Strona 1 z 1

Analiza logów 1.9 AFN cięzko pali na zimnym

: 2014-02-26, 12:56
autor: golfinowo
Witam tak jak w temacie ciężko pali na zimnym proszę o analizę logów.
Przed odpaleniem na zimnym : 007
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162222.html
Po odpaleniu na zimnym : 007
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162223.html
001 zimny :
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162225.html
001 rozgrzany :
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162226.html
001 i 007 rozgrzany :
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162227.html
Dodam że w adaptacji dawka rozruchowa blok 05 pozycja 2 cały czas wynosi 22,2 bez względu na to czy zmieniam wartości w górę czy w dół.

: 2014-02-26, 14:43
autor: bee1q1
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie ale czy dawka paliwa na rozruchu nie jest zbyt mała ? dawka przy 903 obr/min wynosi 4,4 a powinna raczej napewno wynosić w 1.9 tym afn w okolicach 6-7 gdzie siedem to już dla bogatych <cfaniak>

Tak więc jeśli ktoś potwierdzi moje założenie to mam dla ciebie radę co musisz zrobić.
Jak zakładam korzystałeś z wszystkim znanego Vaga musisz teraz zrobić tak :

-Odpalasz Vaga
-logujesz się (login:12233)
-adaptacja kanał 05
-Wpisujesz wartość max . czyli załóżmy jeśli masz np. dawkę 30.000 no to wpisujesz sobie dawkę o 1000 większą .

Musisz wiedzieć o tym że dawka startowa paliwa ma dużo do rzeczy przy prawidłowym odpalaniu silnika i jakiego elektronika samochodowego byś się nie zapytał potwierdzi ci te słowa . Tylko zanim cokolwiek zaczniesz sobie tam zmieniać w tym swoim programie zapisz na kartce wszystkie wartości które będą podlegały twojej zmianie ! Żebyś w razie czego mógł powrócić o oryginalnych wartości !

Co jest prawdopodobnie przyczyną twoich problemów ?

POMPA WTRYSKOWA- prawdopodobnie już się troszeczkę zużyła no i nie wtryskuje ci tyle paliwa co powinna. Czyli masz w takim przypadku dwa rozwiązania albo wymieniasz pompę albo zmieniasz dawkę wtrysku i odpalasz sobie autko na tej pompie do czasu aż się bardziej nie zużyje twój wybór <co> .

Tak więc życzę ci powodzenia w razie jakichkolwiek pytań wal .(Jeszcze jakbyś chciał wiem jak dodać twojemu autku kopa poprzez zwiększenie dawki no ale to juz inna bajka jak chcesz to ci powiem ) :D

Powodzenia !

: 2014-02-26, 16:14
autor: Mechaniczny
Mi się jeszcze nie podoba info z poprzedniego tematu o kącie wtrysku :
golfinowo pisze:Mam jeszcze pytanie czy kąt wtrysku sprawdzać na zimnym czy ciepłym silniku ?? bo na ciepłym jak odpala dobrze wynosi ok 050 - 060 czyli chyba dobrze ale tak jest po wejściu w bloki pomiarowe bo gdy kliknę nastawy podstawowe zmienią się charakterystyka pracy silnika i jest chyba ponad 200. Proszę o info na jakim silniku to sprawdzać i w którym miejscu w programie ?
W nastawach podstawowych tez powinno być w okolicy 50.

: 2014-02-26, 18:11
autor: bee1q1
No ok użytkownik X forum napisał z zapytaniem żebym powiedział coś o tym zwiększaniu mocy poprzez zwiększenie dawki paliwa .

"Chętnie dowiem się w jaki sposób dodać kopa :) chodzi o dawkę na biegu jałowym ?? "

Otóż sprawa wygląda dosyć prosto wykonujemy czynności analogicznie do powyższych oczywiście w programie VagCom tylko różnica jest następująca zamiast wpisywać poszczególne wartości do kanału 05 po prostu wpisujemy je do kanału 01 .

Jeśli jest aż takie zainteresowanie tematem o dodawaniu mocy autku za pomocą VCDS'a no to mam jeszcze dla was parę przydatnych informacji co pomoże wam wzmocnićwasze maszyny <cwan> :

Przedstawie wam działanie poszczególnych kanałów :

Kanał 1 : Pomaga nam na regulacje dawki paliwa czym jest mniejsza (wtedy nasz silnik dostaje więcej paliwa) i autko szybciej się zbiera i jest bardziej czułe na zmiany obciążeń . Jednak nie wolno przesadzać wiadomo jak we wszystkim nie należy ustawiać mniejszej dawki niż 2,2 mg taka optymalna dawka która silnik jeszcze dobrze znosi mieści się w granicach 2.8-3.2 mg .

