[problemy techniczne] Problem ze sprzęgłem, skrzynią, linką
: 2012-05-20, 16:02
Witam, jestem posiadaczem Citroen Xsara II 2.0 HDI 90KM z 2001r, auto ma przejechane (przynajmniej na liczniku 160 000km) na samym początku zaznaczę żeby potem nikt nie szukał mój silnik nie ma dwu-masy. Otóż ostatnio jechałem sobie autem i zauważyłem że czasami coś piszczy gdy dojechałem na miejsce zostawiłem go włączonego na luzie i co jakiś czas mały pisk(jakby pasek alternatora) lekkie dodanie gazu i nie słychać już pisku, myślałem że to od tego że jak otwierałem wtedy maskę przed wyjazdem to może woda(bo padało wczoraj) na masce spadła na pasek i ten się ślizga. Przejechałem potem jeszcze parę kilosów i problem pisków przestał istnieć(może faktycznie pasek wysechł i przestał się ślizgać).
Dzisiaj jadę może przejechałem 5km, chcę zmienić bieg z 2 na 3 i nagle pedał sprzęgła mi się blokuje, zjeżdżam na pobocze itp itd, kilka razy nacisnąłem pedał i się odblokował ale po wciśnięciu słychać takie szuranie, popiskiwanie nie wiem jak to nazwać(na razie tylko przy wciśniętym sprzęgle), wracam do domu i teraz piszczy i jak sprzęgło jest wciśnięte i jak nie z tym że jak jest wciśnięte to głośniej. Dodam że jak wracałem dwa razy przy zmianie biegu musiałem tego biegu jakby szukać. Sprzęgło się nie ślizga, samochód przyspiesza itp jak dawniej, tylko co z tym piszczeniem i w ogóle?
Ja osobiście podejrzewam sprzęgło, linkę sprzęgła, a może łożysko oporowe, pasek alternatora(jako druga awaria) no właśnie a może to dwie awarie na raz? Pomóżcie
Mam nadzieję, że rozpisałem się na tyle że będziecie w stanie pomóc, doradzić.
Dzisiaj jadę może przejechałem 5km, chcę zmienić bieg z 2 na 3 i nagle pedał sprzęgła mi się blokuje, zjeżdżam na pobocze itp itd, kilka razy nacisnąłem pedał i się odblokował ale po wciśnięciu słychać takie szuranie, popiskiwanie nie wiem jak to nazwać(na razie tylko przy wciśniętym sprzęgle), wracam do domu i teraz piszczy i jak sprzęgło jest wciśnięte i jak nie z tym że jak jest wciśnięte to głośniej. Dodam że jak wracałem dwa razy przy zmianie biegu musiałem tego biegu jakby szukać. Sprzęgło się nie ślizga, samochód przyspiesza itp jak dawniej, tylko co z tym piszczeniem i w ogóle?
Ja osobiście podejrzewam sprzęgło, linkę sprzęgła, a może łożysko oporowe, pasek alternatora(jako druga awaria) no właśnie a może to dwie awarie na raz? Pomóżcie
Mam nadzieję, że rozpisałem się na tyle że będziecie w stanie pomóc, doradzić.