Strona 1 z 1

Golf 3 TDI przepływomierz

: 2012-07-06, 16:44
autor: Mareczek22
Witam wydaje mi się że szwankuje mi przepływomierz w golfie TDI 110km czy da sie go jakoś sprawdzić lub wyczyścić .Myslałem też nad zakupem nowego i mam pytanie czy można założyć od jakiegos mocniejszego auta np 130KM i czy to coś by dało i od jakiego auta by sie nadawało ??

: 2012-07-06, 20:42
autor: trebor70
Mareczek22 pisze:wydaje mi się że szwankuje mi przepływomierz w golfie TDI 110km czy da sie go jakoś sprawdzić
Podłączyć pod VCDS lub VAG i sprawdzić , nie polecam kupna zamiennika i do tego z innego silnika

: 2012-07-06, 22:10
autor: Mareczek22
A oryginalną używkę od mocniejszego ?? to coś da ??

: 2012-07-07, 10:44
autor: zico
Mareczek22 pisze:czy da sie go jakoś sprawdzić
Da się i bez VAGa. Zmierz napięcie na przewodzie brązowym z czerwonym paskiem w różnych warunkach:
- włączony zapłon, silnik nie pracuje
- silnik pracuje na biegu jałowym
- silnik pracuje na 3000 obrotów.
Podaj wyniki.

: 2012-07-07, 11:05
autor: Mareczek22
Na wpiętej wtyczce ?? przebić przewód ??

: 2012-07-07, 11:15
autor: zico
Tak na wpiętej, możesz przebić przewód albo tak jak ja robię że wtykam drucika we wtyczkę od tyłu. Dobrze się sprawdzają takie ze spinacza do papieru.

: 2012-07-07, 15:50
autor: Mareczek22
Więc tak o ile dobrze zmierzyłem wyszło tak:
jałowy - 104
Odpalony - 980 do 1040
3tys. - brakło mi zakresu więc przełaczyłem na większy czyli tam gdzie 20 nie 2 i wychodziło ok 2,02 więc chyba 2020.
Wartości przybliżone bo strasznie skakało.

: 2012-07-07, 16:39
autor: zico
Nie jest dobrze, pomierz napięcia na pozostałych przewodach na odpalonym.
- czarny z żółtym, ma być napięcie takie jak na akumulatorze czyli ~14V
- czerwony z zielonym, ma być 5V ± 0,2V
- brązowy z czarnym i brązowy, ma być 0V, maks 0,1V.
Tak dokładny pomiar nie jest potrzebny, mierz wszystko na zakresie 20.

Jeśli te napięcia będą się zgadzać, to spróbuj umyć przepływkę np sprayem do czyszczenia przepustnic. Jak nie pomoże to wymiana.

: 2012-07-07, 17:44
autor: Mareczek22
Wszystkie powyższe pomiary się zgadzają czerwony z zielonym 4,81 a inne dokładnie takie jak podane.Wymontowałem go i wygląda jak nowy zero zanieczyszczeń i paprochów druciki też super wyglądają więc nie ma potrzeby czyścić.Teraz już nie wiem co może być raz idzie super raz odcina przy 120km/h i muli , często tak jak by odcinało turbinę i słabiej idzie sam już nie wiem co może być, byłem przekonany że to przepływomierz.

: 2012-07-07, 18:50
autor: zico
Mareczek22 pisze:zero zanieczyszczeń i paprochów druciki też super wyglądają więc nie ma potrzeby czyścić
Syf na drucikach wcale nie musi być widoczny a będzie zaniżał pomiar.
Mareczek22 pisze:odcina przy 120km/h i muli
Na to akurat przepływomierz nie ma wpływu. Przełącza się w tryb awaryjny bo pewnie przeładowuje.
http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU
Tylko on tam źle napisał bo ta turbina ma zmienną geometrię a nie zawór upustowy.
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I

: 2012-07-08, 12:10
autor: dawid2110
zajebiste filmiki tylko teraz czy da się pobrać film z youtube???

: 2012-07-08, 12:31
autor: Mechaniczny

: 2012-07-08, 12:44
autor: zico
dawid2110 pisze:czy da się pobrać film z youtube?
Polecam programik Free Rapid Downloader, tylko w opcjach wtyczki sobie ustaw jaką chcesz jakość, bo domyślnie jakaś niska chyba jest.