Strona 1 z 1
Golf III 1.6 dymi
: 2014-03-05, 16:25
autor: tymekds
Witam posiadam golfa 3 i od dzisiaj zaczął mi strasznie dymić na niebiesko co to może być ?
: 2014-03-05, 19:27
autor: LuK444Sz
Zwróć uwagę na to czy nie ubywa Ci oleju silnikowego. Niebieski kolor świadczy o jego spalaniu. Być może pierścionki bądź uszczelniacze w głowicy.
: 2014-03-05, 20:19
autor: Mechaniczny
Przede wszystkim napisz więcej informacji o aucie silnik itd.
: 2014-03-05, 21:44
autor: tymekds
Silnik 1.6 75 km ubywa oleju ale aż nie tak dużo
: 2014-03-06, 08:19
autor: Mechaniczny
Nie tak dużo tzn. ile
: 2014-03-06, 11:18
autor: palio45
Płynu chłodniczego nie ubywa ze zbiorniczka? Napisz ile oleju ubywa na 1000 km. Ile dolewasz co ile? Jaki jest zapach tych spalin?
: 2014-03-06, 16:15
autor: tymekds
ubywa tak z 300ml na 1000km właśnie sie dowiedziałem że może być to wina oleju i filtra czy rzeczywiście tak może być ?
: 2014-03-06, 16:16
autor: tymekds
Właśnie płynu chłodniczego nie ubywa jest tak jak był czyli po między min a max tak zapach takiego spalonego oleju
: 2014-03-06, 16:26
autor: palio45
tymekds pisze:ubywa tak z 300ml na 1000km właśnie sie dowiedziałem że może być to wina oleju i filtra czy rzeczywiście tak może być ?
Nie. Pierwsze słyszę. Jak już to może puszczać oring na filtrze oleju. Ale to zazwyczaj zapocenie.
Jak ubywa tylko 300 ml na 1000 km i czuć spalony olej to albo pierścienie albo uszczelniacze zaworowe tak jak kolega wyżej już napisał.
: 2014-03-06, 16:37
autor: tymekds
A stanie się coś jak odrazu tego nie wymienie ?
: 2014-03-06, 16:42
autor: palio45
Myślę, że nie tylko musisz kontrolować stan oleju.
: 2014-04-19, 17:48
autor: marokow1
palio45 pisze:Myślę, że nie tylko musisz kontrolować stan oleju.
Jak masz jeszcze katalizator to po jakimś czasie takiej eksploatacji po prostu się zapcha
Jak nie ma wycieków na silniku to te 300 ml to dużo a nawet bardzo dużo
w przeliczeniu na 10 000 ( od wymiany do wymiany ) to 3l - hmm to katastrofa
Konieczny niestety remont głowicy ( najczęściej ) pierścienie są rzadsze ale też występują.
Prosty zabieg:
Palisz pojazd odkręcasz wlew oleju - jak włosy można suszyć
to do wymiany pierścionki
jak masz jakiego znajomego mechanika to pożycz ciśnieniomierz i sprawdź ciśnienei w cylindrach .
Niestety jak już olej bierze w takich ilościach to grubsza robota.
koszt szacowany :
remont głowicy w woj . podkarpackim - 500 zł
pierścionki - 50 zł
panewki to około 200 za komplet korby i główne
niestety z robocizną pewnie poniżej 1000 nie zejdziesz ( szlify itd )
: 2014-05-19, 21:12
autor: tymekds
Witam no właśnie 1 wyciek jest ale narazie jeżdżę tak jak jest ale nie długo remontuje silnik