Strona 1 z 1

Jednopunkt a wielopunkt

: 2012-07-18, 20:08
autor: młody
Witam jestem początkujący i mam kilka pytań co to znaczy ze auto jest na jednopunkcie a co to znaczy ze na wielopunkcie , słyszałem też monowtrysk , comon rail i chce żebyście mi wytłumaczyli co to znaczy i jakie jeszcze rodzaje są wyróżniane ??

: 2012-07-18, 20:29
autor: Mechaniczny
Monowtrysk jest to wtrysk jednopunktowy, czyli jeden wtrysk na wszystkie cylindry,paliwo w kolektorze miesza sie z powietrzem i jest zasysana do cylindrów.Wielopunkt to znaczy że każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz.A common rail jest stosowany w silnikach diesla jest to wtrysk bezposredni nie tak jak w zwykłych dieslach w których jest pompa i tłoczy paliwo osobno na każdy wtryskiwacz tylko w common rail jest wykorzystana pompa wysokociśnieniowa która tłoczy paliwo do tzw. listwy zasilającej która jest wspólna dla wszystkich cylindrów.Najlepiej zademonstrują Ci to rysunki które na pewno znajdziesz w google.

: 2012-07-19, 08:20
autor: CZESIO1958
Co do diesli dodam jeszcze że w normalnym kolejność wtrysku sterowana jest z pompy .A w comonraylu sa tzw. pompo wtryskiwacze i one sa sterowane ..
Jest jeszcze temat wtryski pośredniego (komory wstępne) ale to w starszych modelach.

: 2012-07-19, 21:41
autor: zico
CZESIO1958 pisze:A w comonraylu sa tzw. pompo wtryskiwacze i one sa sterowane ..
CR i PD to całkiem co innego, to tylko debilny wymysł grupy VAG te pompowtryskiwacze.

: 2012-07-20, 14:26
autor: carlos223223
VW lubi eksperymentować i później wyciągać ludziom z kieszeni pieniążki <bije>

: 2012-07-20, 14:34
autor: dawid2110
Taka jest polityka ale chyba nie tylko vw tylko ogólnie koncernów samochodowych

: 2012-07-20, 15:16
autor: zico
carlos223223 pisze:VW lubi eksperymentować i później wyciągać ludziom z kieszeni pieniążki
Po to na VW eksperymentują żeby do Audi już wsadzać to co sprawdzone. :) Ale niestety i do nich te beznadziejne PD wsadzili.
Chociaż trzeba przyznać że jako jedynym w miarę udane im wyszły benzyniaki na bezpośrednim wtrysku. Bo w innych markach to strasznie awaryjne.

: 2012-07-20, 16:12
autor: CZESIO1958
Możliwe ze ciut namieszalem z tymi pompowtryskiwaczam ale ...
Byly silniki Diesla dwósów z pompowtryskiwaczami.
Blus byl w tym że pompa dawała ciśnienie cały czas a wałek rozrzadu mial krzywki tylko do sterowania wtryskiem. Ktoś powie dwósow z walkiem :D ano tak było.
Byl też diesel z obcym zaplonem od żarnika np. Lanz Buldog lub Ursus C45.
Najperw lampa lutowniczą rozgrzewalo się zarnik a potem krecilo kierownicą zainstalowaną zamiast korby :D