Strona 1 z 2

Scenic 1.6 silnik nie pali na wszystkie gary przy rozruchu

: 2014-04-18, 11:09
autor: tomek396
Witam,mam renault scenic 1.6 v8 i mam problem,od pewnego czasu jak chce odpalic auto to popierwsze ciezko pali a po drugie niepali na wszystkie gary,a jak juz odpali to poczatkowo do pki nie przygazuje nie pracuje na wszystkie gary,jak juz przygazuje to silnik pracuje normalnie,czy ktos mi pomoze rozwiklac ten problem?

: 2014-04-18, 14:15
autor: henryk
A filtr paliwa wymieniony? A jak nie to pod kompa podpiąć i sprawdzić czy nie problemu.

: 2014-04-18, 16:03
autor: bee1q1
A filtr paliwa wymieniony? A jak nie to pod kompa podpiąć i sprawdzić czy nie problemu.
Nie żebym podważał twoje zdanie ale nie wiem jaki związek widzisz między filtrem paliwa a pracą nie wszystkich cylindrów ?

Powiem ci że z twojego opisu wynika że na pozostałych cylindrach najprawdopodobniej nie ma iskry, sprawdzałeś ?
Jeśli nie ma iskry to już miałem taką sytuacje i to jest najprawdopodobniej to że nie ma sterowania masą cewki .
Jak to zdiagnozować ? Odczepiasz sobie fajki od świec i sprawdzasz podczas pracy silnika (może być podczas kręcenia rozrusznikiem jeśli nie odpali sam) miernikiem , oscyloskopem bądź zwykłymi diodami stan impulsów wytwarzanych przez cewkę.
Podczepiasz np. oscyloskop do tych fajek na których świecach pojawiła się iskra i do tych na których nie. Nie zapomnij uziemić bo nic ci z tego nie wyjdzie . No i możesz zbadać stany:
---Gdy wszystkie świece są wkręcone czyli uziemione
--- Gdy świece "zepsute" są wykręcone, a dobre wkręcone
--- Gdy świece "dobre" są wykręcone a "zepsute" wkręcone
--- Gdy wszystkie są wykręcone .
Potem podziel się z nami wynikami i zobaczymy co dalej, ale jeśli coś jest nie tak to trzeba będzie chyba osobną masę podprowadzać . Najlepiej by to było zdiagnozować oscyloskopem bo masz jeszcze częstotliwość no ale jak już będziesz diodami czy nawet żarówkami sprawdzał to powinny migać na zmianę np. w 1-4 i 2-3 cylindrze.

Pozdrawiam !

: 2014-04-19, 14:29
autor: tomek396
Dzisiaj rano odpalil normalnie nic sie niedzialo,ale jak juz pojezdzilem po miescie i zgasilem auto to juz byl znowu problem,ayto znowu siezko krecilo,to wyglądalo jakby rozrusznik niemial sily zakrecic,ale jak zakrecil to odpali wmiare ciezko i znowu niepracowal na wszystkie gary,jak przygazowalem tzn wcisnolem pedal gazu silnik pracowal normalnie,co jemu jest stawiam dobrą finlandie jak ktos mi pomoze.

: 2014-04-19, 14:34
autor: tomek396
acha jak silnik pracowal to iskra byla na wszystkich cylindrach,bo wyciagalem fajke z pod kazdej swiecy.

: 2014-04-19, 18:04
autor: bee1q1
acha jak silnik pracowal to iskra byla na wszystkich cylindrach,bo wyciagalem fajke z pod kazdej swiecy.


No to gitara :)

jak przygazowalem tzn wcisnolem pedal gazu silnik pracowal normalnie
Jeśli iskra jest no to możliwe że to albo wtryski na tych cylindrach albo ja bym jeszcze sprawdził ciśnienie na listwie paliwa . Jak byś nie wiedział jak zdiagnozować wtryski albo ciśnienie to bytaj ja ci odpowiem :)

: 2014-04-19, 18:40
autor: henryk
A ja obstawiam nadal filtr paliwa. Pompa daje ciśnienie ale filtr przypchany i auto chodzi jak chce. Oczywiście mogę się mylić. Pozdrawiam,

: 2014-04-19, 20:33
autor: bee1q1
hmmm... jak się tak nad tym zastanowić to w sumie może być.Tylko nie wiem czy tu chodzi o konkretne cylindry np. 1-4 za każdym razem jak się odpala auto czy nie . Bo jeśli nie no to całkiem możliwa teoria że dopiero jak się podgazuje to przez filtr przejdzie określona dawka paliwa dzięki której ciśnienie na listwie wzrośnie i jest możliwy wtrysk. No ale w takim razie temat jest źle sformułowany. Skąd ty masz pewność że nie pali na niektóre cylindry ?

