Przebieg spalania a kolor swiec.
: 2017-01-24, 23:39
Witajcie, borykam sie ostatnio zproblemem prawidlowej pracy silnika (pacjent to: Hyundai Coupe GK 2.0, CVVT, 2005r. kod silnika G4-GC, 152tys.km przebiegu) niby auto jezdzi normalnie, ladnie odpala, nie szarpie w calym zakresie obrotow na zimno i goraco, nie wyrzuca zadnych bledow, spala na trasie przy 100km/h 7 litrow w miescie 10 litrow a oleju bierze 1L 5W40 na 10tys.km. Nie bierze wody ale ma delikatnie okopcone koncowki wydechu na czarno. Sprawdzalem czszczelnosc dolotu i jest ok. Swieca to DENSO K16TT wedlug ich katalogu po przebiegu 6tys.km. Sama swieca dokrecona kluczem dynamometryczym na 30Nm a sam silnik lekko dziwne dzwieki wydaje. Rozrzad kompletny wymieniony lecz nie wymienilem lancuszka rozrzadu bo mechanik powiedzial, ze moze jeszcze byc. Kable NGK i cewka Denso plus filtr paliwa maja po ~10tys.km. Filtr powietrza ma 6tys.km, przepustnica jest czysta, sonda regulacyjna dedykowana Denso DOX-2060 ma niecale 10tys.km, paliwo tankuje na Shell-u. Na goracym 13.5 bara na kazdym z cylindrow, luzy zaworowe w normie. Krokowiec wyczyszczony i zaadopotowany, przeplywomierz przeczyszczony specialnym srodkiem Liqui Molly. Czy sadzicie, ze swieca wyglada normanie bo chyba widac po niej, ze za bogata mieszanke ma silnik i jest pomaranczowo brazowa barwa wokol pierscienia uszczelniajacego... czy jest to spowodowane puszczaniem oleju przez pierscienie lub uszczelniacze ? a moze ma wypalone zawory ? https://i.imgsafe.org/79acf7e91e.jpg https://sendvid.com/v1xdob7r
Czytaj więcej: http://www.forumsamochodowe.pl/przebieg ... t98795.htm
Czytaj więcej: http://www.forumsamochodowe.pl/przebieg ... t98795.htm