W końcu nadszedł czas. Zdecydowałeś się na elektryczność. To działa korzystnie finansowo i robisz dobrą robotę dla środowiska. Wszystko brzmi świetnie, ale teraz martwisz się, ile będzie kosztować obsługa. Krótko mówiąc, nie musisz się wcale martwić.
Serwis samochodów elektrycznych
Częścią wątpliwości, jakie wzbudzają potencjalni klienci wokół posiadania samochodu elektrycznego, jest sposób serwisowania i wstrzymywania konserwacji. Nieważne, ile zaoszczędzisz, ile będziesz musiał wydać, aby zapewnić, że Twój lśniący nowy elektryczny samochód będzie działał idealnie?
Mówiąc szczerze, niewiele. W porównaniu z silnikiem benzynowym lub diesla, wewnętrzny silnik elektryczny jest naprawdę łatwy w serwisie i naprawienia problemów. W teorii oznacza to, że modele elektryczne powinny być tanie w obsłudze. Większość tego, co sprawia, że silnik elektryczny działa, jest zamocowana na miejscu, podczas gdy zwykły silnik zasilany paliwem kopalnym ma wiele ruchomych części. Jeśli wszystkie z nich nie działają w pełni, wkrótce zobaczysz reakcję łańcuchową zdarzeń, które ostatecznie spowodują, że twój pojazd będzie całkowicie zawodny lub niezdolny do ruchu.
Tak powiedziawszy, silniki są tylko jednym aspektem pojazdu. Samochody elektryczne nadal mają układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce, o które trzeba dbać jak o zwykły samochód. Mimo że samochody zasilane paliwem kopalnym i samochody zasilane bateryjnie używają podobnych systemów, nadal istnieją pewne różnice, o których należy pamiętać przed podjęciem decyzji o zakupie tych ostatnich.
Jeśli już masz środki na swoją Teslę, przeczytaj z wyprzedzeniem o różnicach, na które powinieneś zwrócić uwagę.
Jak to wygląda w praktyce?
Jeśli chodzi o rzeczywiste doświadczenie przy serwisowaniu samochodu elektrycznego w porównaniu do benzyny lub oleju napędowego, nie znajdziesz wiele różnic. Po określonym czasie lub określonej liczbie przejechanych kilometrów zabierasz swój samochód do mechanika lub warsztatu, aby go serwisować i mieć go z powrotem na drodze w mgnieniu oka… Pozostaje jednak pytanie, co dostajesz za swoje pieniądze za usługę samochodu naprawy elektrycznego?
Które części samochodu elektrycznego wymagają serwisowania?
Jeśli chodzi o serwisowanie samochodu elektrycznego, głównym obszarem, który sprawdzi mechanik, jest silnik elektryczny. Gdy to jest podane wszystko jasne, przejdą do pakietu baterii, okablowania elektrycznego i technologii wewnętrznej. Po tym, kontrole są takie same jak zwykły samochód na paliwa kopalne. Hamulce, opony, zawieszenie itd.
Silniki elektryczne wymagają minimalnej obsługi serwisowej dzięki garstce łożysk, które zużywają się w większości przypadków. Serwisant będzie również patrzeć na zdrowie baterii elektrycznej. Nie oznacza to wyjmowania samochodu i fizycznej kontroli. Dobry mechanik sprawdzi pojazd na komputerze i sczyta ewentualne błędy. Z tego powodu warto sprawdzić czy Twój mechanik ma odpowiednie wyposażenie, aby uzyskać najlepsze dane analityczne dla Twojego pojazdu. Najlepiej zadzwoń i zapytaj o to przy rezerwacji terminu wizyty.
Jednocześnie często przeprowadza się oględziny okablowania wysokiego napięcia, aby upewnić się, że intensywne użytkowanie nie spowodowało uszkodzenia zewnętrznych warstw ochronnych kabla lub całkowitego pęknięcia jego złączy.
Podobnie jak tradycyjne samochody, samochody elektryczne mogą mieć drobne i duże naprawy. Dzieje się tak dlatego, że nie wszystkie części samochodu wymagają sprawdzania (lub wymiany) tak regularnie, jak inne, więc w przypadku niektórych usług można pominąć kilka bardziej niezawodnych części. Oczywiście drobne usługi będą Cię kosztować mniej pieniędzy i czasu.
Podsumowanie
Ogólnie rzecz biorąc, nie pozwól, aby serwisowanie samochodów elektrycznych stało się jedną z twoich wątpliwości przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Po prostu upewnij się, że mechanik, z którego korzystasz, ma odpowiednie wyposażenie, aby Twój samochód wrócił na drogę w najlepszym stanie tak szybko, jak to możliwe.