Strona 1 z 1

bmw x3 e83 przerwy w przyspieszaniu błędy i kody INPA

: 2018-06-03, 10:32
autor: drdala
Witam
Mam problem z moim autem a w zasadzie to chyba kilka problemów.
Podczas jazdy na 3, 4 ,5, 6 biegu jak wcisnę pedał gazu do końca to podczas przyspieszania auta czuć takie bardzo króciutkie przerwy w przyspieszaniu na powiedzmy 0,5 sekundy. Jest ich około 3 - 4 na kążdym biegu.
Gdy przyspieszam powoli stopniowo wciskając pedał gazu już nie ma takiego problemu.
Kontroli takie
od spryskiwaczy świeci cały czas czy płyn jest czy go nie ma.
od żarówki świeci bo jeszcze nie wymieniłem
reszta raz się zapala raz gaśnie itd.
Obrazek
Dodatkowo żona ostatnio miała jeden przypadek taki, że przy jeździe na 1 biegu na skręconych kołach coś zaczęło szarpać autem i było słychać jakieś tarcie.
Ja też miałem kilka razy przypadek, że 1 bieg jakby nie wskoczył do końca i po chwili wyskoczył.
po podłączeniu inpa

Niestety mechanik dopiero w piątek będzie mógł się tym zająć a ja w czwartek ruszam na długą podróż około 500km w jedną stronę.
Co oznaczają te błędy i w jaki sposób spróbować zdiagnozować problemy i je naprawić.
Mam jeszcze jednego mechanika mniej znającego się na elektronice ale jak mu nakreślę co zrobić to zrobi.
Bardzo proszę o pomoc może wspólnymi siłami jakoś uporam się z tymi problemami przed wyjazdem bo w takim stanie nie wiem czy mogę jechać w tak daleką podróż czy lepiej nie ryzykować. Tym bardziej, że jadę z żoną i małymi dziećmi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2018-07-29, 22:41
autor: drdala
Niestety nie widzę nawet chęci pomocy od nikogo...

: 2018-07-29, 23:18
autor: drdala
Witam
Dodatkowo kilka dni temu samochód bardzo mocno stracił moc...
mechanik stwierdził, że filtr DPF. Więc porobił dziury w filtrze i karze mi jechać do kogoś kto mi programowo usunie DPF. Niestety mechanik który może to zrobić jest do połowy sierpnia na urlopie.
Ja natomiast jakoś nie jestem do końca przekonany czy to DPF bo mimo, że dziury wywiercone w DPFie to moc nie wróciła. No chyba, że bez oszukania komputera tak będzie...
Niestety samochód zaczął dużo mocniej kopcić po przewierceniu DPFa. Nie wiem czy da się coś z tym zrobić.. jeśli tak podpowiedzcie coś.
Ja natomiast sugerowałem mechanikowi, że może to turbina bo ostatnio słyszałem, że bardzo mocno syczała a teraz nie syczy i samochód nie ma mocy... ale powiedział, że to nie turbina bo ją sprawdził i ,że jest jest w dosyć dobrym stanie... No chyba, że jakiś sterownik który nią steruje.
Co mnie zdziwiło ostatnio podczas jazdy powróciła moc ale po zgaszeniu niestety znów jest bez mocy aż do tej pory:(
Bardzo proszę o pomoc co robić
Czy mogę zrobić coś INPĄ lub np. NCS Expertem lub jeszcze czymś innym jeśli mam interface INPA ISTA DIS INTERFEJS BMW 2K + D-CAN PRO pin 7-8.

Przesyłam dzisiejsze druki z INPY i proszę o przeanalizowanie i pomoc.
http://www.wklejto.pl/600552 identyfikation lesen
http://www.wklejto.pl/600554 fehlerspeicher lesen
http://www.wklejto.pl/600557 fehlerspeicher luschen
http://www.wklejto.pl/600559 infospeichler lesen
http://www.wklejto.pl/600561 infospeichler luschen

Sam zauważyłem też, że jest spory wyciek przy turbinie, co może to oznaczać?
Wydaje mi się, że dosyć luźno trzyma się ten dolot właśnie w miejscu gdzie jest ten wyciek.
ObrazekObrazek
Bardzo będę wdzięczny za szczegółowe odpowiedzi na każde moje pytania. Oczywiście podziękuję:)

: 2018-08-22, 14:24
autor: drdala
nikt nie jest w stanie nic pomóc?

: 2018-08-24, 09:51
autor: szatann1981
po pierwsze do sprawdzenia silniczek z mechanizmem do załącznia napędów jest na koncu skrzyni po lewej stronie czesto plastikowe tryby sie rozwalają i zaczynają sie problemy