Strona 1 z 1

[Audi A4 B5]Nie odpala po wymianie silnika

: 2014-10-11, 21:13
autor: derlej
Witam.
Mam problem z Audi A4 B5 1.6 z 1996 Silnik ADP

Wymieniłem silnik jednak auto nie chce odpalić
Rozrząd zamontowany oryginalnie w kupionym silniku. Będę go wymieniał jak sprawdzę czy silnik odpala. Wszystko się kręci ale tak jakby nie łapało. Rok temu dawałem do elektromechanika aby usunął immo bo się uszkodziło. Ale po tym zabiegu było wszystko ok.
Wykręciłem też listwę wtryskiwaczy i podłożyłem kawałek ręcznika papierowego pod wtrysk. Po odpaleniu na ręczniku była plama 2x2cm benzyny. Jednak jak zaglądałem do środka kolektora to wyglądał na suchy. No i wlazłem do bagażnika aby zobaczyć czy słychać pompę, kilka razy był przekręcany kluczyk i ani razu nie było jakiegokolwiek dźwięku.
Ogólnie przed uszkodzeniem rozrządu i rozwaleniem starego silnika nie miałem z autem żadnych problemów. Czy znaczenie może mieć to że świece obecnie wmontowane (te z filmów) pochodzą z tego silnika kupionego a nie ze starego? Coś czytałem, że świece należy jakoś ustawiać do szczelin, nawet te nowe.


Teraz trochę danych

Logi
VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 557 B
Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08
Coding: 04001
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
16989 - Internal Control Module: ROM Error
P0605 - 35-00 - -
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 379 D
Component: ABS BOSCH 5 7402
Coding: 0265108005
Shop #: BB 37402
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 919 033 C
Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D07
Coding: 00142
Shop #: WSC 13571
1 Fault Found:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
29-10 - Short to Ground - Intermittent

End -------------------------------------------------------

Po wykasowaniu błędów został tylko błąd 16989


http://youtu.be/J2IS2j6P0Mw

Kolejno od strony rozrządu
1
http://youtu.be/37RQF6G0Elw
2
http://youtu.be/1yPYNoYHJjQ
3
http://youtu.be/oEX01dL8gRg
4
http://youtu.be/cf55dYyfi48

I zdjęcia (jednej zapomniałem zrobić)
http://i59.tinypic.com/x0weao.jpg
http://i58.tinypic.com/29efvnl.jpg
http://i62.tinypic.com/2sagsu8.jpg

: 2014-10-12, 07:22
autor: dawid2110
ja zrobiłbym tak :
sprawdził czy iskra sie pojawia zmierzył kompresje na tłokach
sprawdził czy podczas kręcenia jest ciśnienie na listwie wtryskowej (jeśli nie podpiołbym pompkę na krótko i spróbował odpalić )
Sprawdził bym czy na wtryskach jest zasilanie po kluczyku
Za pomocą vaga sprawdziłbym czy podczas kręcenia widzi odroty
Jeśli wszystko jest tak to auto ma odpalać
albo ostatecznie spróbowałbym odpalić z plaka w ten sposób wiesz czy usterka jest po stronie paliwowej czy zapłonu


a i filmiki nie mogę odtworzyć bo dodałeś je jako prywatne

Re: [Audi A4 B5]Nie odpala po wymianie silnika

: 2014-10-12, 08:46
autor: arnipoznań
derlej pisze:Witam.
Mam problem z Audi A4 B5 1.6 z 1996 Silnik ADP

Wymieniłem silnik jednak auto nie chce odpalić
Rozrząd zamontowany oryginalnie w kupionym silniku. Będę go wymieniał jak sprawdzę czy silnik odpala. Wszystko się kręci ale tak jakby nie łapało. Rok temu dawałem do elektromechanika aby usunął immo bo się uszkodziło. Ale po tym zabiegu było wszystko ok.
Wykręciłem też listwę wtryskiwaczy i podłożyłem kawałek ręcznika papierowego pod wtrysk. Po odpaleniu na ręczniku była plama 2x2cm benzyny. Jednak jak zaglądałem do środka kolektora to wyglądał na suchy. No i wlazłem do bagażnika aby zobaczyć czy słychać pompę, kilka razy był przekręcany kluczyk i ani razu nie było jakiegokolwiek dźwięku.
Ogólnie przed uszkodzeniem rozrządu i rozwaleniem starego silnika nie miałem z autem żadnych problemów. Czy znaczenie może mieć to że świece obecnie wmontowane (te z filmów) pochodzą z tego silnika kupionego a nie ze starego? Coś czytałem, że świece należy jakoś ustawiać do szczelin, nawet te nowe.


Teraz trochę danych

Logi
VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 557 B
Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08
Coding: 04001
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
16989 - Internal Control Module: ROM Error
P0605 - 35-00 - -
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 379 D
Component: ABS BOSCH 5 7402
Coding: 0265108005
Shop #: BB 37402
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 919 033 C
Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D07
Coding: 00142
Shop #: WSC 13571
1 Fault Found:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
29-10 - Short to Ground - Intermittent

End -------------------------------------------------------

Po wykasowaniu błędów został tylko błąd 16989


http://youtu.be/J2IS2j6P0Mw

Kolejno od strony rozrządu
1
http://youtu.be/37RQF6G0Elw
2
http://youtu.be/1yPYNoYHJjQ
3
http://youtu.be/oEX01dL8gRg
4
http://youtu.be/cf55dYyfi48

I zdjęcia (jednej zapomniałem zrobić)
http://i59.tinypic.com/x0weao.jpg
http://i58.tinypic.com/29efvnl.jpg
http://i62.tinypic.com/2sagsu8.jpg
Ten silnik przekładales jako sam słupek czy z całym osprzetem?

