czwartek, 1 czerwca, 2023
Strona główna Poradniki Jak wybrać odpowiedni pokrowiec na motocykl? Przewodnik po rodzajach, zaletach i rozmiarach

Jak wybrać odpowiedni pokrowiec na motocykl? Przewodnik po rodzajach, zaletach i rozmiarach

Spoglądając za okno ze smutkiem stwierdzamy jedno: sezon motocyklowy powoli dobiega końca. Teraz nadszedł czas na zastanowienie się, w jaki sposób skutecznie zabezpieczyć motocykl przed zimą, aby wraz z nadejściem wiosny cieszyć się w pełni sprawnym i zadbanym pojazdem. A jest go przed czym chronić – śnieg, niska temperatura i wilgoć to najwięksi wrogowie twojego motocykla podczas zimowania. Jeśli nie zapewnisz mu odpowiedniej ochrony, to przed kolejnym sezonem możesz spodziewać się ognisk korozji (np. na łańcuchu napędowym), sparciałej gumy i wody w oleju silnikowym, będącej wynikiem skraplającej się wilgoci w jednostce napędowej podczas odwilży. Nie dysponujesz garażem lub innym miejscem, w którym w zimę panuje dodatnia temperatura? Koniecznie wyposaż się w zewnętrzny pokrowiec na motocykl. To najtańszy sposób ochrony jednośladu podczas zimowania. Ze względu na duży wybór modeli i szeroki wachlarz producentów przygotowaliśmy dla ciebie przewodnik po rodzajach, zaletach i rozmiarach pokrowców motocyklowych.

Jakie korzyści daje pokrowiec na motocykl?

Pokrowiec motocyklowy ogranicza wpływ niekorzystnych warunków pogodowych i czynników zewnętrznych na jednoślad. Nie tylko chroni przed deszczem i śniegiem, ale także stanowi barierę dla promieni UV (to przez nie blaknie lakier) i ptasich odchodów, które doprowadzają do trwałych przebarwień. Co więcej, pokrowiec na motocykl na zewnątrz pozwala zaoszczędzić czas poświęcany na pielęgnację i mycie ukochanego jednośladu – ogranicza osadzanie się liści, kurzu, piasku i innych zanieczyszczeń. Niewielu motocyklistów zdaje sobie sprawę, że pokrowiec motocyklowy pełni również funkcję antykradzieżową. Odpowiednio dobrany model, najlepiej w czarnym lub szarym kolorze, sprawia, że motocykl po zmroku nie rzuca się w oczy, co zmniejsza ryzyko kradzieży.

Jak wybrać odpowiedni pokrowiec na motocykl? Przewodnik po rodzajach, zaletach i rozmiarach
Jak wybrać odpowiedni pokrowiec na motocykl? Przewodnik po rodzajach, zaletach i rozmiarach

Zanim kupisz pokrowiec na motocykl odpowiedz sobie na te 3 pytania

Wysokiej jakości pokrowiec motocyklowy to inwestycja na co najmniej kilka lat, dlatego warto dokonać świadomego zakupu. Decyduje o tym jednak wiele czynników. Aby ułatwić ci zakup odpowiedniego modelu przygotowaliśmy dla ciebie zestaw 3 prostych pytań (omówienie każdego z nich znajdziesz w dalszej części przewodnika).

  • Gdzie będę zimować motocykl? Przed zakupem ustal, czy motocykl będzie stał w garażu czy pod chmurką. Od tego zależy wybór odpowiedniego pokrowca – zewnętrznego lub wewnętrznego.
  • Czy chcę używać pokrowca latem? Grube, wielowarstwowe pokrowce gwarantują najwyższy stopień ochrony, jednak są cięższe i zajmują więcej miejsca po złożeniu niż jednowarstwowe. Jeśli chcesz używać pokrowca latem i zabierać go w trasę zastanów się, czy nie warto kupić dwóch pokrowców (wielowarstwowego i jednowarstwowego lub częściowego). Możesz zdecydować się również na pokrowiec uniwersalny, np. często spotykany w naszym kraju model Oxford Aquatex.
  • Jaki rozmiar pokrowca będzie odpowiedni? Rozmiar pokrowca motocyklowego to jedna z kluczowych kwestii dla prawidłowej ochrony jednośladu. Podczas wyboru rozmiaru koniecznie uwzględnij wyposażenie zamontowane na motocyklu (np. szyba ochronna, kufry boczne i centralny, gmole, akcesoryjna kierownica itp.). 

Różnice pomiędzy pokrowcami zewnętrznymi i wewnętrznymi

Wybór pokrowca uzależniony jest m.in. od warunków, w jakich planujesz zimować swój motocykl. Zastosowanie danego modelu jest z góry określone przez producenta, za czym idą użyte materiały i technologie. Jeśli planujesz na zimę odstawić swoją maszynę do zamkniętego pomieszczenia, to doskonale sprawdzi się pokrowiec motocyklowy do garażu wykonany z cienkiego materiału (np. Oxford Protex lub Oxford Dormex), który chroni przed kurzem i zarysowaniami. Pamiętaj jednak, aby wybrać model z oddychającego materiału, który nie będzie kumulował wewnątrz wilgoci. Jednak nie wszyscy motocykliści dysponują garażem i są zmuszeni zimować swój jednoślad pod chmurką. To właśnie z myślą o nich zostały stworzone zewnętrzne pokrowce motocyklowe, na czele z takimi modelami, jak Oxford Stormex i Oxford Rainex, które gwarantują najlepszą ochronę przed deszczem i śniegiem. Dobry pokrowiec zewnętrzny powinien być wykonany z wodoodpornego, oddychającego materiału, który ochroni motocykl przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi i jednocześnie odprowadza wilgoć na zewnątrz materiału.

