Konkurs Mahle - Wymiana filtrów kabinowych
: 2013-03-28, 19:24
Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie zorganizowanym przez Mahle oraz nasze forum.
Wystarczy przeczytać poniższy artykuł i odpowiedzieć na trzy pytania :
1.Jaka jest różnica między kabinowymi filtrami LA i LAK?
2.Gdzie można znaleźć instrukcje montażu filtrów kabinowych MAHLE i Knecht?
3.Dlaczego wg. Ciebie wymiana filtra kabinowego jest ważna?
Trzy pierwsze osoby które prawidłowo odpowiedzą na powyższe pytania wygrywają super gadżety firmy Mahle.
Odpowiedzi wraz z nickiem z forum oraz danymi do wysyłki nagród należy wysłać na adres : maciej.hadrys@pl.mahle.com
Wymiana filtrów kabinowych. Wszystko pod kontrolą.
Łatwy dostęp do instrukcji montażu możliwy jest dzięki dołączonej do produktu poręcznej, odrywanej broszurki informacyjnej.
Większość nowo wyprodukowanych pojazdów w Europie jest wyposażona
w filtry kabinowe. W samych tylko Niemczech ta liczba sięga ponad 10,000 nowo rejestrowanych pojazdów dziennie i ten trend wyraźnie wzrasta.
Dla producentów oznacza to perspektywy rozwoju, dodatkowy dochód związany z wzrostem popytu na wymianę oraz wiedzę dotyczącą serwisowania kabinowych układów filtracyjnych.
Większość nowo wyprodukowanych pojazdów w Europie jest wyposażona w filtry kabinowe. W samych tylko Niemczech ta liczba sięga ponad 10,000 nowo rejestrowanych pojazdów dziennie i ten trend wyraźnie wzrasta. Dla producentów oznacza to perspektywy rozwoju, dodatkowy dochód związany z wzrostem popytu na wymianę oraz wiedzę dotyczącą serwisowania kabinowych układów filtracyjnych. Filtry kabinowe pełnią ważną funkcję w nowoczesnym samochodzie. Podczas jednej tylko godziny jazdy objętość powietrza wdmuchiwanego do wnętrza pojazdu, sięga 100,000 litrów. Dlatego tak ważne jest ich regularne wymienianie, zgodnie
z zaleceniami producentów samochodów. Jako producenci filtrów kabinowych zalecamy ich wymianę po przejechaniu 12,000 km do 15,000 km jednakże, przynajmniej raz do roku lub częściej, gdy pojazd jest eksploatowany warunkach zwiększonego zapylenia.
Zanieczyszczony filtr kabinowy obniża w sposób znaczący efektywność dmuchawy
i opóźnia oczyszczanie z pary szyb pojazdu. Jeśli zmiana filtra jest przekładana
za długo w czasie, odłożony brud na starym filtrze wraz z wilgocią może stać się lęgowiskiem bakterii i pleśni. To z kolei może odkładać się w przewodach wentylacji
i klimatyzacji i prowadzić do powstania bardzo nieprzyjemnych zapachów
i szkodliwych wydzielin, które przedostają się do wnętrza samochodu. Dlatego chcielibyśmy udzielić kilku rad, co do prawidłowej eksploatacji filtrów kabinowych.
„Szukajcie, a znajdziecie”
Po pierwsze: gdzie jest filtr? Informację o dokładnej lokalizacji można znaleźć na CD- ROM’ie „Filtr-zestaw”, albo w naszym katalogu online na www.mahle-aftermarket.com , a także wewnątrz opakowania filtrów kabinowych MAHLE oraz Knecht. Umieszczone tak instrukcje w sposób prosty i czytelny pokazują sposób wymiany filtra, co oszczędza czas i pieniądze właściciela pojazdu. Aby ułatwić dostęp do opisu montażu filtra, opakowanie zaopatrzono w specjalny pasek otwierający.
W celu ułatwienia dostępu do instrukcji montażu filtra, zastosowano specjalną konstrukcję Warstwowa konstrukcja filtra kabinowego widziana pod mikroskopem elektronowym: combi – filtr ( LAK ) złożony z dwóch warstw papieru filtracyjnego oraz warstwy aktywnego węgla.
Poprawna droga
Jednym z najczęściej popełnianych błędów podczas wymiany filtra jest nieprawidłowe umieszczenie wkładu w obudowie. Odpowiednie montowanie jest dokładnie opisane w specjalnych instrukcjach pojazdu. Dodatkowo, przepływ kierunkowy filtra jest wskazany za pomocą małych strzałek na jego boku. Ważne jest także przestrzeganie kolejności czynności montażowych.
Perfekcyjne dopasowanie
W czasie wymiany filtra bardzo ważne jest jego perfekcyjne dopasowanie do obudowy. W przeciwnym razie przez pozostawione szczeliny nie przefiltrowane powietrze przedostaje się do kabiny pojazdu.
