Strona 1 z 1

powietrze w układzie chłodzenia

: 2013-12-25, 11:26
autor: BigL25
Mam problem z Volvo V70 z 2001r II 2.4T benzyna z gazem ale gaz jest zakręcony na butli. Otóż mam za wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, każdy mechanior przypina winę głowicy. Głowica była robiona i sprawdzana pod kątem szczelności, sprawdzano liniałem równość bloku, po poskładaniu wszystkiego do kupy ciśnienie było dalej dość duże ale jak by mniej. Co ciekawe teraz powróciło to co działo się przed całym tym remontem. Wywala mi płyn ze zbiorniczka i rośnie temperatura. Po zatrzymaniu samochodu i otworzeniu korka na zbiorniczku wyrównawczym wywala mi płyn ale i powietrze. Gdy zejdzie całe powietrze temperatura wraca do normy.
Teraz gdy wrócił ten problem to razem z brakiem ogrzewania. Dodam że parę dni temu wymieniłem wymieniłem termostat. A gdy była robiona uszczelka pod głowicą to wymieniono także pompę wody i rozrząd.
Właśnie po pierwszym remoncie głowicy zakręciłem gaz, bo sądziłem że to on może dostawać się do układu chłodzenia, ale niestety chyba to i tak nie wiele dało.
I teraz co zrobiłem... spuściłem płyn chłodzący z układu. Sprawdziłem drożność nagrzewnicy, bo każdy mi zaczął przypinać brak ogrzewania zapchanej nagrzewnicy tylko ona jest drożna... Powiedzcie mi co robić?

: 2013-12-26, 16:18
autor: LuK444Sz
Po pierwsze, to czy zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest drożny, sprawny? Po drugie, w pojazdach z instalacjami LPG, nie odpowietrzysz układu samym odpowietrznikiem. Nie wiem jak to jest u Ciebie też rozwiązane, ale musisz odpowietrzyć też układ przy reduktorze.

: 2013-12-26, 17:00
autor: BigL25
gaz jest całkowicie zakręcony na butli. odpowietrznik na korku działa dobrze

: 2013-12-27, 00:03
autor: LuK444Sz
Sprawdź drożność zaworu odpowietrzającego przy zbiorniku wyrównawczym. Po osiągnięciu temperatury, powietrze, które znajduje się w układzie, przy otwartym termostacie, powinno przemieścić się do zbiornika wyrównawczego. Jeżeli LPG jest w tej chwili całkowicie wyeliminowane, to może króciec wodny? Warto sprawdzić, ale przy rozgrzanym silniku czy nie powstają jakieś nieszczelności na przewodach, którymi dostaje się powietrze.

: 2013-12-27, 12:40
autor: komos
Jeśli robi się ciśnienie nadmierne w układzie chłodzenia obawiam się, że to jednak problem z silnikiem. Czytając Twój opis oraz próby naprawy podejrzewam problem z uszczelką głowicy lub sam blok.

: 2014-01-04, 10:46
autor: bee1q1
kurde może to głupia przyczyna ale sprawdzałeś chłodnicę czy może nie jest zapchana kiedyś robiłem audi 80 B4 no i miała podobne dolegliwości do twojego opisu wymienialiśmy uszczelkę pod głowica , pompę wody aż w końcu okazało się że jest chłodnica zatkana i dlatego się grzała itd. nie wiem napisałem co mi przyszło do głowy wydaje mi się że najpierw trzeba zacząć od najprostszych przyczyn ...

: 2014-01-12, 21:57
autor: krzych
moze glowica zostala tak sprawdzona raz mialem problem 4 razy glowice sprawdzano 4 razy byla zdieta zostala wyslana do innej firmy i okazalo sie ze peknieta