Warto zaznaczyć, że wielowarstwowe pokrowce motocyklowe zazwyczaj wykonane są z bardzo grubego materiału wierzchniego, który zabezpiecza pojazd przed drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi. To zdecydowanie bardzo ważna cecha w czasie jesieni i zimy, kiedy z drzew i dachów na motocykl spadają gałęzie i śnieg. Inne cechy zewnętrznych pokrowców motocyklowych to klejone szwy, paski do spinania pod silnikiem i otwory na zabezpieczenia antykradzieżowe. Nieodłączną cechą tego typu pokrowców są również otwory utrudniające kondensację pary wodnej.

Dopasuj pokrowiec motocyklowy do pory roku – jak skutecznie chronić pojazd latem i zimą?

W idealnym scenariuszu jeden pokrowiec na motocykl byłby w stanie spełnić wszystkie potrzeby motocyklisty. Nie do końca tak jednak jest. Co prawda, na rynku znajdziemy uniwersalne pokrowce motocyklowe – dobrym przykładem jest Oxford Aquatex, zapewniający wodoodporność, kompaktowe rozmiary po złożeniu i niską wagę. Jednocześnie na najcięższe warunki pogodowe lepiej wybierać najbardziej zaawansowane pokrowce, np. Oxford Stormex lub Oxford Rainex. To one, dzięki wielowarstwowej konstrukcji i grubemu materiałowi zewnętrznemu zapewniają maksymalną ochronę. Są jednak cięższe, a po złożeniu zajmują więcej miejsca niż modele jednowarstwowe, przez co wypełniają lwią część przestrzeni bagażowej w motocyklu i nie są poręczne w transporcie. Ich przeciwieństwem są pokrowce częściowe (np. Oxford Umbratex), które są niezwykle poręczne i lekkie, więc fenomenalnie sprawdzają się w trasie. Ochraniają one jednak tylko górną część motocykla, więc nie ma mowy, aby wykorzystywać je podczas zimowania. Jak sam widzisz wybór tylko jednego pokrowca na cały rok nie jest prostym zadaniem i wymaga kompromisów.

Jaki rozmiar powinien mieć pokrowiec na motocykl? Wybierz odpowiedni, inaczej to nie ma sensu

Pokrowiec motocyklowy powinien być dobrze dopasowany do pojazdu. Zbyt duży nie będzie wyglądał estetycznie i zwiększy ryzyko przewrócenia motocykla podczas silnego wiatru, zaś zbyt mały nie pozwoli ci prawidłowo naciągnąć go na jednoślad, czego wynikiem będzie słaba ochrona przed deszczem, śniegiem i zabrudzeniami. Co więcej, naciągany na siłę pokrowiec szybciej ulegnie zużyciu. Całe szczęście producenci oferują pełną gamę pokrowców w szerokim zakresie rozmiarów (od S do XL), a także uwzględniają akcesoryjne wyposażenie jednośladów. Jeśli chcesz kupić pokrowiec na motocykl z kufrem lub wysoką szybą koniecznie zapoznaj się z ofertą marki Oxford. Pamiętaj, aby wybrać odpowiedni rozmiar pokrowca i zapoznać się z jego specyfikacją przed zakupem.

Marka pokrowców motocyklowych, którą uwielbiają motocykliści. Na bank ją znasz!

Przechadzając się po ulicach polskich miast z pewnością zauważyłeś pokrowce motocyklowe różnych marek. Jednym z najczęstszych widoków są srebrno-czarne modele marki Oxford. Ze względu na wysoką jakość wykonania, przystępną cenę oraz zastosowanie nowoczesnych materiałów i rozwiązań to właśnie pokrowce motocyklowe brytyjskiej marki  zyskały tak dużą popularność nad Wisłą. W ofercie marki Oxford znajdziesz modele przystosowane do stosowania na zewnątrz i wewnątrz budynków, a także pokrowce częściowe.

Popularne

Precyzyjne cięcie laserem – sprawdź najpopularniejsze dostępne na rynku metody cięcia blach

Cięcie blach to proces, który w większości przypadków wymaga dużej precyzji. W zależności od wybranej metody może różnić się również wydajnością, czy...

Czy warto kupić opony wielosezonowe?

Opony wielosezonowe zaczynają cieszyć się coraz większą popularnością, chociaż wciąż mają spore grono przeciwników. Czy warto kupić opony wielosezonowe? Odpowiadamy w dzisiejszym...

Klucze do warsztatu – najważniejsze narzędzia każdego majsterkowicza i mechanika

Klucze do warsztatu to narzędzia, które pojawiają się na liście zakupów każdego majsterkowicza. Stanowią niezastąpione elementy wyposażenia każdej szanującej się warsztatowej przestrzeni...

Naprawa turbosprężarek. Co trzeba o niej wiedzieć?

Silniki doładowane, wyposażone w turbosprężarki, zdobyły ogromną popularność na rynku samochodowym. Decydują o tym ich zalety - przede wszystkim zwiększony moment obrotowy...

Kod błędu P0016 – diagnostyka i opis naprawy

Kod błędu P0016 to jedno z częstszych zgłoszeń w serwisach samochodowych. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu kodowi błędu, jego przyczynom...

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie, co oznacza...

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest kod błędu...

Problemy pojawiające się podczas korzystania z pistoletu lakierniczego

Podczas korzystania z pistoletu lakierniczego, czy to na skutek błędów, jakie popełniamy, czy też z powodu innych przyczyn, mogą pojawić się pewne...

Części do samochodów używanych iParts Doradca Finansowy Warszawa Biznes Forum BIF24 Forum Praca - zatrudnienie, umowy, pracodawcy Doradca Finansowy Wrocław - Doradca Kredytowy

Ostatnie komentarze

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(   

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.  

 

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)