Strona 1 z 1

Golf V 1.9TDI i sterownik silnika

: 2015-09-12, 14:57
autor: BenyMK
Witam!

Od kilku dni męczę się z pewnym Golfem...
Silnik 1.9 TDI 105KM
Rocznik: 2007

Auto przyjechało do mnie z usterką komputera silnika...

Raz odpalało jeździło normalnie, raz odpalało i zgasło po minucie, raz w ogólne nie odpalało...

Przy próbie odpalenia migała kontrolka świec, palił się "check' oraz włączał się wentylator na chłodnicy... ale zaraz wentylator na zimnym silniku? - diagnoza sterownik silnika...

Wymontowałem sterownik.. BINGO! po otwarciu sterownika znaczne ślady wilgoci i korozji elektroniki...

Ale przejdźmy do problemu... Na osłonie rozrządu brak oznaczeń silnika, na pasie brak oznaczeń, na sterowniku silnika brak naklejek i oznaczeń...
Więc nr VIN i serwis... serwis podał mi nr sterownika, który pasują do tego silnika i rocznika - 03G 906 021 KH

Kupiony sterownik, programowanie... Podłączony - golf nie odpala... komputer pod OBD i błędy:
- EGR
- Klapa na kolektorze ssącym
- brak wskazań obrotów wału korbowego...

I na tym etapie się zatrzymałem..
Jak myślicie sterownik podany przez serwis nie pasuje do tego silnika?

Czy po nr silnika można jakoś ustalić nr sterownika jaki być powinien?

Wiązka w tym aucie była już naprawiana.. kostka do czujnika wału nie oryginalna.. ale pasuje na czujnik i sygnał z każdego pinu dociera do kości sterownika...

Czy czujnik wału jednak jest nie sprawny ?

Co z pozostałymi błędami? Znikną po odpaleniu? Czy w tych modelach VW sterownik musi być dobrany idealnie pod czujniki?

: 2015-09-12, 18:02
autor: kamil03
kolego zmieniłeś komputer a immo ?

: 2015-09-14, 08:26
autor: BenyMK
immo wyłączone...

: 2015-09-14, 18:27
autor: kamil03
kolego a klapa czasem nie jest zamknięta ? A błąd czujnika położenia wału wyskakuje dlatego ze nie odpalił? Zobacz sobie jeszcze bezpieczniki. kod silnika jest zdajesie jeszcze w bagażniku na tej naklejce dużej białej co zakodowane jest całe wyposażenie.
Jeszcze mi do głowy przyszedł jeden pomysł. Po numerze sterownika wychodzi mi ze to silnik BXE. 1.9 tdi na pompowtryskach były 2 rodzaje starszy np awx avb tez chyba, miały czujnik położenia wału w bloku i sygnał czytały z zębatki na wale. Drugi typ nowszy np. BXE, BLS posiadają czujnik położenia wału który czyta z pierścienia magnetycznego na uszczelniaczu wału pod kołem zamachowym. komp z BXE nie bedzie widział czujnika z AWX i na odwrót. Spróbuj iść tym tropem. Gdzie masz czujnik ?

: 2015-09-23, 16:51
autor: BenyMK
Czujnik wału wymieniony.. tu jest BXE lub BLS czyli czyta z wieńca na uszczelniaczu...
Chciałem już wymieniać uszczelniacz.. ale patrząc na jego konstrukcję zwątpiłem w jego usterkę..
Elektryk dalej twierdził, że komp nie widzi obrotów z czujnika wału...
Odpaliłem go na plaku.. obrotomierz wstał...
Na drugi dzień..
Po ciężkich bojach i kilku godzinach odpaliłem auto... Wyświetla dalej błędy EGRa i klapy ssącej... brak możliwości sczytania wartości - lub coś podobnego
Chodził normalnie, równo.. więc to nie czujnik wału...
Zadowolony zacząłem składać osprzęt...
Na drugi dzień znów to samo... kręci.. miga kontrolka świec... i nie pali.... ręce mi opadły..
Elektryk szuka teraz winy w wiązce bo była już naprawiana, ale wydaje mi się, że to dalej nie to...
Niestety chyba się poddam i oddam te auto dalej..

Zastanawia mnie jeszcze ta klapa ssąca.. ale dlaczego przy kręceniu miga kontrolka świec ? i słychać cykanie przekaźnika pod kierownicą - komp sygnalizuje usterkę w układzie zasilnia paliwa?
Pompka w baku pracuje.. podaje paliwo na filtr... możliwe, że ciśnienie za słabe i nie pali?

: 2015-09-23, 19:11
autor: kamil03
A jak nie odpala szczelisz go z plaka i już bedzie palił ? Kurde no w tym uszczelniaczu wydaje mi sie ze nie ma co się zepsuć i za dużo roboty żeby go sprawdzać. a bezpieczniki dobre? podaj mi jeszcze kody błędów