Aftermarket, jakość pierwszego montażu.
Filtry kabinowe z MAHLE są montowane w wielu nowo budowanych pojazdach. Także serwisy korzystają z filtrów najwyższej jakości , ponieważ filtry przeznaczone na Aftermarket produkowane są według tych samych standardów , co filtry przeznaczone na pierwszy montaż.
Rosnące źródło dochodu: filtry kabinowe z aktywnym węglem
Coraz więcej klientów w miejsce prostych filtrów ( LA ) stosuje filtry z aktywnym węglem ( LAK ). Z powodu wielowarstwowej konstrukcji filtrów z warstwą aktywnego węgla ( patrz obraz mikroskopowy ) filtr spełnia jednocześnie dwie funkcje. Filtry nie tylko powstrzymuje zanieczyszczenia stałe, takie jak kurz, pył, sadza, ale także usuwają z powietrza szkodliwe zanieczyszczenia gazowe oraz nieprzyjemne zapachy. Gazy ( głównie węglowodory, siarczan wodoru, dwutlenek siarki, tlenki azotu ) są pochłaniane przez warstwę aktywnego węgla.
Tak więc filtry kabinowe z aktywnym węglem zapewniają nie tylko czyste, ale
i zdrowsze powietrze wewnątrz kabiny pojazdu. Jest to bardzo ważne dla alergików, osób o wrażliwym powonieniu oraz cierpiących na schorzenia dróg oddechowych.
Nowe: opakowanie dla filtrów kabinowych zostało zaprojektowane z odpowiednio do marek MAHLE i Knecht.
Przejrzyście napisane instrukcje montażu ułatwiają szybką i bezpieczną wymianę.
Ważne by założyć filtr ostrożnie – tu są najważniejsze etapy, pokazane na przykładzie filtra LA 242.
Do montażu wielu filtrów powietrza stosowana lokacja za pomocą elementu prowadzącego. Element w postaci listwy wsuwa się w pierwszą zakładkę, co zapewnia dokładne ułożenie filtra w obudowie.
Jeżeli filtr nie zostanie założony poprawnie, to następuje zgniecenie plis i duży przepływ nie filtrowanego powietrza. To w dużym stopniu zmniejsza skuteczność filtra. Zniekształcenia filtra mogą być wyraźnie widoczne zostaje przesunięta oś, co sprawia że z czasem deformuje się osadzenie dłuższej strony wkładu.
Oto jak wygląda prawidłowo umieszczony filtr, fałdy są ułożone w równych odstępach oraz równolegle do siebie oraz krótszego boku obudowy.
Wystarczy przeczytać poniższy artykuł i odpowiedzieć na trzy pytania :
1.Jaka jest różnica między kabinowymi filtrami LA i LAK?
2.Gdzie można znaleźć instrukcje montażu filtrów kabinowych MAHLE i Knecht?
3.Dlaczego wg. Ciebie wymiana filtra kabinowego jest ważna?
Trzy pierwsze osoby które prawidłowo odpowiedzą na powyższe pytania wygrywają super gadżety firmy Mahle.
Odpowiedzi wraz z nickiem z forum oraz danymi do wysyłki nagród należy wysłać na adres : maciej.hadrys@pl.mahle.com
Wymiana filtrów kabinowych. Wszystko pod kontrolą.
Łatwy dostęp do instrukcji montażu możliwy jest dzięki dołączonej do produktu poręcznej, odrywanej broszurki informacyjnej.
Większość nowo wyprodukowanych pojazdów w Europie jest wyposażona
w filtry kabinowe. W samych tylko Niemczech ta liczba sięga ponad 10,000 nowo rejestrowanych pojazdów dziennie i ten trend wyraźnie wzrasta.
Dla producentów oznacza to perspektywy rozwoju, dodatkowy dochód związany z wzrostem popytu na wymianę oraz wiedzę dotyczącą serwisowania kabinowych układów filtracyjnych.
Większość nowo wyprodukowanych pojazdów w Europie jest wyposażona w filtry kabinowe. W samych tylko Niemczech ta liczba sięga ponad 10,000 nowo rejestrowanych pojazdów dziennie i ten trend wyraźnie wzrasta. Dla producentów oznacza to perspektywy rozwoju, dodatkowy dochód związany z wzrostem popytu na wymianę oraz wiedzę dotyczącą serwisowania kabinowych układów filtracyjnych. Filtry kabinowe pełnią ważną funkcję w nowoczesnym samochodzie. Podczas jednej tylko godziny jazdy objętość powietrza wdmuchiwanego do wnętrza pojazdu, sięga 100,000 litrów. Dlatego tak ważne jest ich regularne wymienianie, zgodnie
z zaleceniami producentów samochodów. Jako producenci filtrów kabinowych zalecamy ich wymianę po przejechaniu 12,000 km do 15,000 km jednakże, przynajmniej raz do roku lub częściej, gdy pojazd jest eksploatowany warunkach zwiększonego zapylenia.
