Według raportu Automotive Chamber of Commerce (CCA) rynek samochodów używanych zamknął się we wrześniu z dodatnimi liczbami, a sektor nie może się doczekać przyszłości. W dziewiątym miesiącu roku wykonano 161 220 operacji, co oznacza wzrost o 1,4% w porównaniu z tym samym miesiącem 2020, kiedy sprzedano 158.941 sztuk.
Jednak wzrost w porównaniu z sierpniem, w którym przeniesiono 153 386 pojazdów, osiąga 5,1%, w sumie 1 245 261 używanych pojazdów; wskazuje to na wzrost o 17,7% rok do roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (szczególnie dotknięty brakiem aktywności z powodu kwarantanny), kiedy sprzedano 1 057 320 sztuk.
Według Alberto Prince’a, przewodniczącego CEC,” miesiąc po miesiącu zarówno rynek, jak i rząd nas sprawdzają. We wrześniu Sektor odnotował niewielki wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym miesiącem 2020, wzrost w stosunku do sierpnia, taki sam jak w pierwszych 9 miesiącach roku”
„To sprawia, że myślimy, że możemy zamknąć 2021 r.wolumenem równym lub większym niż 2019 r., kiedy sprzedano 1 700 000 pojazdów. Wszystko to w kontekście, w którym wejście 0km na rynek słabnie każdego dnia i wszyscy wiemy, że jest to źródło wejścia używanych samochodów do sektora” – powiedział.
Argumentował jednak, że „jeśli trend się utrzyma, nie ma wątpliwości, że wejście młodych samochodów na rynek w 2022 r.będzie niewielkie, zgodnie z istniejącym popytem, więc sektor spadnie do poziomu, w którym wybuchła pandemia”.
Sektor samochodów używanych składa się obecnie z 12 000 agencji w całym kraju i generuje 40 000 miejsc pracy. I to wiemy, co to znaczy. Kraj przeżywa bardzo trudne czasy, ale jeśli rząd nie pomoże terminalom i naszemu sektorowi, bardzo trudno będzie utrzymać tę ilość miejsc pracy w czasie, gdy tak potrzebna jest ochrona” – podkreślił menedżer.