Strona 1 z 2
[problemy techniczne] Zapalajaca Sie kontrolka siwec zarowyc
: 2012-06-02, 18:19
autor: mati358
Posiadam renault clio 1.2(benzyna) rocznik 2001. Gdy auto sie zagrzeje zalacza sie kontrolka swiec zarowych. Auto nie reaguje na gaz, obroty pulsuja. po odlaczeniu akumulatora wszystko wraca do normy na moment.co to moze byc??
: 2012-06-02, 18:21
autor: dawid2110
Kolego musisz zacząć od diagnostyki komputerem to powinno wszystko wyjaśnić
: 2012-06-02, 18:36
autor: mati358
dawid2110 pisze:Kolego musisz zacząć od diagnostyki komputerem to powinno wszystko wyjaśnić
byl podpięty. pokazal sie blad przepustncy. przepustnice czyscilem i nic
: 2012-06-02, 18:46
autor: dawid2110
No dobra ale błąd się skasował czy nie
?? Po skasowaniu pojawił się ponownie???
: 2012-06-02, 18:48
autor: mati358
byl kasowany, ciągle dzieje się to samo
: 2012-06-02, 19:28
autor: arnipoznań
czyszczenie nie pomogło czyli albo kable, TPS, pedał gazu elektroniczny (jesli jest) albo ogólnie zespół przepustnicy
: 2012-06-02, 19:45
autor: mati358
arnipoznań pisze:czyszczenie nie pomogło czyli albo kable, TPS, pedał gazu elektroniczny (jesli jest) albo ogólnie zespół przepustnicy
kable juz sprawdzalem. wtyczki tez, jeszcze potencjometr pedalu gazu musze sprawdzic
: 2012-06-03, 07:35
autor: dawid2110
dzwoniłeś instalacje do sterownika tak??? Jeśli tak to potencjometr przepustnicy zdechł lub cała przepustnica
Sprawdzanie wtyczek: Sprawdzić wtyczki i w razie potrzeby oczyścić lub naprawić, aby zapewnić dobre połączenie. Pomiar rezystancji: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy. Zmierzyć rezystancję między kołkiem dodatnim i ujemnym wtyczki czujnika. Porównać wartość z zadaną rezystancją. Sprawdzanie napięcia zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie między zaciskiem dodatnim wtyczki i biegunem ujemnym akumulatora. Powinno odpowiadać 5 V. Jeśli tak nie jest, sprawdzić najpierw okablowanie i następnie sterownik. Sprawdzanie przyłącza sterowników: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy i sterownika. Zmierzyć rezystancję między wszystkimi zaciskami wtyczki i odpowiednimi zaciskami wtyczki sterownika. Wszystkie trzy wartości powinny wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie. Sprawdzanie sygnału czujnika położenia: Przyłączyć oscyloskop do kołka przewodu sygnałowego sterownika i do masy. Włączyć zapłon i wcisnąć pedał gazu i zwolnić. Porównać z przedstawionym zakresem. Można także użyć woltomierza. Porównać z przedstawioną cechą.
: 2012-06-03, 09:27
autor: mati358
dawid2110 pisze:
dawid2110
Czy są jakieś inne możliwości?
: 2012-06-03, 10:36
autor: mati358
bo wszystko wyglada ok . ale ciagle to samo. moze sprobuje wymienic ta wtyczke bo wczesniej bylo cos z nia robione i byl spokoj przez pare miesiecy.
: 2012-06-03, 11:15
autor: dawid2110
najlepiej to dorwać inne auto z tym samym silnikiem i przekładka części wtedy nie ładujeszs sie w koszty i szybko zlokalizujesz zepsutą część . A wtyczka od sterownika silnika nie zaśnidziała??? Bo sirius 32 a pewnie masz taki sterownik lubi zgnić lub się popsuć . A co do czujnika przepustnicy mieżyłęś jego rezystancje na zamkniętej przepustnicy i na otwartej na maksa?????
: 2012-06-03, 11:29
autor: mati358
ja tego nie robilem. auto bylo u elekrtyka i mowil ze to przepustnica. ale sam juz nie wiem. o ktora wtyczke Ci chodzi
: 2012-06-03, 11:42
autor: mati358
a moze byc to czujnik temperatury powietrza dolotowego??
: 2012-06-03, 14:23
autor: mati358
dawid2110 pisze:najlepiej to dorwać inne auto z tym samym silnikiem i przekładka części wtedy nie ładujeszs sie w koszty i szybko zlokalizujesz zepsutą część . A wtyczka od sterownika silnika nie zaśnidziała??? Bo sirius 32 a pewnie masz taki sterownik lubi zgnić lub się popsuć . A co do czujnika przepustnicy mieżyłęś jego rezystancje na zamkniętej przepustnicy i na otwartej na maksa?????
ja tego nie robilem. auto bylo u elekrtyka i mowil ze to przepustnica. ale sam juz nie wiem. o ktora wtyczke Ci chodzi
: 2012-06-03, 14:32
autor: dawid2110
Raczej nie. No to skoro tak elektryk powiedział to trzeba uwierzyć w jego fachowość i kupić przepustnicę . Chodzi mi o wtyczkę od sterownika silnika . A i radziłbym może jeszcze przedzwonić samemu instalację między sterownikiem silnika a przepustnicą