Kanał 2 :Tutaj ustawiamy obroty silnika na biegu jałowym no to już każdy sobie ustawia według swojego uznania :D

Kanał 3 : Współczynnik wypełnienia zaworu EGR. Co nam to daje ? Słyszy się że wiele osób wykręca zawór EGR a później go zaślepia ale gdyby tylko troszkę pomyślało nie mieliby tyle roboty . Można podając dolne graniczne wartości po prostu wyłączyć EGR czyli w zależności jaki będzie dostawał sygnał o obrotach silnika będzie reagował na dolną graniczną wartość (0) czyli będzie zamknięty :) A jak wiadomo w autkach od których wymagane jest większe obciążenie zawór EGR nie jest szczytem marzeń :D

Kanał 4 : -------------

Kanał 5 : No i działanie 5 kanału już znacie ;)

Pozdrawiam ! :)

: 2014-02-27, 13:37
autor: golfinowo
Dodaję jeszcze logi BS 000 tem. 80 st. mimo korekty pompą kąt się nie zmienia rozrząd sprawdzony :
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162405.html

: 2014-02-27, 13:47
autor: bee1q1

Kod: Zaznacz cały

mimo korekty pompą kąt się nie zmienia


Ustawiałeś kąt pompą ? I chcesz się dowiedzieć jak zmienić kąt komputerowo ? Czy jak bo nie rozumiem do końca co ty w tym komentarzu napisałeś :D

: 2014-02-27, 14:41
autor: golfinowo
Napisałem że mimo zmiany położenia pompy nie zmienia się w vag-u cały czas 255

: 2014-03-02, 09:13
autor: palio45
A czy vag pokazuje jakiś błędy zapisane w sterowniku?
Wrzuć loga - statycznego, BS i dynamicznego grupy 004 powinno wszystko rozjaśnić.

: 2014-03-02, 09:21
autor: palio45
bee1q1, dawkę ustawiamy na pompie poprzez stukanie w nastawnik. Vagiem również to można zrobić ale jest zbyt mały zakres.
bee1q1 pisze:Nie wiem czy się ze mną zgodzicie ale czy dawka paliwa na rozruchu nie jest zbyt mała ? dawka przy 903 obr/min wynosi 4,4 a powinna raczej napewno wynosić w 1.9 tym afn w okolicach 6-7 gdzie siedem to już dla bogatych <cfaniak>
Odwrotnie to działa. Okolice 6-7 mg/suw to dawka mała idąc wyżej zmniejszamy dawkę i auto staje się mocno mułowate, a co za tym idzie nie jedzie. I aby jechało trzeba mocno deptać auto co może zwiększyć spalanie.
Dawka 4,4 wcale nie jest duża. Zmniejszając ją zwiększamy ilość paliwa wtryskiwanego. Auto staje się wtedy żwawsze.

: 2014-03-02, 12:54
autor: bee1q1
tak tak sorry masz racje zapomniałem że to na odwrót :D

: 2014-03-02, 20:24
autor: golfinowo
palio45 pisze:A czy vag pokazuje jakiś błędy zapisane w sterowniku?
Wrzuć loga - statycznego, BS i dynamicznego grupy 004 powinno wszystko rozjaśnić.
Brak błędów a logi jutro postaram się dodać, co do temperatury więcej niż 80 na wskaźniku u mnie się nie da termostat mam do 82 o ile się nie mylę ostatnio vag przy takiej tem. na wskaźniku pokazywał chyba 69, a mimo to cały czas pokazywało 255 i czasami 0 jak to widać na logu.

: 2014-03-02, 20:34
autor: palio45
Jak tak Ci skacze to sprawdź śrubę na kole wału. Raz masz przyśpieszony a raz opóźniony. A tak nie może być.

: 2014-03-05, 20:50
autor: golfinowo
Auto już odpala jak należy :) kąt ustawiony wymieniony rozrząd, dzięki wszystkim za pomoc.
A co do grupy 001 to nie wiem dlaczego ale mogę tylko zmieniać w jedną stronę mam standard 32784 i dawkę 3,8 mogę zmieniać tylko na większą do ok 6 ale poniżej 3,8 nie mogę zejść :(

: 2014-03-06, 11:08
autor: palio45
Zmień nastawnikiem dawkę bo vagiem to niewielki zakres.

Obrazek

Pamiętaj tylko, że temperatura silnika na blacie 90* a vag minimum 80*.

: 2014-03-07, 08:06
autor: golfinowo
Dzięki za pomoc. Piwko się należy :)