BMW E46 330i wymiana uszczelki pod głowicą. Co jeszcze?
: 2014-04-27, 20:04
Witam wszystkich fachowców!
Panowie poszła mi uszczelka pod głowicą w BMW E46 330i 2000 r.
Początkowe objawy jakie miałem to ubytek płynu. W późniejszym czasie doszło do rozszczelnienia układu chłodzenia.
Mechanik przybył zbadać problem. Po podłączeniu aparatury do mierzenia obecności spalin w układzie chłodzenia okazało się, że to uszczelka pod głowicą.
Generalnie silnik pracuje dobrze. W płynie chłodzącym nie zauważyłem obecności oleju, a w miejscu w którym leje się olej nie było śladów płyny chłodzącego. Samochód nie kopcił. Silnik równo pracował i nie falował. Jedyne co, to z dnia na dzień coraz większe ciśnienie w układzie chłodzenia.
Szukam w tej chwili mechanika który mi to wymieni. I teraz pytania:
1. Co oprócz uszczelki wymienić? Jakie inne uszczelki?
2. Planuje zakupić uszczelki w ASO Niemcy - mam tam rodzinę. Czy lepiej kupić w PL lub użyć zamienników?
3. Czy przy wymianie uszczelki musi być blokowany i ustawiany podwójny VANOS?
4. Co jeśli uszkodzeniu uległa głowica? Szukać nowej, a może spawać?
5. Które z tych elementów warto wykonać:
- Szlifowanie głowic,
- Sprawdzanie szczelności głowic,
- Regeneracja głowic pod wałki rozrządu,
- Regeneracja gniazd pod pompowtryski,
- Szlifowanie zaworów,
- Frezowanie gniazd,
- Docieranie zaworów,
- Czyszczenie głowic,
- Ustawianie luzów zaworów.
6. Jakie są orientacyjne koszta wymiany głowicy?
Z góry dziękuje za pomoc.
Panowie poszła mi uszczelka pod głowicą w BMW E46 330i 2000 r.
Początkowe objawy jakie miałem to ubytek płynu. W późniejszym czasie doszło do rozszczelnienia układu chłodzenia.
Mechanik przybył zbadać problem. Po podłączeniu aparatury do mierzenia obecności spalin w układzie chłodzenia okazało się, że to uszczelka pod głowicą.
Generalnie silnik pracuje dobrze. W płynie chłodzącym nie zauważyłem obecności oleju, a w miejscu w którym leje się olej nie było śladów płyny chłodzącego. Samochód nie kopcił. Silnik równo pracował i nie falował. Jedyne co, to z dnia na dzień coraz większe ciśnienie w układzie chłodzenia.
Szukam w tej chwili mechanika który mi to wymieni. I teraz pytania:
1. Co oprócz uszczelki wymienić? Jakie inne uszczelki?
2. Planuje zakupić uszczelki w ASO Niemcy - mam tam rodzinę. Czy lepiej kupić w PL lub użyć zamienników?
3. Czy przy wymianie uszczelki musi być blokowany i ustawiany podwójny VANOS?
4. Co jeśli uszkodzeniu uległa głowica? Szukać nowej, a może spawać?
5. Które z tych elementów warto wykonać:
- Szlifowanie głowic,
- Sprawdzanie szczelności głowic,
- Regeneracja głowic pod wałki rozrządu,
- Regeneracja gniazd pod pompowtryski,
- Szlifowanie zaworów,
- Frezowanie gniazd,
- Docieranie zaworów,
- Czyszczenie głowic,
- Ustawianie luzów zaworów.
6. Jakie są orientacyjne koszta wymiany głowicy?
Z góry dziękuje za pomoc.