Silnik 2.2 dci G9T - od czego?
: 2017-09-15, 10:04
Mam dość nietypowy problem, ale może będziecie w stanie pomóc go rozwiązać.
Renault montowało do modeli Espace, Laguna i Master silnik 2.2 dci o symbolu G9T.
Silniki te występowały w 4 różnych mocach: 66kw, 84kw, 95kw i 110kw.
Czym różniły się te silniki (oprócz mocy oczywiście) ?
No i pytania:
W których z tych silników występowały wałki balansowe.
Czy wały korbowe tych silników różniły się?
Czy jest możliwe aby producent do silnika bez wałków włożył wał korbowy od modelu z wałkami? Jeśli tak to co z wyważeniem wału jako całości w silniku.
Czy da się po oznaczeniu wału stwierdzić od jakiego powinien pochodzić silnika i z drugiej strony czy po oznaczeniu silnika da się określić jaki wał korbowy powinien być w środku i czy powinien mieć wałki balansowe.
oznaczenie wału: X24 71716 (posiada koło zębate)
oznaczenie silnika: G9T S 7431 (nie ma wałków balansowych) B 896847
podobno wałki balansowe były w Lagunach i Espace
czy w takim razie jeśli silnik nie ma wałków balansowych, a ma wał z kołem zębatym do tych wałków, to świadczy to że nie jest to 150KM silnik do osobówek tylko np od Mastera?
do tego ma jeszcze mechanizm kaskadowy rozrządu
da się to jakoś
Renault montowało do modeli Espace, Laguna i Master silnik 2.2 dci o symbolu G9T.
Silniki te występowały w 4 różnych mocach: 66kw, 84kw, 95kw i 110kw.
Czym różniły się te silniki (oprócz mocy oczywiście) ?
No i pytania:
W których z tych silników występowały wałki balansowe.
Czy wały korbowe tych silników różniły się?
Czy jest możliwe aby producent do silnika bez wałków włożył wał korbowy od modelu z wałkami? Jeśli tak to co z wyważeniem wału jako całości w silniku.
Czy da się po oznaczeniu wału stwierdzić od jakiego powinien pochodzić silnika i z drugiej strony czy po oznaczeniu silnika da się określić jaki wał korbowy powinien być w środku i czy powinien mieć wałki balansowe.
oznaczenie wału: X24 71716 (posiada koło zębate)
oznaczenie silnika: G9T S 7431 (nie ma wałków balansowych) B 896847
podobno wałki balansowe były w Lagunach i Espace
czy w takim razie jeśli silnik nie ma wałków balansowych, a ma wał z kołem zębatym do tych wałków, to świadczy to że nie jest to 150KM silnik do osobówek tylko np od Mastera?
do tego ma jeszcze mechanizm kaskadowy rozrządu
da się to jakoś