Strona 1 z 2

Tester diagnostyczny Scandiag opinie

: 2014-12-18, 19:58
autor: diagnostic
Witam na all... pojawia się nowy diagnoskop Scandiag zapowiada się obiecująco za nie wielkie pieniądze i ponoć legalny od dealera. Co o nim myślicie ktoś go testował ?? warto kupić ?

: 2014-12-20, 18:30
autor: dawid2110
No też jestem ciekaw jak to bedzie grało

: 2014-12-25, 22:57
autor: emteusz
Witam wszystkich ;-)
Jestem nowy na tym forum i proszę o wyrozumiałość

Kupiłem Scandiag jakieś 2-3 tyg temu, kupiłem go ponieważ szukałem czegoś co nie klonem (przykład- autocom za 500 zł) i ma swój program z wmiarę obiecującymi aktualizacjami. Rozmyślałem też nad ucandasem lecz przekonano mnie do scan diaga kwota nie aż tak większa aż tak aczkolwiek poradzono mi scandiaga.

Łączność
Nie podłączyłem Bóg wie ile samochodów (mniej niż 10) ale mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że daje radę, bmw 96' bezproblemowo, audi 99' również jak i nowsze audi 2005', czy w202. Przy niekrótkiej zabawie nie zauważyłem zachwiań komunikacji. Interfejs z komputerem można łączyć przez usb, bluetooth, rs232(com)

Kabel vs bluetooth
Bardziej stabilnie połączenie wiadomo, że po kablu, ale bluetooth też nie ma problemów w zachwianiu komunikacji jak i w wykrywaniu usterek, minus jaki zauważyłem przy łączności przez bluetootha to dłuższe oczekiwanie przy odczytywaniu parametrów rzeczywistych (np. obroty silnika) jak i odczytywaniu, kasowaniu błędów, warunek komunikacji bluetooth to taki, że interfejs musi być w miare blisko, np. przy zamkniętej masce z interfejsem i mnie zamknietym w samochodzie program nie widział interfejsu ale nie miałem czasu by bardziej się pobawić w sprawdzanie zasięgu, może wina samego odbiornika w komputerze- nie wiem jak będę miał chwilkę to się pobawię.

Wtyczki
Niektóre wtyczki nie są ładnie zrobione przez wtryskarke - myślę, że ta kwestia jest godna reklamacji i Pan sprzedający będzie mógł spokojnie zamienić na ładnie zrobione. Co myślę, że nie są ładnie zrobione- otóż jak jest orkągła wtyczka to jeden bok może być poprostu prosty-jak kreska a nie okrągły lub troszkę za gruby plastik. Jak narazie zauważyłem brak wtyczek do: starego opla corsy 96' i renault twingo 1 (chyba 94 rocznik? gniazdo takie prostokątne z dośc grubymi pinami) ale na szczęście jest w zestawie kabel pinowy więc schemat do gniazda i pin po pinie, sterownik po sterowniku można sprawdzać..

Marki
Jak narazie miałem problem ze sterownikami od Jeepa - brak ikonki Jeepa w programie lecz jest opcja EOBD (uniwersalna) lecz ta łączyła mi się tylko z silnikiem, nie sprawdzałem z braku czasu z opcji DEMO (w instrukcji jest napisane, że niby można używać tej opcji z samochodami które nie widnieją) i nie próbowałem połączyć się z jeepem za pomocą chryslera - brak czasu.

Interfejs/ program
Mają bardzo dużo funkcji specjalnych,zmiany języka, sprawdzania kątów, wtrysków, aktywowania tv(np. w audi) itp itd wszystkiego nie sprawdziłem. ale naprawdę te zakładki wyglądają obiecująco. Program nie jest przetłumaczony superowo(nie sprawdzałem angielskiej wersji, możliwe, że jest lepiej) więc jeżeli komuś przeszkadza napis Następna oznaczająca Poprzednia nie jest dla niego (ogólnie to nie przeszkadza w użytkowaniu ponieważ to się tyczy tylko w przewijaniu MENU)

Komplet
Zakupiłem zestaw za 2500 z wtyczkami (1900 chyba kosztuje sam z wtyczka obd)
Zapakowany w dość dużą, wygodną walizeczkę różnymi kablami, wtyczkami,

Instrukcja
Troszkę uboga, pokazująca jedynie instalację programu, sterowników, ściągania programu ze specjalnej strony.

System
Pracuję na systemie 8.1, nie zauważyłem błędów, program również się nie resetował, nie było również problemów z zainstalowaniem oprogramowania.

Kilka słów o mnie aby zobrazować opiniodawcę(mnie)
Interfejs kupiłem ponieważ nie chciałem się prosić ludzi którym nie chciało się przyjeżdżać za 50 zł by usunąć błąd. Sam jestem na etapie nauki diagnostyki samochodowej, nie jestem starszym człowiekiem - 24 lata, wcześniejsze doświadczenie opierają się na interfejsie za 25 zł kkl do samochodów vag, nie jestem też mechanikiem lecz mam wiele wspólnego (tata brat mechanicy i pomagam im obsługą interfejsu, także przy nich zdobywam doświadczenie), i staram się zwiększać swoją więdze lecz w internecie jest bardzo mało pomocy, wiadomo.. wiedza kosztuje.

