Opel Insignia - chrobotanie w prawej stronie komory silnika
: 2016-08-25, 08:55
Witajcie,
Postaram się w miarę zwięźle opisać mój problem:
Auto: Opel Insignia Hatchback, 2010, 160KM, 150K na liczniku, diesel
Problem: dziwne metaliczne odgłosy w komorze silnika podczas jazdy- chrobotanie, nierównomierne (to nie jest ciągły i jednostajny dźwięk, bardziej taki urywany i nieregularny)
Miejsce występowania:
prawa strona komory silnika (od pasażera)
Okoliczności występowania:
podczas jazdy, tylko i wyłącznie jak wciskam pedał gazu. Najgłośniej słychać ten dźwięk jak auto nabiera prędkości (zakres 1500-1800 obrotów). Dźwięk również jest słyszalny jak czasami jadę na zbyt niskich obrotach (nie przyśpieszam tylko po prostu jadę) – ale dalej warunki te same – 1,5 – 1,8K obrotów plus wciskany pedał gazu. W momencie przekroczenia 2000 obrotów lub puszczenia pedału gazu dźwięk cichnie jak ręką odjął.
To są jedyne warunki kiedy słychać ten dźwięk – wciskanie sprzęgła, hamowanie, jazda na luzie, gazowanie na postoju – nic, cisza.
Informacje dodatkowe:
auto posiadam od roku, jestem drugim właścicielem, pieszczone, chuchane, na tarczy 150K, kompletny rozrząd wymieniony około 4K temu, z "grubszych" napraw w lutym bodajże uszczelka smoka i to wszystko, wcześniej nic, wiem bo auto kupione od osoby prywatnej, historia sprawdzona.
Czy macie może jakieś pomysły co powoduje to trzeszczenie? Ostatnio zostawiałem auto u mechanika i nic nie znaleźli. Będę wdzięczny za pomoc bo przyznam że głowa już boli od tego trzeszczenia.
Postaram się w miarę zwięźle opisać mój problem:
Auto: Opel Insignia Hatchback, 2010, 160KM, 150K na liczniku, diesel
Problem: dziwne metaliczne odgłosy w komorze silnika podczas jazdy- chrobotanie, nierównomierne (to nie jest ciągły i jednostajny dźwięk, bardziej taki urywany i nieregularny)
Miejsce występowania:
prawa strona komory silnika (od pasażera)
Okoliczności występowania:
podczas jazdy, tylko i wyłącznie jak wciskam pedał gazu. Najgłośniej słychać ten dźwięk jak auto nabiera prędkości (zakres 1500-1800 obrotów). Dźwięk również jest słyszalny jak czasami jadę na zbyt niskich obrotach (nie przyśpieszam tylko po prostu jadę) – ale dalej warunki te same – 1,5 – 1,8K obrotów plus wciskany pedał gazu. W momencie przekroczenia 2000 obrotów lub puszczenia pedału gazu dźwięk cichnie jak ręką odjął.
To są jedyne warunki kiedy słychać ten dźwięk – wciskanie sprzęgła, hamowanie, jazda na luzie, gazowanie na postoju – nic, cisza.
Informacje dodatkowe:
auto posiadam od roku, jestem drugim właścicielem, pieszczone, chuchane, na tarczy 150K, kompletny rozrząd wymieniony około 4K temu, z "grubszych" napraw w lutym bodajże uszczelka smoka i to wszystko, wcześniej nic, wiem bo auto kupione od osoby prywatnej, historia sprawdzona.
Czy macie może jakieś pomysły co powoduje to trzeszczenie? Ostatnio zostawiałem auto u mechanika i nic nie znaleźli. Będę wdzięczny za pomoc bo przyznam że głowa już boli od tego trzeszczenia.