Fiat Seicento 1.1 2003r. toksyczne spaliny
: 2013-10-29, 21:23
Witam. Jak w temacie pacjent - Fiat, bardzo dużo pali, spaliny śmierdzą nieprzepalonym paliwem, Fiat Ecu Scan wykazał mi:
: P0420 - Katalizator 1
Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 1)
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
2: P0201 - Wtryskiwacz cylinder 1
Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
3: P0352 - Cewka 2
Ignition Coil B / 2 Primary/Secondary Circuit malfunction
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
4: P0351 - Cewka 1
Ignition Coil A / 1 Primary/Secondary Circuit malfunction
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
W blokach pomiarowych elegancko pokazuje temperaturę silnika, więc nie chodzi na ssaniu, sonda lambda za katalizatorem nie pracuje za bardzo, napięcie na niej trzyma się w granicach 0,6 - 0,8 v, jedynie jak odpuszce gazu to przy schodzeniu z obrotów zaczyna przez chwilę próbkować ale potem znowu utrzymuje się w górnych granicach. Sondy były obi podmieniane, bo kolega ma drugie kompletne Seicento na części.
Pytanie brzmi co teraz? powiedziałem mu żeby podmienił ECU, bo to najłatwiejsze, czy może podmieniać katalizator? na razie tego nie robił bo ciężko wymienić tego kata, z tego co widziałm to nie ma regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej, a może wtryskiwacze leją, albo chociaż jeden z nich. Ogólnie auto zostało sprzedane ze względu na to dymienie (śmierdzi paliwo)
: P0420 - Katalizator 1
Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 1)
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
2: P0201 - Wtryskiwacz cylinder 1
Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
3: P0352 - Cewka 2
Ignition Coil B / 2 Primary/Secondary Circuit malfunction
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
4: P0351 - Cewka 1
Ignition Coil A / 1 Primary/Secondary Circuit malfunction
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
W blokach pomiarowych elegancko pokazuje temperaturę silnika, więc nie chodzi na ssaniu, sonda lambda za katalizatorem nie pracuje za bardzo, napięcie na niej trzyma się w granicach 0,6 - 0,8 v, jedynie jak odpuszce gazu to przy schodzeniu z obrotów zaczyna przez chwilę próbkować ale potem znowu utrzymuje się w górnych granicach. Sondy były obi podmieniane, bo kolega ma drugie kompletne Seicento na części.
Pytanie brzmi co teraz? powiedziałem mu żeby podmienił ECU, bo to najłatwiejsze, czy może podmieniać katalizator? na razie tego nie robił bo ciężko wymienić tego kata, z tego co widziałm to nie ma regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej, a może wtryskiwacze leją, albo chociaż jeden z nich. Ogólnie auto zostało sprzedane ze względu na to dymienie (śmierdzi paliwo)