Fiat Pulse to model, który otwiera obecność włoskiej marki w segmencie B SUV, który zapowiada się jako jeden z najbardziej konkurencyjnych i kwestionowanych na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.
Kiedy premiera? Oficjalnie dzisiaj potwierdzono, że przyjedzie „w pierwszej połowie przyszłego roku”, choć istnieje szansa, że zadebiutuje latem w trybie avant-premiére.
Pulse został opracowany regionalnie w Brazylii przez obszar roboczy Petera Fassbendera, Niemca, który ma za sobą inne sukcesy, takie jak Toro, Argo i Cronos; można wtedy powiedzieć, że jest „przyrodnim bratem” dwóch ostatnich, ponieważ jest produkowany na nowej platformie MLA (dotychczas niepublikowanej).
Występuje w trzech poziomach wykończenia (Drive, Audace i Impetus), z dwoma silnikami, dwiema opcjami układu napędowego i łącznie pięcioma wersjami. Silniki są dwa, oba czterocylindrowe: 1, 3 Firefly o mocy 99 KM i 1, 0 turbo (zwany T200), który zapewnia 130 KM i 200 Nm momentu obrotowego; w pierwszym przypadku jest połączony z piątą manualną skrzynią biegów (tylko Drive MT), a następnie zawiera automat typu CVT (który symuluje siedem biegów) we wszystkich wersjach.
Podczas imprezy nie powiedziano nic o sportowej wersji Abarth’a, która niedawno przekroczyła (patrz tutaj) i która ma pojawić się za jakiś czas, a także z silnikiem 1.3 Turbo o mocy 175 KM i 270 nm, który wyposaża nowe Toro, niedawno wprowadzone na rynek w naszym kraju.
Wnętrze Fiat Pulse 2022
Fiat Pulse będzie standardowo oferował cztery poduszki powietrzne, kontrolę stabilności (ESP), kontrolę trakcji (TC+), asystenta rozruchu na zboczu (Hill Holder), Monitor Ciśnienia w oponach i czujnik parkowania, wśród innych wyróżniających się elementów. Ponadto dodaje ADAS do wyższych wersji, stawiając model na poziomie najlepiej wyposażonym w tym segmencie: autonomiczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu i automatyczne przełączanie świateł drogowych.
Wyposażenie standardowe Fiata Pulse
Ogólny osprzęt (w zależności od wersji), który jest dodawany do standardowego.
Nie mniej szczegółem jest pojemność przestrzeni ładunkowej, która osiąga 370 litrów, co nie jest złe, ale ustępuje Volkswagenowi Nivusowi (415 litrów) i jest bardzo podobna do T-Cross (373 litry, z możliwością rozszerzenia do 420).