Strona 1 z 1

Corsa 1.0 gaśnie

: 2014-02-08, 16:39
autor: dawid2110
Witam borykam sie teraz z taką corsą 2001r 1.0 ( 3 tłokowiec) problem polega na tym że gaśnie tzn jedziesz sobie autkiem i w pewnym momencie gdy sie dogrzeje gdy dojdzie do 90 stopni np przy ruszaniu ze świateł potrafi sama zgannąć mimo wciskanego gazu. Cofasz kluczyk i odpala i znowu jakiś czas jedziesz .Tak samo na postoju pracuje ładnie przez 3 minuty i w pewnym momencie zaczyna szarpać silnikiem i gaśnie . Błędów zero jedyne co mnie zastanawia to fakt że cały czas widzi zbyt ubogą miesznkę (na wolnych obrotach). Sonda wskazuje 400mv potem 300mV gdy zaczyna falować i gasnąć 200 mV i gaśnie. Raz tylko wygenerował P160 .
Odpinałem przepływkę obie sondy i dalej to samo zastanawia mnie troche cewka asle nie bardzo mam skąd podłożyć.
Sucham propozycji bawił sie ktoś z podobnym problemem??

corsa

: 2014-02-08, 20:00
autor: stanisław 1946
Prawdopodobnie czujnik obrotów wału, najczęstsza usterka.

: 2014-02-08, 21:29
autor: dawid2110
myślałem o tym ale komputer raczej widzi obroty. Ma ktoś informacje jaką oporność powinien mieć??

: 2014-02-09, 12:08
autor: Mechaniczny
Ok 900 ohm Ω

corsa 1.0

: 2014-06-26, 21:14
autor: charger
witaj w tym modelu silnika częstym problemem jest wypalona dziura w kolektorze dolotowym.
ściągnij przepustnice,pod nią w środku znajduje się rurka z EGR-u,naprzeciwko niej u ujścia wylotu wypala się dziura w kolektorze,najlepiej jest zdemontować go dokładnie oczyścić i sprawdzić.ja osobiście stosuje w tym przypadku dobry klej dwuskładnikowy który załatwia sprawę. <!> <!> <!> <!>

corsa 1.0

: 2014-06-26, 21:27
autor: charger
jeżeli w podobnych modelach aut pojawia się problem z wahaniem obrotów,gaśnięciem i sonda pokazuje mieszankę ubogą bądź stoi na biegu jałowym na ok 0,45V i rusza przy podwyższonych obrotach,a komputer nie widzi błędów to w 99% układ dolotowy jest nieszczelny.

: 2014-06-27, 15:28
autor: bee1q1
Wtryski w porządku ? Jak wiesz mają wolny czas reakcji a zepsute jeszcze dłuższy :) Tak więc diagnozę wtrysków bym proponował :)

: 2014-07-07, 18:10
autor: dawid2110
A witam problem tkwił w sompie paliwa i brudzie w baku . Efekt był taki ze co prawda przy odpalaniu pompa biła dobrze to jak sie zagrzała spadało ciśnienie efektem była nierówna praca aż do zgaśnięcia . Wymiana pompki i czyszczenie baku załatwiło sprawe