Mam nadzieję, że opinia napisana przeze mnie chociaż w małym stopniu zobrazuje, naprowadzi na decyzję zakupu.

Jestem oczywiście otwarty na pytania jeśli będę umiał- pomogę, ewentualnie na terenie Łodzi mogę spotkać się i pokazać działanie sprzęcicha.

Jeśli wątek znajdzie zainteresowanie mogę porobić trochę zdjęć z diagnostyki i zamieścić je.

Pozdrawiam, wesołych świąt.

: 2015-01-06, 14:42
autor: diagnostic
A czy scandiag posiada test i podgląd dawek wtryskiwaczy CR czego autocom nie posiada ??

: 2015-01-06, 21:20
autor: emteusz
sprawdzę niebawem ;)

: 2015-01-09, 22:33
autor: dawid2110
diagnostic pisze:A czy scandiag posiada test i podgląd dawek wtryskiwaczy CR czego autocom nie posiada ??

jak to autocom nie posiada???

: 2015-01-10, 20:19
autor: diagnostic
A jest podgląd ile każdy wtryskiwacz z osobna wtryskuje paliwa ? bo nie znalazłem takiej opcji w ac.

: 2015-01-11, 15:12
autor: dawid2110
Jest jest tylko nie we wszystkich autach. Zalezy od modelu

: 2015-02-07, 12:16
autor: emteusz
Przepraszam że się długo nie odzywałem - masa pracy,
podgląd dawek wtryskiwaczy jest(zależnie od modelu oczywisićie)
kąt wtrysku - jest
ciśnienie na szynie - jest(nie we wszystkich autach)

Scandiag Diagnoskop

: 2016-02-10, 18:00
autor: regno
Witam wszystkich, szukam instrukcji jak posługiwać się Scandiag Diagnoskop bo nie mam zielonego pojęcia a chciałbym się nauczyć i przynajmniej kasować inspekcje w swoim aucie.

: 2016-02-10, 22:25
autor: emteusz
instrukcji raczej owej nie ma, szukałem lecz nic nie znalazłem, dystrybutor myślę, że też nie daje (jedynie instrukcję instalacji)

pozdrawiam

: 2016-02-11, 10:27
autor: regno
Niestety sama instrukcja instalacji nic nie daje bo chciałbym się nauczyć kodować bez zepsucia samochodu :) <cisza>
Jak ktoś może podpowiedzieć jak kodować, poruszać się w programie to proszę o podpowiedź bo na razie nawet kasowanie serwisu mi nie wychodzi.

jakby ktoś szukał instrukcji instalacji to załączam może się komuś przyda

: 2016-02-11, 11:59
autor: emteusz
Do kasowania serwisu to akurat jest fajny programik dostępny w internecie o nazwie Inspektor,

co do instrukcji - jak dobrze wiemy diagnostyka samochodowa- nie jest to tanie hobby, jak i ludzie którzy wydali dziesiątki tysięcy na sprzęt gdzieś tą wiedzę zdobywali, jeśli jakaś firma udostępniła by wszystkie, podkreślam wszystkie instrukcje krok po kroku co i jak się robi (kodowanie, programowanie itp) to po pierwsze - nie chciało by im się, po drugie nie w sprzęcie za 2-3 tyś zł, po trzecie każdy się uczy i zdobywa wiedze oraz doświadczenie, też bym chciał, żeby ktoś dał mi instrukcje krok po kroku co i jak zrobić zeby coś zakodować ale to nie jest za bardzo możliwe

teraz tak:

VCDS na swojej stronie umieszczał procedury (nie wiem czy jeszcze są)

jeśli chodzi o grupę vag w SCANDIAGU to też są procedury krok po kroku poopisywane tylko ma on kiepskie tłumaczenie i trzeba po przyciskach chodzić, żeby znaleźć gdzie to jest.


ale tu i tu wszystkiego nie ma

kodowanie i procedury to są tysiące złotych wydane na sprzęt, oprogramowanie oraz szkolenia i kursy.

ps. słyszałem, że CDiF ma jakieś instrukcje oraz w wartości jakie powinny być w diagnostyce obok aktualnych danych.

: 2016-02-11, 13:06
autor: regno
Inspektor to zbiór procedur ręcznego kasowania inspekcji serwisowych w samochodach różnych marek i to się czasami przydaje ale jeśli się już ma Tester diagnostyczny Scandiag za 2-3 tysiące to by się chciało go wykorzystać ale i za tą propozycję dziękuję bo może się przydać.

CDiF ma fajną stronę i nawet robią szkolenia ale niestety mam inny sprzęt, którego chciałbym się nauczyć <cwan>

: 2016-02-11, 14:05
autor: emteusz
to pozostaje samo-nauka :-)