Fiat Toro był jednym z pionierów wśród kompaktowych pickupów, segmentu, który wyłonił się z szerokiej luki między pickupami dla dziewcząt i średnich pickupów, biorąc pod uwagę platformę SUV. Do tej pory jedynym konkurentem włoskiej marki był Renault Duster Oroch, choć z mniejszym wyposażeniem i mocniejszymi silnikami. Ale wkrótce tak się nie stanie, a konkurencja stanie się bardziej wyrównana i agresywna wraz z pojawieniem się Forda Mavericka oraz przyszłych Chevroletów Montana i Volkswagena Taroka. Właśnie dlatego dwa lata po prezentacji Toro otrzymał aktualizację, dzięki czemu stał się jeszcze bardziej atrakcyjny.
Podczas imprezy, która odbywa się zawsze zgodnie ze ścisłymi protokołami sanitarnymi w stoczniach Milberg, Fiat wprowadził w zmianę stylizacji pick up, z zakresem, który został nieco zmieniony i w którym każda wersja jest skierowana do typu abonentów planów oszczędnościowych i tych, którzy używają go w mieście i/lub jako narzędzia pracy; Volcano dla tych, którzy szukają bardziej kompletnego sprzętu oraz bardziej wyrafinowanego wizerunku, dla tych, którzy preferują bardziej atrakcyjny wygląd i na skrzyni ładunkowej i ogromnej torbie bagażowej. Później dołączona zostanie wersja Ranch. Poza tym należy również zauważyć pojawienie się nowego śmigła Firefly 1.3 turbo, które będzie używane przez inne samochody marki i grupy, takie jak nowy Jeep Compass i Commander.
Co nowego we Fiacie Toro?
Jest to długo oczekiwana zmiana stylizacji kompaktowego pickupa włoskiej marki, która została zaprezentowana w Brazylii w kwietniu i właśnie pojawiła się na naszym rynku. Począwszy od estetyki, ogólnie rzecz biorąc, modyfikacje koncentrują się w sektorze przednim: reflektory są teraz full Led, a zderzak ma nowy wlot powietrza z szczęśliwą ochroną wystającą o kilka milimetrów, a także przyjmuje nową ramę i format dla bardziej prostokątnych świateł przeciwmgielnych. Kaptur ma teraz znacznie bardziej widoczne żebra, detal, który nadaje mu obraz o większym charakterze i wytrzymałości. Dzięki tej zmianie stylizacji włoska marka postanowiła jeszcze bardziej odróżnić wersje, zwłaszcza Ranch i Ultra, które mają ekskluzywną kratkę, znacznie większą i z nowym literowym logo z przodu wraz z flagą Fiata z boku.
Osłony zderzaka i bagażniki dachowe są w kolorze aluminium, a felgi aluminiowe mają grafitowo-szary odcień. Ze swojej strony Ultra ma bardziej sportowy wygląd, z tymi wszystkimi akcesoriami w kolorze czarnym i unikalną twardą obudową Ładowarki. Reszta składu ma cieńszą kratkę, zachowując format poprzedniej serii i dodając chromowany kinkiet, który rozciąga się na główne reflektory, z powietrzem bardzo podobnym do koncepcji Fastback.
Oprócz tych zmian, które są już widoczne gołym okiem, najciekawsze z nich znajdują się w środku: jak się spodziewaliśmy, konsola środkowa została całkowicie przeprojektowana, aby pomieścić ogromny ekran dotykowy o przekątnej do 10,1 cala, umieszczony pionowo, z którego kontrolowana jest większość funkcji samochodu. Oprócz kompatybilności z Android Auto i Apple CarPlay bezprzewodowo, cuenta z połączonym pakietem usług Connect Me, z wirtualnym asystentem Amazon Alexa, ostrzeżeniem serwisowym, wsparciem mechanicznym, powiadomieniami, zdalnymi aktualizacjami, Wi-Fi 4G itp.oraz możliwość dostępu do różnych funkcji lub lokalizacji samochodu za pośrednictwem smartfona lub smartwatcha. Dodaje także bezprzewodową ładowarkę i kilka portów USB A i C. Ponadto instrument analogowy / cyfrowy został zastąpiony 7-calowym wyświetlaczem, dostosowywanym przez kierowcę, i debiutuje nowe polecenia klimatyzacji podobne do nowego Jeep Compass.