: 2014-10-12, 13:43
autor: derlej
Sam słupek. Dodam, że po uszkodzeniu starego silnika też był ten sam błąd komputera. Niestety nie podpinałem wcześniej jak auto działało.
Obrazek

: 2014-10-12, 16:47
autor: dawid2110
błąd mówi o wywalonym immo

: 2014-10-12, 17:21
autor: derlej
Sprawdziłem ciśnienie i świece ze starego silnika. A i zmieniłem udostępnianie filmów na publiczne, więc można już włączyć.
Ciśnienie (na wszystkich 4 tak samo skoczyło.
http://youtu.be/DbXdiVswWh8

Świece
http://youtu.be/A1AOskLkzgU
http://youtu.be/tXUSu3CTkp0
http://youtu.be/D2OpBP7fgJE
http://youtu.be/R8eOtA4ewEQ

Ciśnienie na listwie wtrysków 4 kg/m2(60 PSI) (tylko może być lekko niedokładnie bo pociekło trochę paliwa)

Jutro jak będę miał chwilę sprawdzę w vagu obroty. I chyba podjadę po robocie na szroty i kupię jakiegoś kompa jeśli będzie.

: 2014-10-12, 19:42
autor: arnipoznań
na tym filmiku widze ze ci nie nabilo zadnego cisnisnia, mozliwe ze masz zablokowany zaworek w manometrze w pozycji otwartej, albo silnik nie ma kompresji. Ale slychac po dzwieku ze ma. Druga sprawa ze cisnienie na cylindrach sprawdza sie na wykreconych wszystkich swiecach, wystarczy obrocic walem 3 razy aby dokonac wlasciwego pomiaru.
Ja bym sprobowal odpalic z plaka jak kolega radzil, bedziesz wtedy wszystko wiedzial

: 2014-10-12, 20:08
autor: derlej
Możliwe, że źle sprawdzałem bo nie mam doświadczenia. Na bieżąco uczę się co i jak.
A co polecasz kupić?

Kupiłem ssamostart na stacji i próbowałem odpalić psikając na filtr powietrza i do dolotu. Niestety bez powodzenia.

http://www46.zippyshare.com/v/1827492/file.html

I jeszcze listwa wtryskiwaczy.
http://youtu.be/tlw6T3EP0Qs

Mam pytanie czy jeśli nie zgadzają mi się znaki na obudowie sprzęgła z rozrządem to... no własnie. Ogólnie jak ustawię rozrząd na znak to na obudowie sprzęgła nic nie ma a odwrotnie jak ustawię na sprzęgło to rozrząd ma znaki w różnych miejscach. Może coś też z zapłonem źle podłączyłem kolejność.

: 2014-10-14, 08:58
autor: derlej
Jak ustawiam rozrząd na znaki fabryczne to na skrzyni nie ma znaku. Jak ustawię znak na skrzyni na 0 to rozrząd mam ustawiony tak jak czerwona kreska na zdjęciu. Ogólnie na silniku jest oryginalny rozrząd, ale ja mogłem się walnąć przekładając koło.
Obrazek

: 2014-10-14, 09:09
autor: dawid2110
derlej pisze:. Może coś też z zapłonem źle podłączyłem kolejność.
a przewody zapłonowe nie pomyliłeś??
A co do samostartu to podczas kręcenia też psikaj trochę tylko z wyczuciem żerby sie nie rozpędzil wrazie czego

: 2014-10-14, 11:15
autor: derlej
dzisiaj nie ma pogody aby coś robić. Jak nie będzie padało to ustawię rozrząd na znaki i zrobię zdjęcia ustawień zapłonu.

: 2014-10-15, 11:09
autor: derlej
Już działa. Wina była po stronie zapłonu. Źle ustawiłem palec. Myślałem, że przez wcięcie na obudowie ktoś miał na myśli taki duży wypust a nie malutką kreseczkę. Odpalił za pierwszym razem i na luzie kręci 1tyś obrotów. Teraz czekam na pompę wody i napinacz do paska i auto idzie na wymianę rozrządu już do mechanika. Później jeszcze wymienię sobie filtr paliwa i mam nadzieję że będzie już wszystko ok.

: 2014-10-15, 16:15
autor: dawid2110
no i gitara

: 2014-10-19, 19:51
autor: derlej
Wymieniłem pompę wody, napinacz, rolkę, pasek rozrządu. Złożyłem, zalałem płynem do chłodnicy i... cholera dymi po 1-2 min

http://youtu.be/13cU474Sn-E

Jutro muszę dokładnie oglądnąć króciec bo wydaje mi się że z niego cieknie.

: 2014-10-20, 20:02
autor: arnipoznań
derlej pisze:Wymieniłem pompę wody, napinacz, rolkę, pasek rozrządu. Złożyłem, zalałem płynem do chłodnicy i... cholera dymi po 1-2 min

http://youtu.be/13cU474Sn-E

Jutro muszę dokładnie oglądnąć króciec bo wydaje mi się że z niego cieknie.
No na pewno cieknie z króćca, nowy orginalny kosztuje 100 zł <bezradny> wiem, bo mam takie audi i przechodziłem przez to, do tego typu nie ma zamienników, jeśli mówimy o silniku ADP, natomiast ja to przerobiłem na króciec od nowszego silnika 1.6 bodajże ARM, tylko jest jedno ale, koszta suma sumarum wyszły prawie takie same, bo zamiennik króćca firmy meyle, rura wodna ta długa która idzie wdłuż głowicy i wąż kosztowały chyba z 70 zł, trzeba było conieco pospawać, co nieco poucinać ale powiem Ci że mam satysfakcję, bo w przyszłości jak mi pęknie ten plastik to kupię sobie nowy za 18 zł a nie za 100 zł ;)