No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

ASPV – Air Suspension Pressure Valve – czym jest?

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2022-12-28
w Poradniki
0 0
0

Air Suspension Pressure Valve (zwane także ASPV) to zawór regulujący ciśnienie powietrza w zawieszeniu pneumatycznym, który jest stosowany w samochodach ciężarowych, autobusach i ciągnikach rolniczych. Przeczytaj więcej na ten temat!

Spis treści:

Toggle
  • Czym jest ASPV – Air Suspension Pressure Valve?
  • Budowa – ASPV
  • Jak działa Air Suspension Pressure Valve?

Czym jest ASPV – Air Suspension Pressure Valve?

ASPV – Air Suspension Pressure Valve jest elektromagnetycznym zaworem ciśnienia powietrza, który służy do regulacji ciśnienia powietrza w zawieszeniu pneumatycznym. Jest to zawór zaworu trójdrogowego, który może wykonywać trzy różne funkcje: zawór zwrotny, zawór odcinający i zawór regulujący ciśnienie. ASPV pozwala na precyzyjną regulację ciśnienia w zawieszeniu, co wpływa na wydajność i komfort jazdy.

Budowa – ASPV

Air Suspension Pressure Valve składa się z kilku części, w tym rdzenia elektromagnetycznego, trójdrożnego zaworu regulacji ciśnienia, cewki zasilanej prądem stałym, membrany z tworzywa sztucznego i uszczelniacza. Rdzeń elektromagnetyczny jest głównym elementem, który zamienia energię elektryczną na promieniowanie magnetyczne i jest odpowiedzialny za otwieranie i zamykanie zaworu. Cewka zasilana jest prądem stałym i odpowiedzialna jest za sterowanie rdzeniem elektromagnetycznym. Membrana tworzy powietrzny kanał, który reguluje ciśnienie powietrza w zawieszeniu. Uszczelniacz jest przeznaczony do zapobiegania wyciekom powietrza podczas działania zaworu.

Jak działa Air Suspension Pressure Valve?

Zawór ASPV jest sterowany elektrycznie. Gdy cewka zasilana jest prądem stałym, powoduje to otwarcie zaworu regulacji ciśnienia, który pozwala powietrzu przepływać do zawieszenia. Im większe jest ciśnienie w zawieszeniu, tym większa jest siła, która jest wytwarzana przez membranę. Gdy ciśnienie w zawieszeniu osiągnie określony poziom, sterowanie cewki zostaje zakończone, zawór zostaje zamknięty i powietrze nie może już przepływać do zawieszenia.

Poprzedni artykuł

ASM – Auto Shift Manual – czym jest i jak działa?

Następny artykuł

ASS – Active Service System – czym jest?

Następny post
ASS - Active Service System - czym jest?

ASS - Active Service System - czym jest?

Assistance - czym dokładnie jest? Definicja pojęcia

Assistance - czym dokładnie jest? Definicja pojęcia

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

Program dla serwisu oponiarskiego, który wyeliminuje chaos w tym (i każdym innym) sezonie

Program dla serwisu oponiarskiego, który wyeliminuje chaos w tym (i każdym innym) sezonie

by Michał Kozłowski
2025-10-02
0

Prowadzenie serwisu oponiarskiego wymaga nie tylko wiedzy technicznej, ale przede wszystkim dobrej organizacji. Sezonowe wzmożenie ruchu sprawia, że warsztat szybko...

Co warto wiedzieć o prawie jazdy kategorii C?

Co warto wiedzieć o prawie jazdy kategorii C?

by Michał Kozłowski
2025-10-01
0

Praca jako kierowca ciężarówki bądź ciągników czy innych maszyn tego rodzaju to zajęcie niezwykle ciekawe, a jednocześnie wymagające. Poza określonymi...

Dbanie o karoserię auta jako istotny czynnik wydłużenia czasu eksploatacji samochodu

Dbanie o karoserię auta jako istotny czynnik wydłużenia czasu eksploatacji samochodu

by Redaktor
2025-10-01
0

Karoseria samochodu pełni nie tylko funkcję estetyczną, ale także pełni kluczową rolę w zachowaniu jego integralności strukturalnej i funkcjonalności. Dlatego...

Raben Truck Service – jak własny serwis samochodów ciężarowych zwiększa niezawodność floty

Raben Truck Service – jak własny serwis samochodów ciężarowych zwiększa niezawodność floty

by Michał Kozłowski
2025-09-06
0

Współczesny transport drogowy to wyzwanie, które wymaga nie tylko punktualności i elastyczności, ale przede wszystkim niezawodności pojazdów. Flota to serce...

Rękojmia przy zakupie auta – co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy?

Rękojmia przy zakupie auta – co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy?

by Michał Kozłowski
2025-08-27
0

Przy zakupie samochodu, zarówno nowego, jak i używanego, pojawia się wiele pytań dotyczących praw kupującego w przypadku ujawnienia wad pojazdu....

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo