wtedy rośnie maksymalnie ile da radę,
nie prawda, bzdura, jesli masz sprawny alternator i powłączasz odbiorniki prądu to nic nie będzie rosło, robiłem tak dziesiątki razy
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
Du-Di
Automistrz
Posty: 143
Rejestracja: 2012-04-16, 17:15
Lokalizacja: Lublin

2012-09-29, 19:11

Auto odstawione na tzw ,, tor oporowy ,, czeka na części na podmianę , dokładne sterownik ten co znajduje się wewnątrz samochodu na tunelu. Nie wychodzą z niego impulsy ( + ) sterujące modułem zapłonu pewnie padnięty.
A z odłączeniem akumulatora to było tak że kontrolka ładowania raz się świeciła raz nie , i w taki sposób chcieli sprawdzić ładowanie . Ja takich prób nie robiłem więc nie wiem czy można ,czy nie. Na pewno robił bym to z pewną obawą bo pan B. Pijanowski w swojej książce napisał ,, jeżeli akumulator zostanie odłączony w sieci elektrycznej samochodu mogą wtedy powstać przepięcia o wartości większej niż napięcie znamionowe diod prostowniczych ,co w konsekwencji może doprowadzić do zniszczenia mostka prostowniczego ,,
zico

2012-09-29, 21:10

arnipoznań, to podłącz oscyloskop i wtedy sprawdź, zwykłym miernikiem tego nie zobaczysz.
arnipoznań pisze:robiłem tak dziesiątki razy
Bez komentarza...
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-10-01, 18:13

To możesz się kiedyś kolego przejechać gdy okaże się że regulator zwarjuje.
Oczywiście ci tego nie życzę
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
Du-Di
Automistrz
Posty: 143
Rejestracja: 2012-04-16, 17:15
Lokalizacja: Lublin

2012-11-17, 19:19

Ponownie zabrałem się za nieszczęsnego Nissana. I tak jak pisałem uszkodzeniu uległ sterownik silnika , wymieniłem auto odpaliło bez problemu.
Zabrałem się też za alternator, i tu zdziwienie , trzy diody w mostku minusowym jak po wybuchu ,oderwane od radiatora . Regulator także uszkodzony. Tylko co było pierwszym a co ostatnim ogniwem ,już nie dociekam . Właściciel popłynął na kilka setek.
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-11-19, 18:54

dokładnie regulator zwarjował in pojarał resztę
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
Du-Di
Automistrz
Posty: 143
Rejestracja: 2012-04-16, 17:15
Lokalizacja: Lublin

2012-11-19, 19:02

Dokładnie tak być musiało . Mało tego popalone włókna żarówek ale tylko światła drogowe i mijania , pozycje pozostawiono w spokoju.
Z samej tylko ciekawości ile ,, V ,, poszło w instalację ?
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-11-19, 19:10

jeśli regulator nie zachamuje wzrostu napięcia to rośnie ono lawinowo jest to zależne od prędkości obrotowej i samego alternatora. Ja kiedyś czytałem że niby ktoś na kilka mili sekund wydusił z alternatora ponad 500 v ale sam tego nie sprawdzałem i nie wiem czy jest w tym choćby odrobina prawdy czy tylko ktoś walnoł taką bujdę
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”