Golf V 1.9TDI i sterownik silnika
: 2015-09-12, 14:57
Witam!
Od kilku dni męczę się z pewnym Golfem...
Silnik 1.9 TDI 105KM
Rocznik: 2007
Auto przyjechało do mnie z usterką komputera silnika...
Raz odpalało jeździło normalnie, raz odpalało i zgasło po minucie, raz w ogólne nie odpalało...
Przy próbie odpalenia migała kontrolka świec, palił się "check' oraz włączał się wentylator na chłodnicy... ale zaraz wentylator na zimnym silniku? - diagnoza sterownik silnika...
Wymontowałem sterownik.. BINGO! po otwarciu sterownika znaczne ślady wilgoci i korozji elektroniki...
Ale przejdźmy do problemu... Na osłonie rozrządu brak oznaczeń silnika, na pasie brak oznaczeń, na sterowniku silnika brak naklejek i oznaczeń...
Więc nr VIN i serwis... serwis podał mi nr sterownika, który pasują do tego silnika i rocznika - 03G 906 021 KH
Kupiony sterownik, programowanie... Podłączony - golf nie odpala... komputer pod OBD i błędy:
- EGR
- Klapa na kolektorze ssącym
- brak wskazań obrotów wału korbowego...
I na tym etapie się zatrzymałem..
Jak myślicie sterownik podany przez serwis nie pasuje do tego silnika?
Czy po nr silnika można jakoś ustalić nr sterownika jaki być powinien?
Wiązka w tym aucie była już naprawiana.. kostka do czujnika wału nie oryginalna.. ale pasuje na czujnik i sygnał z każdego pinu dociera do kości sterownika...
Czy czujnik wału jednak jest nie sprawny ?
Co z pozostałymi błędami? Znikną po odpaleniu? Czy w tych modelach VW sterownik musi być dobrany idealnie pod czujniki?
Od kilku dni męczę się z pewnym Golfem...
Silnik 1.9 TDI 105KM
Rocznik: 2007
Auto przyjechało do mnie z usterką komputera silnika...
Raz odpalało jeździło normalnie, raz odpalało i zgasło po minucie, raz w ogólne nie odpalało...
Przy próbie odpalenia migała kontrolka świec, palił się "check' oraz włączał się wentylator na chłodnicy... ale zaraz wentylator na zimnym silniku? - diagnoza sterownik silnika...
Wymontowałem sterownik.. BINGO! po otwarciu sterownika znaczne ślady wilgoci i korozji elektroniki...
Ale przejdźmy do problemu... Na osłonie rozrządu brak oznaczeń silnika, na pasie brak oznaczeń, na sterowniku silnika brak naklejek i oznaczeń...
Więc nr VIN i serwis... serwis podał mi nr sterownika, który pasują do tego silnika i rocznika - 03G 906 021 KH
Kupiony sterownik, programowanie... Podłączony - golf nie odpala... komputer pod OBD i błędy:
- EGR
- Klapa na kolektorze ssącym
- brak wskazań obrotów wału korbowego...
I na tym etapie się zatrzymałem..
Jak myślicie sterownik podany przez serwis nie pasuje do tego silnika?
Czy po nr silnika można jakoś ustalić nr sterownika jaki być powinien?
Wiązka w tym aucie była już naprawiana.. kostka do czujnika wału nie oryginalna.. ale pasuje na czujnik i sygnał z każdego pinu dociera do kości sterownika...
Czy czujnik wału jednak jest nie sprawny ?
Co z pozostałymi błędami? Znikną po odpaleniu? Czy w tych modelach VW sterownik musi być dobrany idealnie pod czujniki?