Strona 1 z 2

Passat 1.6 arm DYMI NA NIEBIESKO

: 2014-08-20, 08:30
autor: matiz125
Witam.
Mój pasek nie palił na czwarty cylinder powodem był wypalone gniazdo zaworowe wydechu ( brak kompresji) głowica zrobiona wymienione gniazdo zawór, dotarta reszta zaworów nowe uszczelniacze. Głowica założona komprecha 10, pali na wszystkie. Tylko złapał temperatury kolektor wydechowy a tu niebiesko dymił nawet na wolnych obrotach już nie mówię co było po prze gazowaniu. Pomyśłałem ze coś spieprzyli z uszczelniaczami więc sam się wziąłem za ich wymianę tym razem bez zdejmowania głowicy ale nic to nie dało. W końcu padło na pierścienie. Założyłem pierścienie goteze z pierścieniami olejowymi nie składanymi ze sprężyną w całości ( podobno lepsze od oryginalnych składanych) i znowu porażka. Trochę się poprawiło na wolnych obrotach mniej kopci ale po dodaniu gazu niebieska chmura poza tym bardzo słaby jest, ciężko się wkręca w obroty i strzela w wydech.

Błędy

Funkcje rózne (K -> CAN (Diagnostyka do szyny danych) - Diagnostyka do
szyny danych)
Opis
01314
- Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika (Możliwe że od słabego aku wyskoczył?) osłabego aku
- Brak komunikacji
- Staly



00537 - Regulacja z sonda lambda
- Górna wartość wyłączenia
- Staly


Dodam przed składaniem mierzone były tłoki i tuleje sprawdzane luzy na prowadnikach, szczelność, planowanie. Po zdjęciu kolektora wydechowego tylko kanał pierwszego cylindra jest zawsze mokry.



Możliwe że jest jakieś pęknięcie w głowicy i przedostaje się olej ?

: 2014-08-20, 15:45
autor: arnipoznań
pierwszy błąd mówi nam o uszkodzeniu sterownika silnika, albo o ewentualnych zakłóceniach w komunikacji z nim, drugi mówi o nieprawidłowym spalaniu, trzebaby podejrzeć wartości w blokach pomiarowych, temperaturę silnika, stft, ltft, spradzić czy sonda lambda próbkuje

: 2014-08-20, 21:16
autor: dobolsgarage
Posprawdzaj czy przykręciłes wszystkie masy. Przez ich brak może tez wywalac kosmiczne błedy.
Strzelanie w wydech to zapłon.
Jak wyżej posprawdzaj masy.
Napisz czy pomogło i będziemy myslec dalej.

: 2014-08-21, 19:03
autor: matiz125
Wszystko przykręcone w dodatku dałem nowy przewód masowy między karoserią a silnikiem.

Możliwe że to od któregoś przewodu zapłonowego?

: 2014-08-22, 15:34
autor: arnipoznań
druga sprawa to to że jeśli cylindry są owalne to wymiana pierścieni na nic

: 2014-08-22, 21:05
autor: dobolsgarage
Przewód zapłonowy nie będzie przyczyną tych bledow. Sprawdz jeszcze masę przy ECU.
Tak jak pisze arni

: 2014-08-23, 21:09
autor: matiz125
Przestał dymić!!!

po przejechaniu 40km, nie wiem czy musiał się wydech wypalić czy pierścienie się ułożyły ale tak czy owak nie dymi.
ale pozostał problem że jest bardzo słaby
dobolsgarage pisze:Przewód zapłonowy nie będzie przyczyną tych bledow. Sprawdz jeszcze masę przy ECU.
Tak jak pisze arni
W którym miejscu się to sprawdza, który pin?

: 2014-08-24, 08:24
autor: dobolsgarage
To nie pin a przewód ,który jest przykrecony do obudowy kompa. Spróbuj dołożyć masę. Kawalek przewodu przykrec do budowy lub kosza od ECU i do punktu masowego.
Masz czym odczytać bledy?

: 2014-08-27, 18:04
autor: matiz125
dobolsgarage pisze:To nie pin a przewód ,który jest przykrecony do obudowy kompa. Spróbuj dołożyć masę. Kawalek przewodu przykrec do budowy lub kosza od ECU i do punktu masowego.
Masz czym odczytać bledy?
Zrobiłem tak jak pisałeś i nic to nie dało.

mam autocom'a i polskiego vag'a

Wymieniłem przewody i moduł zapłonowy i sonda się już nie pojawia.
po tym zabiegu lepiej się wkręca i trochę mocniejszy jest ale czasami szarpie i to tak ma do 3000obr/min. Poza tym niema wolnych obrotów poniżej 1100obr/min rzuca nim, obroty falują

Jakieś pomysły?

: 2014-08-28, 06:12
autor: dawid2110
żuca nim tzn tak jakby nie palił na jeden garczek??
A przepustnica pracuje reguluje wolne obroty czy raczej stoi jak ta pi...
A co z rozrządem na pewno nikt nie walną się o ząbek???
Który to jest rocznik auta ?? Jest jeszcze na aparacie zapłonowym czy module jedno punktowy wtrysk czy wielopunkt??

: 2014-08-28, 08:40
autor: matiz125
dawid2110 pisze:żuca nim tzn tak jakby nie palił na jeden garczek??
A przepustnica pracuje reguluje wolne obroty czy raczej stoi jak ta pi...
A co z rozrządem na pewno nikt nie walną się o ząbek???
Który to jest rocznik auta ?? Jest jeszcze na aparacie zapłonowym czy module jedno punktowy wtrysk czy wielopunkt??

przepustnica reguluje (sam sobie podnosi obr) właściwie to tam jest taka gruszka na podciśnienie i ona steruje obr.
Rozrząd jest 100% dobrze.
2000, jest na module i wielopunkt

: 2014-08-29, 19:35
autor: matiz125
Za uwarzyłem że jak zdejmę klemę na dłużej (ok. 15min) to chodzi idealnie ale czym dłużej pracuje tym jest coraz gorzej.

: 2014-08-29, 21:18
autor: dobolsgarage
Resetuję się komp

: 2014-08-30, 06:13
autor: henryk
dobolsgarage pisze:Resetuję się komp
Dokładnie a potem łapie jakieś błędy. Wejdz w parametry i zobacz czy tam jest dobrze.

: 2014-08-30, 09:20
autor: matiz125
Z błędów to na gazie łapie sondę.
Parametrów to autocom żadnych nie czyta a polski vag niby jakieś widzi ale są przełamania np: obroty 33 i nic się nie zmienia.