No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

Opony bieżnikowane do samochodów dostawczych. Czy warto?

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2021-02-13
w Poradniki
0 0
0

”Bus musi latać”. To popularne wśród właścicieli aut dostawczych powiedzenie nie traci na swojej aktualności. Samochód dostawczy zarabia przecież tylko wtedy kiedy jeździ. Opony są jednym z najważniejszych elementów gwarantujących sprawne poruszanie się pojazdu. Czy w tym przypadku można połączyć pewność użytkowania i optymalizację kosztów? Sprawdźmy.

Samochód ma zarabiać

Dane statystyczne mówią, że w naszym kraju średni roczny przebieg samochodu waha się w przedziale od 10 do 25 tysięcy kilometrów. Rozstrzał jest spory, a mówimy tu tylko o samochodach osobowych. W przypadku aut użytkowych oszacowanie poziomu rzeczywistej rocznej eksploatacji jest jeszcze trudniejsze. Wszystko zależy od charakteru działalności i miejsca pracy. Inaczej będzie to wyglądało w przypadku dostawczaków pracujących jedynie w mieście, inne przebiegi będą generowały pojazdy poruszające się po drogach krajowych, czy też obsługujące kursy wahadłowe. Różny też będzie poziom zużycia ogumienia.

Opony bieżnikowane do samochodów dostawczych. Czy warto?
Opony bieżnikowane do samochodów dostawczych. Czy warto?

Zapewne każdy kierowca zgodzi się ze stwierdzeniem mówiącym, że stan opon ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo i komfort pracy. Koszty związane z nieplanowanymi przestojami generują ogromne straty, nie bez znaczenia jest też zaburzenie płynności działania firmy transportowej. Tu liczy się przede wszystkim pewność i stabilność, a to sprawia, że okresowa wymiana ogumienia jest przykrym, ale też niezbędnym obowiązkiem. Zakup markowego kompletu opon potrafi w istotny sposób naruszyć budżet, nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy szukają oszczędności. Część z nich decyduje się na zakup opon używanych, część rozważa inwestycję w ogumienie bieżnikowane. Która droga jest lepsza?

Używane, czy bieżnikowane?

Zakup używanych opon nie nastręcza problemów. Wystarczy odwiedzić jeden z popularnych serwisów aukcyjnych lub sprzedażowych, by móc przebierać w tysiącach ofert. Łatwość zakupu nie oznacza jednak jeszcze sukcesu. Opony używane trafiają na rynek, ponieważ poprzedni właściciel z jakiegoś powodu postanowił zrezygnować z ich dalszej eksploatacji. Nawet jeśli wizualnie nie budzą zastrzeżeń, to nigdy nie mamy pewności, w jakim stanie jest na przykład osnowa. Czy zatem opony bieżnikowane będą lepszym rozwiązaniem?

Tak, pod warunkiem, że wybierzemy produkt pochodzący z pewnego, rzetelnego źródła. Tanie opony bieżnikowane dostępne w ofercie wielu firm to doskonały kompromis między ceną i jakością. Wszystkie produkty nie tylko posiadają wymienioną warstwę bieżnika — regeneracji poddano całą powierzchnię od stępki do stępki. Proces bieżnikowania na gorąco zapewnia pełną sprawność nawet w najbardziej wymagających warunkach drogowych. Poza trwałością zyskujemy też satysfakcję płynąca z faktu dbania o naturę. Zużycie stali w procesie produkcyjnym jest mniejsze o 20%, a emisja dwutlenku węgla do atmosfery zostaje zmniejszona aż o 30%. Jest solidnie, ekologicznie i tanio, a możliwy do osiągnięcia przebieg jest porównywalny z parametrami nowych opon. Zdecydowanie warto!

Tags: opony
Poprzedni artykuł

Siłownik hydrauliczny – jak jest zbudowany?

Następny artykuł

Młodzi kierowcy a wysokie ceny polis OC. Czy jest na to sposób?

Następny post
Młodzi kierowcy a wysokie ceny polis OC

Młodzi kierowcy a wysokie ceny polis OC. Czy jest na to sposób?

Gdzie stosować oringi?

O-ring – pierścienie uszczelniające

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

PNT rejestracja samochodu, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

PNT rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-06
0

Zobaczyłeś na drodze pojazd z rejestracją PNT i zastanawiasz się, co ona oznacza? Dowiedz się, z jakiego województwa, powiatu i...

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

by Michał Kozłowski
2025-05-06
0

Praca w magazynie warsztatu samochodowego jest istotną, lecz często niedocenianą rolą w branży motoryzacyjnej. Bez odpowiedniej organizacji i dobrze zarządzanego...

SK rejestracja, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

SK rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-04
0

Zastanawiasz się, skąd pochodzi pojazd z tablicą rejestracyjną, która zaczyna się od SK? Dowiedz się, jakie województwo, powiat oraz miasto...

Co to jest dekoder VIN i jak działa

Co to jest dekoder VIN i jak działa

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

VIN, czyli numer identyfikacyjny pojazdu (Vehicle Identification Number), jest unikalnym kodem przypisanym każdemu pojazdowi wyprodukowanemu na świecie. Składa się z...

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

Na rynku motoryzacyjnym obecnie można zaobserwować dynamiczny rozwój technologii turbodoładowania, który sprawia, że rynek turbosprężarek zyskuje coraz większą popularność. Wraz...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo