Strona 1 z 1

Przebieg spalania a kolor swiec.

: 2017-01-24, 23:39
autor: fixu
Witajcie, borykam sie ostatnio zproblemem prawidlowej pracy silnika (pacjent to: Hyundai Coupe GK 2.0, CVVT, 2005r. kod silnika G4-GC, 152tys.km przebiegu) niby auto jezdzi normalnie, ladnie odpala, nie szarpie w calym zakresie obrotow na zimno i goraco, nie wyrzuca zadnych bledow, spala na trasie przy 100km/h 7 litrow w miescie 10 litrow a oleju bierze 1L 5W40 na 10tys.km. Nie bierze wody ale ma delikatnie okopcone koncowki wydechu na czarno. Sprawdzalem czszczelnosc dolotu i jest ok. Swieca to DENSO K16TT wedlug ich katalogu po przebiegu 6tys.km. Sama swieca dokrecona kluczem dynamometryczym na 30Nm a sam silnik lekko dziwne dzwieki wydaje. Rozrzad kompletny wymieniony lecz nie wymienilem lancuszka rozrzadu bo mechanik powiedzial, ze moze jeszcze byc. Kable NGK i cewka Denso plus filtr paliwa maja po ~10tys.km. Filtr powietrza ma 6tys.km, przepustnica jest czysta, sonda regulacyjna dedykowana Denso DOX-2060 ma niecale 10tys.km, paliwo tankuje na Shell-u. Na goracym 13.5 bara na kazdym z cylindrow, luzy zaworowe w normie. Krokowiec wyczyszczony i zaadopotowany, przeplywomierz przeczyszczony specialnym srodkiem Liqui Molly. Czy sadzicie, ze swieca wyglada normanie bo chyba widac po niej, ze za bogata mieszanke ma silnik i jest pomaranczowo brazowa barwa wokol pierscienia uszczelniajacego... czy jest to spowodowane puszczaniem oleju przez pierscienie lub uszczelniacze ? a moze ma wypalone zawory ? https://i.imgsafe.org/79acf7e91e.jpg https://sendvid.com/v1xdob7r
Czytaj więcej: http://www.forumsamochodowe.pl/przebieg ... t98795.htm

: 2017-01-25, 22:18
autor: Rychu
Biuletyn Serwisowy MOŻE się przyda???

Objaw
Przyczyna
Rozwiązania
Czas naprawy
Klauzula zastrzeżeń prawnych
Podnoszenie silnika na biegu jałowym; Zmienna prędkość na biegu jałowym; Szybki bieg jałowy; Niepewna praca silnika; Silnik gaśnie ( OE: HGE09-14-P221)
Objaw
Zmienna prędkość na biegu jałowym
Silnik gaśnie na biegu jałowym
Przyczyna
Brudny regulator biegu jałowego
Rozwiązania
Odłączyć złącze regulacji biegu jałowego
Sprawdzić obecność osadów węgla
Wyczyścić siłownik regulacyjny biegu jałowego
Ponownie zamontować wszystkie części w kolejności odwrotnej do demontażu
Czas naprawy Czasy (godz.)
Wyczyścić siłownik regulacyjny biegu jałowego (OE: 35150A00)
Klauzula zastrzeżeń prawnych
HaynesPro udostępnia dane dotyczące kampanii serwisowych oraz techniczne biuletyny serwisowe (SmartFIX) publikowane przez producentów pojazdów wyłącznie dla celów informacyjnych i diagnostycznych.
Te naprawy mogą lub nie muszą być objęte odpowiedzialnością producenta.
HaynesPro nie bierze odpowiedzialności za ewentualne koszty poniesione w wyniku udostępnienia niniejszych danych.