Strona 1 z 1

Mercedes w245 180cdi - olej w układzie chłodzenia

: 2015-02-26, 18:55
autor: madbutcher
Witam. ostatnio zauważyłem w moim mercedesie sporo oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Zaglądnąłem do oleju, olej czysty nie ubywa go ani nie przybywa, żadnych dziwnych białych mazi na korkach itd. Po prostu pojawił się olej w układzie chłodzenia. Temperatura chłodzenia silnika w normie. czasami potrafi kopcic na kolor nie niebieski, lub biały oraz nierowno pracuje. sam nie jestem w stanie się określić natomiast po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy, brak kopcenia i silnik pracuje równo. Jakie powinienem podjąć kroki ze zdiagnozowaniem samochodu ?

: 2015-02-26, 19:13
autor: Mechaniczny
Stawiał bym na uszczelkę pod głowicą lub rozszczelnioną chłodnice oleju ale nie jestem pewny czy w tym modelu występuję.

: 2015-02-26, 19:18
autor: madbutcher
W tym modelu występuje tym bardziej że skrzynia jest w automacie natomiast nie znam do końca budowy-schematu z racji tego że nie jestem typowym samochodziarzem a u siebie w mieście na diagnoze mechaników nie mam co liczyć bo jak to mówią "za dużo szukania" ale wymienić uszczelkę pod głowicą każdy by chciał a problem może powrócić. Zastanawiam się nad zakupem testera do szczelności głowicy ale to też są koszta.

: 2015-02-26, 19:27
autor: Mechaniczny
Warto podjechać do kogoś kto posiada taki tester, myślę że ok 20 - 30 zł taki test będzie kosztował.

: 2015-02-26, 19:35
autor: madbutcher
podlączałem go pod tester typu autocom-delphi i wyszły dwa błedy, jeden z nich to:

Mocno zapchany dpf (nie mający raczej nic wspólnego z moim problemem)

I drugi błąd zupełnie dla mnie nie jest zrozumiały:

2062 ilosc oleju czujnik poziomu i temperatury blad w monitorowaniu impulsow wspolczynnika wlaczenia/wylaczenia

Jeżeli chodzi o testery CO2 to na allegro spotkałem się z testerami głowic za 30 zł. Czy jest to coś warte?

: 2015-02-26, 19:45
autor: Mechaniczny
Jeśli chodzi o błąd p2062 to nieprawidłowy sygnał z czujnika oleju.
Co do testerów to warto spróbować zasada działania taka sama.

: 2015-02-26, 19:49
autor: madbutcher
Nieprawidłowy sygnał z czujnika oleju wiec moze być spowodowane tą chwilową nierówną pracą i kopceniem? jak temu się dokładnie przyjrzeć?

: 2015-02-26, 19:59
autor: Mechaniczny
Wątpię żeby ten błąd miał na to wpływ ale na początku zajął bym się problemem oleju w zbiorniczku, warto zainwestować w ten tester i to sprawdzić, potem można szukać dalej.

: 2015-02-26, 20:08
autor: madbutcher
Dokładnie tak zrobię. zamówię sobie tester, jeżeli będzie test wskazywał na uszkodzenie uszczelki wówczas po temacie- trzeba ją wymienić i tyle, natomiast jeżeli nie będzie to uszczelka będę szukał nadal. Na chwilę obecną zanim przyjdzie tester a ja nie będę w weekend miał co robić przepłkam układ wodą z małym dodatkiem płynu do naczyń kilku krotnie i spróbuje poobserwować jeszcze do tego czasu. Gdyby doszło do najgorszego scenariusza czyli wymiany uszczelki to dużo przy tym pracy? skrzynia w automacie rozrząd na łańcuchu...

: 2015-03-07, 19:32
autor: madbutcher
test na co2 wyszedl w porzadku. plyn nie zmienil barwy czyli uszczelka powinna byc ok natomiast nadal olej widnieje w ukladzie mimo plukanki a w silniku tak jakby go ubywa. martwi mnie rowniez mocna biala para zpod miernika oleju.