Strona 1 z 1

A3 1.9 TDI leje olejem

: 2013-03-16, 13:44
autor: spontan
Witam. Otóż mam niemałe problemy z moim Audi, 1.9 TDI 130 km. Byłem na stacji diagnostycznej pewnego dnia, jakieś 3 miesiące temu i koleś powiedział mi, że auto leje olejem i prawdopodobnie to turbina. Liczyłem się z regeneracją (mimo, że nic na to nie wskazywało, bo chodziła idealnie). Pojechałem do mechanika, ten powiedział, że to pouszczelnia i to wystarczy, jednak jak odbierałem auto to powiedział, że turbina trochę się poci i nic temu nie zaradzi, powiedział, żebym jak na razie jeździł. Nic się nie martwiłem do czasu, kiedy przez okres miesiąca wylało mi litr oleju. Okazało się, że żre również płyn chłodniczy, a auto rozgrzewa się bardzo długo. Szwagier stwierdził, że to uszczelka pod głowicą. Pojechałem do mechanika, ten powiedział, że to niemożliwe że to uszczelka, ale sprawdzić dokładnie będzie mógł dopiero w środę. Jednak strasznie mnie to dręczy dlatego postanowiłem napisać tutaj - czy to możliwe że motor jest już dosyć ładnie zajechany przez poprzedniego właściciela? Ja autko mam raczej niedługo i starałem się o nie dbać.

: 2013-03-16, 21:28
autor: krzych
to ze rozgrzewa sie dlugo to termostat a ile ci tego plynu ubylo? przewody od wody nie puchna wiecej szczegulow napisz moze byc uszczelka pod glowica moze spalac olej i plyn duzo przyczyn ogulnie

: 2013-03-17, 19:43
autor: zico
Co do turbiny to poczytaj sobie co to jest "choroba szalonych diesli", tylko nie panikuj bo każda puszcza trochę oleju.

: 2013-03-26, 01:50
autor: Vermin
Dlaczego Termostat miałby być przyczyną długiego nagrzewania się? Gdyby się nie zamknął??? Olej i filtr chłodniczy? Typowe dla uszczelki pod głowicą lub pękniętej głowicy.
Ale obstawiłbym raczej zbieg okoliczności. Sprawdź czy po prostu nie masz gdzieś wycieku na chłodnicy bądź przy przewodach.

A pro po uszczelki pod głowicą/pękniętej głowicy:
1. Sprawdź czy ze zbiorniczka płynu chłodniczego czuć zapach spalin.
2. Sprawdź czy w zbiorniczku nie widać tłustych plam oleju na powierzchni.
3. Sprawdź czy od spodu korka oleju nie ma (tzw. majonezu) białego/jasnego nalotu.
4. Ewentualnie, po prostu obejrzyj głowicę i jej krawędź styku z blokiem (czy nie widać wycieków/nie wystaje uszczelka). Obejrzyj blok silnika, dokładnie.

Jeśli któryś z punktów 1 - 4 występuje, można obawiać się uszczelki pod głowicą/pękniętej głowicy.