Zanieczyszczony filtr kabinowy obniża w sposób znaczący efektywność dmuchawy
i opóźnia oczyszczanie z pary szyb pojazdu. Jeśli zmiana filtra jest przekładana
za długo w czasie, odłożony brud na starym filtrze wraz z wilgocią może stać się lęgowiskiem bakterii i pleśni. To z kolei może odkładać się w przewodach wentylacji
i klimatyzacji i prowadzić do powstania bardzo nieprzyjemnych zapachów
i szkodliwych wydzielin, które przedostają się do wnętrza samochodu. Dlatego chcielibyśmy udzielić kilku rad, co do prawidłowej eksploatacji filtrów kabinowych.
„Szukajcie, a znajdziecie”
Po pierwsze: gdzie jest filtr? Informację o dokładnej lokalizacji można znaleźć na CD- ROM’ie „Filtr-zestaw”, albo w naszym katalogu online na www.mahle-aftermarket.com , a także wewnątrz opakowania filtrów kabinowych MAHLE oraz Knecht. Umieszczone tak instrukcje w sposób prosty i czytelny pokazują sposób wymiany filtra, co oszczędza czas i pieniądze właściciela pojazdu. Aby ułatwić dostęp do opisu montażu filtra, opakowanie zaopatrzono w specjalny pasek otwierający.
W celu ułatwienia dostępu do instrukcji montażu filtra, zastosowano specjalną konstrukcję Warstwowa konstrukcja filtra kabinowego widziana pod mikroskopem elektronowym: combi – filtr ( LAK ) złożony z dwóch warstw papieru filtracyjnego oraz warstwy aktywnego węgla.
Poprawna droga
Jednym z najczęściej popełnianych błędów podczas wymiany filtra jest nieprawidłowe umieszczenie wkładu w obudowie. Odpowiednie montowanie jest dokładnie opisane w specjalnych instrukcjach pojazdu. Dodatkowo, przepływ kierunkowy filtra jest wskazany za pomocą małych strzałek na jego boku. Ważne jest także przestrzeganie kolejności czynności montażowych.
Perfekcyjne dopasowanie
W czasie wymiany filtra bardzo ważne jest jego perfekcyjne dopasowanie do obudowy. W przeciwnym razie przez pozostawione szczeliny nie przefiltrowane powietrze przedostaje się do kabiny pojazdu.
Aftermarket, jakość pierwszego montażu.
Filtry kabinowe z MAHLE są montowane w wielu nowo budowanych pojazdach. Także serwisy korzystają z filtrów najwyższej jakości , ponieważ filtry przeznaczone na Aftermarket produkowane są według tych samych standardów , co filtry przeznaczone na pierwszy montaż.
Rosnące źródło dochodu: filtry kabinowe z aktywnym węglem
Coraz więcej klientów w miejsce prostych filtrów ( LA ) stosuje filtry z aktywnym węglem ( LAK ). Z powodu wielowarstwowej konstrukcji filtrów z warstwą aktywnego węgla ( patrz obraz mikroskopowy ) filtr spełnia jednocześnie dwie funkcje. Filtry nie tylko powstrzymuje zanieczyszczenia stałe, takie jak kurz, pył, sadza, ale także usuwają z powietrza szkodliwe zanieczyszczenia gazowe oraz nieprzyjemne zapachy. Gazy ( głównie węglowodory, siarczan wodoru, dwutlenek siarki, tlenki azotu ) są pochłaniane przez warstwę aktywnego węgla.
Tak więc filtry kabinowe z aktywnym węglem zapewniają nie tylko czyste, ale
i zdrowsze powietrze wewnątrz kabiny pojazdu. Jest to bardzo ważne dla alergików, osób o wrażliwym powonieniu oraz cierpiących na schorzenia dróg oddechowych.
Nowe: opakowanie dla filtrów kabinowych zostało zaprojektowane z odpowiednio do marek MAHLE i Knecht.
Przejrzyście napisane instrukcje montażu ułatwiają szybką i bezpieczną wymianę.
Ważne by założyć filtr ostrożnie – tu są najważniejsze etapy, pokazane na przykładzie filtra LA 242.
Do montażu wielu filtrów powietrza stosowana lokacja za pomocą elementu prowadzącego. Element w postaci listwy wsuwa się w pierwszą zakładkę, co zapewnia dokładne ułożenie filtra w obudowie.
Jeżeli filtr nie zostanie założony poprawnie, to następuje zgniecenie plis i duży przepływ nie filtrowanego powietrza. To w dużym stopniu zmniejsza skuteczność filtra. Zniekształcenia filtra mogą być wyraźnie widoczne zostaje przesunięta oś, co sprawia że z czasem deformuje się osadzenie dłuższej strony wkładu.
Oto jak wygląda prawidłowo umieszczony filtr, fałdy są ułożone w równych odstępach oraz równolegle do siebie oraz krótszego boku obudowy.