Strona 1 z 1

Golf 3 1.9 TDI AFN brak mocy

: 2013-03-18, 12:02
autor: diagnostic
Witam wiem że takich tematów było sporo ale ja jz próbowałem prawie wszystkiego i nadal nie wiem w czym jest problem, auto zbiera się nieźle ale potem nie ma tak jakby tego drugiego stopnia turbiny który daje kopa, auto przyspiesza ale za wolno jak na 110 km ,turbina czyszczona, przepływomierz podmieniany na nowy oryginalny i jest zmiana na lepsze ale nieznaczna, EGR zaślepiony, N75 w teście vagiem steruje gruszką więc chyba działa.Proszę o pomoc macie jeszcze jakieś pomysły ??

: 2013-03-18, 23:31
autor: inodiag
czujnik ciśnienia?

: 2013-03-19, 09:41
autor: diagnostic
To jest ten o którym pisałem czyli N75 ?? w nastawach w vag comie pod numerem 011 jest prawdopodobnie jego test i słychac po pracy silnika oraz widać że gruszka pracuje więc chyba on działa poprawnie.

: 2013-03-19, 12:11
autor: diagnostic
A intercooler jest delikatnie nieszczelny i nie posiada tego plastikowego łapacza powietrza to robiło by jakąś większą różnice ??

: 2013-03-19, 14:23
autor: inodiag
diagnostic pisze:To jest ten o którym pisałem czyli N75 ?? w nastawach w vag comie pod numerem 011 jest prawdopodobnie jego test i słychac po pracy silnika oraz widać że gruszka pracuje więc chyba on działa poprawnie.
n75 to chyb zawór turbiny a czujnik ciśnienia to coś innego

: 2013-03-19, 15:36
autor: palio45
Jak masz vaga to zrób logi gryp : BS 000, 003 i 011 oraz dynamiczne 003 + 011.

Sprawdź gruszkę podciśnieniową. Zobacz czy sztanga przy gruszce chodzi lekko (czy sie nie zacina). Naciskaj na nią palcem powinna lekko chodzić w zakresie 2 cm.

Możesz jeszcze zamienić zaworek N75 (to ten z czarnym łbem) z zaworkiem N18 (EGR) jest on bliźniaczy i może pracować jako N75.


Najważniejsze to logi.

Logi wklej tu - > http://www.vaglog.rtnet.pl/ (do rejestracji potrzebny jest tylko adres @). Następnie linki wklej do tematu.

: 2013-03-20, 17:36
autor: diagnostic

: 2013-03-20, 22:38
autor: palio45
Rzeczywiście wolno wstaje. Ruszałeś ogranicznik pracy kierownic?

Który log 003 jest dobry. Bo są trzy.

Poszukaj najpierw nieszczelności w dolocie między turbo=>ic=>kol. ssący.Sprawdź połączenia rur/węży oraz ich stan.

Na początek wydłuż o 2 obroty. Odpal i zobacz czy dźwignia oparła się o ogranicznik
potem jazda testowa i ewentualnie dalsza regulacja sztangi.

: 2013-03-21, 09:11
autor: diagnostic
Log ostatni jest dobry.Ogranicznika nie ruszałem gruszka chodzi swobodnie bo turbo było czyszczone. Węże i przewody sprawdzane :(

: 2013-03-21, 09:41
autor: palio45
Czyli przepływka szwankuje. Zaniża wartości a co za tym idzie obcina dawkę.

Spróbuj wydłużyć sztangę o 2 obroty i zrób loga dynamicznego 003 + 011. Zobaczymy czy coś się zmieniło.

: 2013-03-21, 12:11
autor: diagnostic
Przepływka była podmieniana na nową oryginalna i w małym stopniu pomogło, a to podkręcanie sztangi jest bezpieczne ? dlaczego dawniej bez podkręcania było dobrze, podkręcić to znaczy w którą strona opisz dokładniej tam kręcić gdzie jest ogranicznik ?? czy na tym od gruszki do turbo i jak ??

: 2013-03-26, 01:53
autor: Vermin
Być może czujnik przepustnicy?
Nieszczelny intercooler - lewe powietrze (zwłaszcza za turbo) może mieć znaczenie.

: 2013-03-29, 09:36
autor: diagnostic
Problemem był dziurawy wężyk w sterowniku i na biegach 1-3 jest dobrze ale na 4 i 5 nie ma dobrego ciągu :(