Audi B 3 problem z odpaleniem
: 2012-08-04, 12:22
Witam. Wymieniłem u znajomego rozrząd w Audi b3 1,8s . Podczas ściągania starego paska poprzestawiały mi się znaki niby nic przecież nie znikną , a silnik jest bezkolizyjny. Jednak po ustawieniu na znakach auto nie chciało chodzić . Fakt pomyślałem pewnie zapłon ale silnik kręcił źle i nie podawał paliwa na cylindry. Ustawiłem znaki tak jak w podręczniku czyli wał na 0 i zgadza mi się te koło pasowe ze znakiem na osłonie oraz zgadza mi się koło pośrednie , natomiast jest problem z wałkiem rozrządu jak ustawie go na znak na osłonie u góry tak jak powinno być nie pasuje mi ustawienie zaworów. Pierwszy zawór na pierwszym cylindrze jest wciśnięty praktycznie na max , a tak nie może być bo tłoki są w gzp po za tym nie zasysa wtedy paliwa jest złe sprężanie i nie ma zapłonu .Jak przesunę znak o 45stopni na rozrządzie na górną płaszczyznę głowicy zawory są według mnie ustawione prawidłowo .Jest wtedy i ssanie i sprężanie i nie ma kolizji . Po długich ustawieniach aparatu też zaczął trochę chechłać ,ale nie chce palić. I teraz mam takie pytanko jak powinny być ustawione zawory jak wszystko jest na znakach , czy na 1 cylindrze ma być sów ssania a na 4 spalanie jak są wszystkie kołach znakach bo tak mi wychodzi. I czy to normalne żeby było coś z tym górnym kołem nie tak z tym znakiem bo skoro jest znak od strony chłodnicy i jest osłona to powinien się pokrywać przecież ze znakiem na osłonie a mi on pasuje bardziej na płaszczyznę głowicy czyli o 1/4 obrotu w przód.