: 2014-04-19, 20:48
autor: tomek396
Jezeli chodzi o filtr paliwa,to filtru niema,Postaram sie opisac to dokladnie co sie dzieje.Na wolnych obrotach tzn bez wcisniecia pedalu gazu wogole nie zapali,jak juz zaskoczy to puszczam gaz i wtedy prcuje bardzo nierowno no jakby niepalil na wszystkie gary jakies dziwne odglosy tzn jakby gdzies lozyska sie zacieraly i pasek ale jest tak prze chwile bo jak przygazuje to silnik pracuje juz normalnie.Ale mam wrazenie jakby na wolnych obrotach pracowal za wolno.Nie niewiem jak zdiagnozowac wtryski bardzo prosze o pomoc. Jak by bylo mozna to prosze zadzwonic 723389094 pozdrawiam Tomek

: 2014-04-19, 22:44
autor: dawid2110
napisałeś rozrusznik słabo kręcił aku w pożądku? Gdy kręciłeś nie przygasały kontrolki?
Gdy już odpali i przegazujesz to obroty nie falują?? Nie zaobserwowałeś czy na problemy z odpalaniem nie ma wpływu pogoda np czy jest gorzej gdy pada deszcz ?
A jak płyn chłodzący nie ubywa???

: 2014-04-20, 06:37
autor: tomek396
Aku jest dobry ,ale jak pruboje odpalic to jakby cos blokowalo rozrusznik jakby sie dlawil.Obroty nie faluje i ladnie pracuje. A co ma plyn wspolnego do tego co sie dzieje?

: 2014-04-20, 07:12
autor: palio45
A próbowałeś podać bezpośredni + z Aku na rozrusznik (do cienkiego kabelka) ? Auto na luzie zostaw aby Cię nie przejechało.

: 2014-04-20, 07:15
autor: bee1q1
Jeżeli chodzi o filtr paliwa,to filtru niema
Nie no powiedz że żartujesz ... Jak można nie mieć filtra paliwa w aucie no jak tak można ?!

Współczesne pompy paliwa lub pompy wtryskowe czy też wtryskiwacze wymagają bardzo dokładnego oczyszczenia niekiedy nawet w systemach wtryskowych Common Rail do mikromilimetra !! A ty nie masz filtra paliwa w aucie ? No wybacz ale teraz to możemy szukać sobie wiatru w polu trzeba zdiagnozować po kolei cały układ paliwowy a przynajmniej jego najważniejsze elementy takie jak pompa czy wtryski kto wie czy to może jakiś element nie nawalił bo paliwo nie jest dobrze oczyszczone ?

P.S
A jak chcesz te wtryski zdiagnozować to musisz dorwać kogoś z oscyloskopem .

: 2014-04-20, 08:08
autor: dawid2110
tomek396 pisze:. A co ma plyn wspolnego do tego co sie dzieje?
Napisałeś że rozrusznik jakby coś trzymało wiec jesli aku jest dobry a rozrusznik nie ma siły sie obrócić mogą być 2 przyczyny zużyty rozrusznik ( prawdopodobnie wytarte tuleje i wirnik spiera sie o stojan powodując zwarcie) ale to nie spowodowało by nierównej pracy po odpaleniu
dróga opcja związana z płynem to początki nieszczelności w głowicy tłok po zgaszeniu zalewa sie płynem i gdy odpalasz nie pali na wszystkie dopóki nie wyrzuci wody z cylindra

: 2014-04-20, 10:53
autor: bee1q1
to początki nieszczelności w głowicy tłok po zgaszeniu zalewa sie płynem i gdy odpalasz nie pali na wszystkie dopóki nie wyrzuci wody z cylindra


No to też prawdopodobne no ale to trzeba zacząć diagnozować a od naszego gadania nic się nie zrobi :) A mógłbyś jeszcze filmik wrzucić może coś by pomogło ... :D