Mazda 626 GF 1.8 1999 -> kopci na biało -> Jak zdiagno
: 2014-05-04, 23:06
Jestem bliski zakupu Mazdy 626 GF 1.8 / 90 KM, 1999 r. i zostawiłem już nawet zadatek. Problem w tym, że przy odpaleniu kopcił na biało ponad 5 min. Nie zauważyłem niebieskiego czy szarego odcienia dymu, ale nie przyglądałem się czemuś takiemu w innych samochodach, żeby mieć porównanie. Samochód stał dobre kilka dni na górskiej, dosyć stromej drodze "twarzą" do dołu i odpalałem go przy mżawce i temperaturze ok. 5 C. Poziom oleju minimalny dozwolony na bagnecie. Czy mogła to być po prostu wilgoć w układzie wydechowym? Sprawdzałem go przy prędkościach miejskich – do 70 km/h i nie odczułem problemów poza falowaniem na wolnych obrotach, które ustało po odłączeniu przewodu do przepustnicy, którą trzeba będzie przeczyścić. O ile na początku kiedy widziałem kopcenie byłem bardzo sceptycznie nastawiony to po wizycie na stacji diagnostycznej, kiedy Pan, który wyglądał na takiego co się zna zbagatelizował problem (widział samochód jak już był ciepły i tylko tyle, że mu powiedziałem o tym dymieniu), zdecydowałem, że zostawię zadatek i wrócę w celu podpisania umowy. Powiedział też, że w takim samochodzie nie ma sensu robić próby olejowej.
Po przespaniu się z problemem stwierdziłem, że nie kupię go dopóki nie ustalę z dużym prawdopodobieństwem w jakim stanie jest silnik. Ponieważ praktycznie nie mam doświadczenia w samochodach proszę o poradę jak tego dokonać. Dzwonić do tamtejszych mechaników w celu przeprowadzenia próby olejowej? Czy to wystarczy? Czy jest jeszcze jakiś inny sposób aby zdiagnozować silnik?
Po przespaniu się z problemem stwierdziłem, że nie kupię go dopóki nie ustalę z dużym prawdopodobieństwem w jakim stanie jest silnik. Ponieważ praktycznie nie mam doświadczenia w samochodach proszę o poradę jak tego dokonać. Dzwonić do tamtejszych mechaników w celu przeprowadzenia próby olejowej? Czy to wystarczy? Czy jest jeszcze jakiś inny sposób aby zdiagnozować silnik?