Strona 1 z 1

Opel Astra G 1,6 8v- Problem z silnikiem

: 2010-03-14, 15:41
autor: armani
Witam.
Mam problem z silnikiem 1,6 8v Z16SE od astry g.
Polega on na tym że po wymianie wałka rozrządu na wałek od lanosa (ponoć są takie same) mam niskie sprężanie na 3 cylindrze. Głowica jest zplanowana, zawory, prowadnice, uszczelniacze, dźwigienki i popychacze hydrauliczne są nowe. Nawet wymieniłem pierścienie na tłokach i nic się nie zmieniło.
Zostało mi tylko to ze tym wałkiem jest coś nie tak.
Po wyciśnięciu oleju z popychaczy silnik pracował ok (ciśnienie tez ok 13bar),zanim popychacze się nie napełniły olejem. (znowu niecałe 6bar sprężania).
Proszę o podpowiedz.

: 2010-03-14, 15:44
autor: mechmar
Uszkodzone popychacze.Nie dodawałeś wynalazków do oleju?

: 2010-03-14, 15:45
autor: armani
Popychacze są właśnie nowe. Zamieniałem z innych cylindrów i to samo. Myśle ze w wałkiem jest coś nie tak.
Nic nie dolewałem do oleju

: 2010-03-14, 15:46
autor: mechmar
No ale co? Wysokość krzywek się zmienia w czasie pracy silnika i to tylko na dwóch?

: 2010-03-20, 07:51
autor: Admirer
napisz dokładnie jaki model astry który rok i ile KM ??
jeśli to ten...
1.6 8V 84 KM

Z16SE – drugi 8-zaworowy silnik o poj. 1.6 litra (1598cm3). Tym razem z wtryskiem wielopunktowym. Powstał jako następca silnika X16SZR.
Celem wprowadzenia było dostosowanie do norm emisji spalin Euro 4.
Powstał on przez połączenie zaadaptowanego kadłuba silnika X16XE i zmodyfikowanej głowicy od C16SE. Dodano nowy kolektor ssący z wtryskiwaczami o stożkowym kształcie strugi paliwa. Kolektor wydechowy zintegrowano z katalizatorem. O jego kondycję dbają dwie sondy lambda. Dodano elektroniczne sterowanie przepustnicą i metalową uszczelkę pod głowicą – bardziej odporną na obciążenia cieplne i chemiczne.
Montaż silnik zakończono w 2005r.
Moc maks. 62kW (84KM)/5400 obr/min.
Moment maks. 138Nm/2600 obr/min.
Z16SE


to nie pasuje i to jest przyczyna !!!!!!!!

: 2010-03-20, 08:16
autor: armani
Astra G z 1999r, Z16SE, 140tys przebiegu, 84KM
Też mi się wydaje że to będzie wina wałka ale może to nie to??

: 2010-03-20, 08:42
autor: stjepan
Ja podejrzewam, że wznios krzywek na tym wałku z lanosa jest większy, nawet jak się
minimalnie różni to wychodzą nieprawidłowości.

: 2010-04-08, 14:15
autor: Albin
Witam
Mam też Astrę z silnikiem 1.6 8v 2002 r. w której musiałem wymienić wałek rozrządu (u mnie nie równo zużywała się jedna z krzywek i "dzwoniło w silniku").
Przed wymiana zrobiłem wywiad, bo miałem kontakt już niejednokrotnie z pseudo mechanikami. Z tego co ustaliłem to wałki rozrządu do tych silników są nietypowe (posiadają czujnik obrotów) i nie pasują do nich żadne inne. Kupiłem nowy wałek, dobrali mi go w sklepie po numerach silnika.
Od momentu wymiany nie mam problemów silniczek chodzi super. Przejechałem na nowym wałku już 13 000 km.
Wadą tego rozwiązania jest cena bo za nowy wałek zapłaciłem 1600 zł, ale jak masz czas to możesz poszukać na szrotach, może będą mieli!

: 2010-04-09, 14:21
autor: stjepan
Jak Astra warta jest co najmniej 6k to można inwestować :D
Ale jak np 3k to lepiej kupić inną :D

: 2010-05-23, 17:40
autor: wasylek
kolego a sprezyny od zaworów wymienione??? moze sprezyny są zbyt słabe i cisnienie oleju jest wieksze niz siła sprezyny i uchyla zawory:) banalny problem po wymianie szklanek.....
jezeli silnik po cofnieciu szklanek ma normalną kompreche i działa to nie ma innej mozliwosci.

panowie radze najpierw pomyslec a potem pisac ze kaziu to w 78r....