Strona 1 z 2
Renault scenic 1,9 dci nie odpala
: 2014-07-07, 21:52
autor: rafalczerwony
Miło mi wszystkich powitać. Jestem mechanikiem jak mi się wydawało od około 11 lat aż do zeszłego czwartku, kiedy to klient przyprowadził do naszego warsztatu scenica 2004 rok 1,9 dci. Samochód ładny zadbany naprawy bieżące robione ale jest problem, samochód nie bardzo chciał odpalać zapytałem klienta czy pasek wymieniony tak wymieniony, czy filtr paliwa wymieniony - wymieniony nie wiedział tylko jaki czy filtron czy purflux. Samochód poddany został diagnostyce komputer - jako że nie posiadam bardziej rozbudowanego programu zawołałem znajomego elektromechanika podpoił - brak błędów. Ciśnienie na listwie jest ok. Pompa wysokiego ciśnienia podaje paliwo-ok. Ale dzisiaj samochód już w ogóle nie chciał odpalić. zauważyłem dziwny objaw jak się pod-pompuje papką paliwa - to i tak nie odpala, ale po jakiś 10 minutach w przewodach jest powietrze, cały przewód jest wypełniony powietrze. Nie chcę klienta naciągać na wymianę wszystkiego bo nie taki jest zamiar, ale bardzo proszę może o jakąś podpowiedź bo niestety w samochodach renault nie specjalizujemy się jest to wyjątek na prośbę żony.
: 2014-07-07, 22:01
autor: autoskan
Czy w filtrze paliwa sa opilki metalowe?Jesli tak to pompa mogla wysiasc.Dodatkowo opilki mogly zniszczyc wtryski.Ale tak ogolnie to on nic ani mrumru?czy cos probuje?
odp
: 2014-07-07, 22:05
autor: rafalczerwony
nie rozbieraliśmy puszku z filtrem, bo klient twierdzi że jakiś miesiąc temu filtr był wymieniany ale nie u nas. teraz przyszło mi jeszcze do głowy, mówił że to zaczęło się nagle nawet przed wymiana filtra. wrócił z pracy wszystko było dobrze a rano już samochód nie bardzo chciał odpalić ale co najważniejsze odpalał. Mam jeszcze taką sugestię czy w pompce ręcznej mógł zepsuć się ten zawór zwrotny i nie trzyma paliwa.
: 2014-07-07, 22:21
autor: autoskan
Mozesz zalozyc dodatkowy zaworek zwrotny,potem bym sprawdzil czy wszystkie przewody i polaczenia paliwowe sa na 110% szczelne.Nastepny krok to wyjecie wtryskow i oddanie do sprawdzenia.Jesli w filtrze sa opilki caly uklad do czyszczenia.Plus ew pompa wtr.
odp
: 2014-07-08, 07:38
autor: rafalczerwony
dzisiaj założymy właśnie zaworek zwrotny, popatrzę na wtryski i mimo wszystko zobaczę ustawienie rozrządu bo muszę powiedzieć jestem taką awarią totalnie zaskoczony
: 2014-07-08, 13:29
autor: Tomas81
hej ja bym zrobił tak klient grzebał sam przy filtrach tak
W tym modelu nie masz pompki w baku ,obejdź czaly system podłącz się prosto pod pompę odpowietrz jak ci odpali zostaw na powiedzmy godzinę i zobacz czy będzie palił
jeśli zapali odpowiedz masz jak nie szukasz dalej najprostszy i najtańszy sposób
odp
: 2014-07-08, 17:49
autor: rafalczerwony
filtra paliwa właściciel nie zmieniał sam, wymieniał mu to jakiś przed moją naprawą inny mechanik. Założyłem zaworek zwrotny porobiłem poczyściłem wymieniłem mimo wszystko filtr paliwa i nadal lipa. Powykręcałem pompo-wtryskiwacze wszystkie po wstępnych oględzinach podają paliwo ale samochód nadal nie odpala. Jutro nie wiem czy to da mimo wszystko wymienię listwę zasilającą i założę nawet mam rozbita lagunę z tym silnikiem pompo-wtryskiwacze jak to nie pomoże to podejrzewam że będzie to pompa wysokiego ciśnienia. Albo może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
: 2014-07-08, 20:41
autor: edison
Sprawdź kompresje. Nigdy nie wiadomo ile auto ma tak naprawdę przejechane, może silnik dokonał żywota....
odp
: 2014-07-08, 21:14
autor: rafalczerwony
juro to zrobię ale z tego co rozmawiałem z właścicielem pojazdu to mówił, że w środę w zeszłym tygodniu przejechał trasę około 250 km to trochę było by dziwne, żeby sie tak nagle silnik skończył
: 2014-07-08, 21:52
autor: Tomas81
A jak masz tam na podmiankę to moze czujnik położenia wału korbowego spróbuj
Dziwne ze błędów nie masz żadnych i ze na live data pokazuje ze wszystko ok
: 2014-07-08, 22:02
autor: autoskan
Silniki tak momentalnie sie nie koncza.chyba ze np spotykaja sie zawory z tlokami
np.w przypadku jak rozrzad sie skonczy tym razem momentalnie
To cisnienie na garkach mozesz sprawdzic jak najbardziej,da ci to szerszy obraz.Proponuje podlaczyc manometr wysokiego cisnienia pod listwe/pompe.
Wtryski jak sam wiesz trza sprawdzic na maszynie i z podlaczeniem pod specjalny program bo wizualne podawanie paliwa raczej nie wiele mowi w nowoczesnych samochodach
A tak swoja droga to moze byc jeszcze calkiem inna przyczyna np. immo trzyma ten caly bajzel
: 2014-07-09, 16:49
autor: Tomas81
i jak zrobiłeś czy walczysz dal?
: 2014-07-11, 19:42
autor: rafalczerwony
Cały czas walczę był znajomy mechanik elektryk elektronik program i komputer wart 15 tys i u niego żadnych błędów jutro wymiana wtryskiwaczy zobaczymy co będzie dalej
: 2014-07-15, 19:32
autor: edison
i jak po wymianie wtryskiwaczy??
odp
: 2014-07-16, 07:15
autor: rafalczerwony
witam wszystkich, niestety silnik do wymiany. Trzeba było od samego początku posprawdzać ale jakoś ostatnio kłopoty rodzinne i myślami jest się poza światem rzeczywistym ale posprawdzaliśmy kompresję i na 4 tłoki tylko w jednym jest jako taka kompresja próba olejowa i totalny kaput, klient zgodził sie na wymianę silnika tak więc trzeba się tylko brać do roboty