Strona 1 z 1

Golf III 1.6 dymi

: 2014-03-05, 16:25
autor: tymekds
Witam posiadam golfa 3 i od dzisiaj zaczął mi strasznie dymić na niebiesko co to może być ?

: 2014-03-05, 19:27
autor: LuK444Sz
Zwróć uwagę na to czy nie ubywa Ci oleju silnikowego. Niebieski kolor świadczy o jego spalaniu. Być może pierścionki bądź uszczelniacze w głowicy.

: 2014-03-05, 20:19
autor: Mechaniczny
Przede wszystkim napisz więcej informacji o aucie silnik itd.

: 2014-03-05, 21:44
autor: tymekds
Silnik 1.6 75 km ubywa oleju ale aż nie tak dużo

: 2014-03-06, 08:19
autor: Mechaniczny
Nie tak dużo tzn. ile ??

: 2014-03-06, 11:18
autor: palio45
Płynu chłodniczego nie ubywa ze zbiorniczka? Napisz ile oleju ubywa na 1000 km. Ile dolewasz co ile? Jaki jest zapach tych spalin?

: 2014-03-06, 16:15
autor: tymekds
ubywa tak z 300ml na 1000km właśnie sie dowiedziałem że może być to wina oleju i filtra czy rzeczywiście tak może być ?

: 2014-03-06, 16:16
autor: tymekds
Właśnie płynu chłodniczego nie ubywa jest tak jak był czyli po między min a max tak zapach takiego spalonego oleju

: 2014-03-06, 16:26
autor: palio45
tymekds pisze:ubywa tak z 300ml na 1000km właśnie sie dowiedziałem że może być to wina oleju i filtra czy rzeczywiście tak może być ?
Nie. Pierwsze słyszę. Jak już to może puszczać oring na filtrze oleju. Ale to zazwyczaj zapocenie.

Jak ubywa tylko 300 ml na 1000 km i czuć spalony olej to albo pierścienie albo uszczelniacze zaworowe tak jak kolega wyżej już napisał.

: 2014-03-06, 16:37
autor: tymekds
A stanie się coś jak odrazu tego nie wymienie ?

: 2014-03-06, 16:42
autor: palio45
Myślę, że nie tylko musisz kontrolować stan oleju.

: 2014-04-19, 17:48
autor: marokow1
palio45 pisze:Myślę, że nie tylko musisz kontrolować stan oleju.
Jak masz jeszcze katalizator to po jakimś czasie takiej eksploatacji po prostu się zapcha :)
Jak nie ma wycieków na silniku to te 300 ml to dużo a nawet bardzo dużo
w przeliczeniu na 10 000 ( od wymiany do wymiany ) to 3l - hmm to katastrofa
Konieczny niestety remont głowicy ( najczęściej ) pierścienie są rzadsze ale też występują.
Prosty zabieg:
Palisz pojazd odkręcasz wlew oleju - jak włosy można suszyć :) to do wymiany pierścionki
jak masz jakiego znajomego mechanika to pożycz ciśnieniomierz i sprawdź ciśnienei w cylindrach .
Niestety jak już olej bierze w takich ilościach to grubsza robota.
koszt szacowany :
remont głowicy w woj . podkarpackim - 500 zł
pierścionki - 50 zł
panewki to około 200 za komplet korby i główne
niestety z robocizną pewnie poniżej 1000 nie zejdziesz ( szlify itd )

: 2014-05-19, 21:12
autor: tymekds
Witam no właśnie 1 wyciek jest ale narazie jeżdżę tak jak jest ale nie długo remontuje silnik