Strona 1 z 1

[usterki] Problem z ogrzewaniem kabiny

: 2011-10-27, 20:27
autor: przemekd554
Witam!
Moje auto to Toyota Corolla 1.8D 1986r. Miałem z nią parę przygód, mianowicie: gotowało mi wodę, mechanik mówił ze to uszczelka pod głowicą , wymieniłem, jest ok. Następnie problem z małym obiegiem, pompa nie pompuje cieczy do nagrzewnicy i zaobserwowałem wysoką niż zwykle temperaturę silnika. Po jakimś czasie zaobserwowałem wycieki z pompy wody i ubytki płynu. Pompę wymieniłem przy okazji rozrząd. Temp. silnika jest ok, termostat sie otwiera tylko problem tkwi w nagrzaniu kabiny. mianowicie, gdy termostat jest zamknięty pompa nie pompuje wody do nagrzewnicy(temp silnika jest ok), natomiast gdy tylko sie otworzy to zaraz pompuje gorącą ciecz. I do was kieruje pytanie co jest nie tak?? układ jest odpowietrzony bo jeździłem z tydzień autem i za każdym razem termostat sie otwierał i woda przeszła przez nagrzewnice.nie mam pojęcia już co mam robić <placze> . prześledziłem cały układ i waż do nagrzewnicy jest gorący ten co wychodzi z silnika i z drugiej strony tak samo co wchodzi do silnika, powrót, może z obu stron jest gorący płyn i nie może pchnąć tego;/ w załaczniku dodaje zdjęcie silnika. POMOCY!!

: 2011-10-28, 19:02
autor: Mechaniczny
Wcale nie grzeje czy daje jakies ciepło?? jesli coś grzeje ale słabo to sprawdź czy masz czysty filtr przeciwpyłkowy a wentylator sie czesto zalacza?? i sprawdz czy nie jest zalany srodkiem do uszczelniania chlodnicy moze byc nim zasyfiony.

: 2011-10-28, 20:44
autor: przemekd554
W ogóle nie grzeje, a co do wentylatora to mam czujnik padniety i zrobiłem sobie włącznik i sobie właczam jak mi temp podskoczy (zresztą teraz jest zimno i raczej mi temp nie podskoczy >90, właczam w upalne dni jak stoje w korku, podczas jazdy nie), ale temp. silnika jest ok wiec nie ma to nic do tego, spróbuje ominąć nagrzewnice i wtedy sprawdzę czy będzie szło ciepło, jeśli tak to pewnie nagrzewnica do wymiany. Ale zastanawia mnie jedno, dlaczego na dużym obiegu płynie tam ciepło a na małym nie? i jeszcze jedno gdyby nagrzewnica była zatkana to jest jakiś sposób zeby ją udrożnić?

: 2011-10-29, 22:15
autor: przemekd554
Ominałem dziś nagrzewnice i coś tam ciepłe leciało. Dmuchałem przez nagrzewnice i niby jest drożna, przelewałem płyn i nie stawiał zbyt większych oporów więc pozakładałem wszystko zalałem płynem i zapaliłem silnik. Zagrzałem go dosć dobrze, termostat sie otworzył i poszło ciepło na nagrzewnice. Postanowiłem sie przejechac trochę, Jadąc powietrze ochłądzało chłodznice i termostat sie zamknał i przestało lecieć ciepło na nagrzewnice. Nie mam pojęcia dlaczego jak sie termostat zamknie to przestaje leciec ciepło <placze>

:)

: 2011-12-04, 11:28
autor: sk4n
1. Ominięciem nagrzewnicy na pewno nie uzyskasz cieplego powietrza w srodku bo do tego jest nagrzewnica.
2. Jestes pewny ze termostat otwiera sie i zamyka? czy moze sie zawiesil i caly czas jest obieg otwarty?
3. Wyjmij termostat, zagrzej wode na kawe, wrzuc go do goracej wody i napisz co sie dzieje.
4. Teraz mamy juz prawie zime, moze masz za duzy dostep powierza na chlodnice dla proby zaslon chlodniczke kartonem niech sie nie wychladza tak szybko
5. Wlaczajac nawiew na maxa nie istotne czy zimne czy cieple mocno dmucha? moze tylko klapki nie otwieraja sie za nagrzewnica i wentylator dmucha na darmo ? lub w srodku masz wszystko z prymitywnych plastikowych rurek tj. od nagrzewnicy do nawiewow masz rurki moze po prostu nie siedza i dmucha gdzies w deche rozdzielcza? na kacu wiecej pomyslow nie mam ;p