Mechanicznie najważniejszym wydarzeniem jest debiut nowego silnika Naftero Firefly 1.3 turbo o mocy 175 KM, który dodaje do znanych już 1.8 eTorQ i 2.0 Multijet o mocy 170 km. oprócz tych nowości Fiat ogłosił zwiększenie gwarancji do 5 lat lub 100 000 kilometrów.
Dostępne wersje
Dzięki tej aktualizacji zakres składa się z 5 wersji, z trzema poziomami wykończenia (Freedom, Volcano i Ultra-Ranch-został wycofany) i trzema silnikami.
Wyposażenie dodatkowe
Wersja Freedom jest wyposażona w dwustrefową automatyczną klimatyzację, centralny zamek drzwi, elektryczne podnośniki szyb za jednym dotknięciem, tempomat prędkości, 8,4-calowy system multimedialny z ekranem dotykowym Z Android Auto, Apple CarPlay i nawigatorem, kamerę cofania, wielofunkcyjną kierownicę, Elektryczne wspomaganie kierownicy, kamery na kierownicy, lusterka elektryczne, 7-calowy wyświetlacz cyfrowy, skórzaną tapicerkę, pełne reflektory LED, 16-calowe felgi aluminiowe, morski plandeką, zabezpieczeniem skrzyni ładunkowej z haczykami mocującymi i oświetleniem oraz uchwytem schodów ruchomych.
Wersja Volcano obejmuje elektryczny fotel kierowcy, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrochromowe lusterko wsteczne, Elektrycznie przechylane lusterka zewnętrzne z podświetleniem dostępu, bezkluczykowe otwieranie i zapłon, czujnik deszczu i zmierzchu, automatyczny zapłon świateł drogowych, 10-calowy dotykowy system multimedialny Android Auto, Apple CarPlay i nawigator, chromowane elementy na kratce i klamkach oraz 17-calowe felgi aluminiowe.
Wersja Ultra dodaje sztywną maskę skrzyni ładunkowej, torby Mopar, zaciemnione części, boczne podnóżki, zaciemnione wewnętrzne kinkiety i 18-calowe felgi aluminiowe.
Systemy bezpieczeństwa:
Cały asortyment jest wyposażony w 7 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny i kolana kierowcy), hamulce ABS/EBD/BA, kontrolę trakcji, kontrolę stabilności, elektroniczne sterowanie zapobiegające przewróceniu, system kontroli momentu obrotowego, system monitorowania ciśnienia w oponach, kotwy Isofix, światła przeciwmgielne, trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa i 5-miejscowe zagłówki.
Wersja Volcano (Nafta) dodaje zaawansowaną kontrolę trakcji z ABS off road, Freedom, Volcano i Ultra (Diesel) dodają kontrolę zjazdu, a wersje Volcano (Nafta i Diesel) i Ultra dodają ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i asystent hamowania przed kolizją.
Mechanika we Fiacie Toro
Kompaktowy pick up ma trzy różne rodzaje silnika: znany śmigło naftero 1.8 eTorQ, który rozwija moc 130 km przy 6000 obr. / min i 17,4 kg momentu obrotowego przy 3750 obr. / min, połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią Aisin; nowy silnik Naftero Firefly 1.3 turbo, który oferuje 175 km przy 5.750 obr. / min i 27 KGM momentu obrotowego przy 1750 obr. / min, w połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Aisin; i turbodiesel 2.0 Multijet 170 KM i 35,7 KGM momentu obrotowego, połączony z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów 4×4.